lördag 28 april 2012

INSYNSSKYDD TILL WALK IN CLOSET



Lite privacy känns ju rätt bra när man kommer ut från duschen i bara mässingen...


Insynsskydd



Här kommer en uppdatering från vårt walk in closet! Jag tänkte visa det insynsskydd maken snickrat:) Grundidén står hääääärliga Ernst Kirchsteiger för, men jag har gjort om det my way:)) Häng på...


Vi tog mått på fönstret i vårt walk in closet för att se hur stort vi ville att insynsskyddet skulle vara. Sedan köpte vi trälister.


Varje hörn sågades...


... åt båda håll. 


Efter det användes stämjärnet. 



Trälim i alla fogar...



Sedan kunde hörnen sinkas ihop.

Ernst knöt ihop gamla kökshanddukar med lintråd längs hela ramen på de insynsskydd han gjorde. Jag valde att göra hällor upptill som gör att tyget lätt går att ta av/byta och tvätta, bara att använda nål eller kardborreband.


Tyget Kerub och ryttare är ett av mina favoriter -  design Anna Sjons Nilsson.




Voila - färdigt att användas:) Blev jättebra tycker jag, insynsskyddet är praktiskt och passar in i vårt lantliga hem:) 


Önskar er alla en riktigt fin helg!!!


Kramiz aka

29 kommentarer:

  1. Det där blev ju superbra och superfint =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling som avslutas idag =)

    SvaraRadera
  2. Åh så otroligt fint! Maken din är händig! Nu kan du svassa runt i massor utan att någon ser:) kram kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Praktiskt!
    Super snygg du blev i håret!!
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Vilken duktig man du har. Hoppas vi får se det hela färdigt.
    Ha en skön helg! Anita

    SvaraRadera
  5. Åh va fint det blev, va pyssliga ni är. När börjar ni göra tv? Ett bygg och fixar program skulle ju passa er bra ;) och jäklarns va snygg i håret du blev!
    Fin lördagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefint och praktiskt! Jag gillar idén med kardborreband:). Snyggt tyg som passar in så bra.
    Och så fin du är i håret, läckra slingor!!! WoW!!!
    Ha det gott!
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  7. Jättefint insynsskydd, jag vill ha ett sådant till vår toa, betydligt roligare än plasten man sätter på rutan. Snygg som sjutton blev du i håret (ja, hela du). Nu ska jag bearbeta maken,brukar inte vara så svårt, han gillar också att fixa.
    Ha en härlig kväll
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. snyggt.
    Jag har tyvärr flyttat min blogg.
    Hoppas att du kan följa med.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Det minns jag när Ernst gjorde och tyckte det var så snyggt.. och du.. Detta var ju minst lika snyggt =)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Ernst och Aka är en jädra bra combo!!!

    Supersmart idé:)
    Å din frilla gillar jag skarpt!
    Till sommaren ska det vara lite liv i håret och ditt blir en succé :)S K I T S N Y G G !!!

    HA EN FIN VALBORG!
    Kram till dig, tjejen!

    SvaraRadera
  11. Vilken bra beskrivning och vilken handyman du har hemma!
    Han ser så koncentrerad ut och så fint det blev!

    kram på dig

    SvaraRadera
  12. Riktigt, riktigt snyggt och vilken händig karl du har. Ett sånt finlir han gjorde. Imponerande. Det blev jättefint och tyget är härligt läckert! Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Fint! Riktigt fint med halvt i halvt snickerier. Snyggt tyg och bra tips. Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Så himla smart, bra att kunna välja om man vill ha det eller inte ju :)
    Snyggt- bra jobbat!
    Ha det gött, kraaam

    SvaraRadera
  15. Kanonfint som vanligt Aka!!!Vilken duktig man du har!!!
    Ha en fin helg!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  16. Kanonfint : ) wow vilken bra idé händig han är din karl : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  17. Hej vännen jisses vad snyggt det blev, gillar tyget! Så händig han är din man, du behöver inte hyra in Ernst du har ju en egen:) Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Så himla snyggt!!! Duktiga ni är. Kram

    SvaraRadera
  19. Wow! Så fint! Ja, ni är verkligen duktiga! Och tack för att ni delar med er av era tips!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  20. Ja det var ju för käckt gjort...har jag missat tidigare.
    Vilken härlig garderob du har nu, önskar jag hade en lika stor och fin! Min är under ett snedtak så jag funderar allvarligt på en pall med hjul att sitta och rulla sig in på.
    Sov gott,
    Sussi

    SvaraRadera
  21. Riktigt, riktigt snyggt! Verkligen helt kanon. Vad duktig han är, din snickareman :) Och du också givetvis... :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  22. Jätte fint det blev, och tyget med! Kanon. Ha en fin söndag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  23. Vilket häftigt insynsskydd ni gjort du och mannen. Så fiffigt och jag gillar tyget också men en han och hon på. Kul detalj!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  24. Snyggt insynsskydd, så smart idé!
    Ni är verkligen duktiga!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  25. Riktigt fint och smart! Nu kan ni dansa runt där hur mycket ni vill, hihi!!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  26. Vad smart, blev ju jättefint :) Kram

    SvaraRadera
  27. Men jösses AKA, du har ju en alldeles egen Ernst!! Wow! Så fint det blev...

    Ha en riktigt mysig Valborg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  28. Jätte fint min vän!!
    Jag vill önska dig en trevlig Valborg!1
    Kram i massor

    SvaraRadera