måndag 26 mars 2012

VÅREN I TVÅ LÄNDER




Årets första grillning i foton bidrar äldsta dottern med! Ett säkert tecken på att våren är här:) Och självklart går färgen på grillen i ton med hennes övriga lägenhetsinredning :)



Vårteckens-
utmaning



Måndag innebär inlägg om vårtecken och för er som vill se mer av hur långt våren kommit så kika in här där våren går att följa över hela landet:) 


Bidraget till vårteckensutmaningen denna vecka står mina stora barn för vilket är superkul:)) Och jag vet ju att släkten där ute tycker om att se hur våra barn har det så detta inlägg är ju till stor del riktat till dem:)

Dottern skickade mig bilder från en mysig grillning med kamraterna på studieorten...










Och hur mysigt vårigt och suuuupersmarrigt ser inte det där ut:))))


Sen kom bilder från sonen från...









Gah... say no more!!!!

Jag är så tacksam över att våra barn har det så bra - det viktigaste i livet!! Och jag kan ju bara konstatera att våren kommit till såväl Sverige som Frankrike:))

Önskar er en fin vecka!


Tjingeling

27 kommentarer:

  1. Underbara bilder, tjohoo våren är här :) kram sötnos

    SvaraRadera
  2. Lovely! Var på Rivieran befinner han sig tro? Jag känner mig ju ganska hemma där..har släkt o vänner runt Nice.
    De där turkosa grillarna var läckra, ser så mysigt ut!

    kramen på dig

    SvaraRadera
  3. Haha underbart! Härliga på olika sett! Kramkram

    SvaraRadera
  4. Härligt, vi behöver ju inte mäta vem som kommit längst (även om Rivieran nog har ett ointagligt försprång i så fall ;) ) utan bara njuta av att se hur våren breder ut sig.

    Ha en underbar vecka!

    SvaraRadera
  5. Såg inte helt fel ut nått av det!!
    Vi ska fylla på gasolen sen kan vi grilla. : )

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Vad härligt det ser ut att gilla, ser fram emot årets första grillning.
    Otroligt härliga bilder från din son, han har nog inte det helt fel där nere :D

    Ha en trevlig kväll,
    Malin

    SvaraRadera
  7. Så underbart de har det, ungdomarna!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vad kul med vårinlägg från både när och fjärran!
    Vad olika det ser ut...samtidigt ;)
    Vårig header, snyggt!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga vårbilder från dina ungdomar!
    Kramis

    SvaraRadera
  10. Visst är man tacksam att barnen har det bra. Fina vårbilder, och vilken läcker färg på grillen!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga vårbilder.
    Vad skönt att dina barn har det så bra.
    Väldigt läcker färg på de små grillarna, så söta!
    Ha en skön tisdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  12. Tänk vilken lycka för dig kära Aka att du har så fina barn! Men konstigt är det inte...med sådana föräldrar! Jag tycker att du kan sträcka på dig riktigt mycket & sätta näsan upp mot himlen...
    Visst är det skönt att våren har börjat visa sig! Tror du inte tanten har börjat få vårkänslor...*fniss*...sockerdricka i bröstet!
    Önskar dig allt gott! var rädd om dig och de dina.
    Vårkram från mig.

    SvaraRadera
  13. Barn som har det bra, det är livet.

    Småler ut färgvalet av grillen. När jag flyttade hemifrån då var min färg rosa. Till och med kaffebryggaren var rosa :-)

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  14. Ja, det är vår lite överallt nu :)
    Måste säga att grillen med sin turkosa färg är helskön!
    Ha det fint. Kram

    SvaraRadera
  15. Ja du Aka, fina och mysiga barn de får man ju inte bara av sig självt. Håller med Monica, sträck på dig och den turkosa grillen är ju bara så cool. Undrar om jag inte ska skaffa en till husvagnen. Kram Pia

    SvaraRadera
  16. Underbara bilder och härliga liv!
    Och våren, den är här!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Härligt med grillning!!! Känner doften lixom =)
    KRAM

    SvaraRadera
  18. Det ser ju härligt ut vilket som!! Grilla i hemlandet eller en tur på Rivieran :O) Just nu har jag nog mest lust att ligga på en sandstrand nånstans och sola mina vita ben ;o)

    Ha en mysig tisdag!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  19. Hej Aka,

    Härligt!! Ser supergott ut! Har annars hört att det är makaroner och ketchup som gäller när man är student... hehe! ;) Vad kul att dina barn bidrar till vårteckensutmaningen! Fina bilder från Rivieran oxå, är det semester eller studier?

    Roligt att läsa mer om dig i utmaningen!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  20. Jag väljer franska rivieran, även om våren här är underbar. Jag vill ha väääärme! Nu! Kram!

    SvaraRadera
  21. Inget går upp mot att få sitta ute i det gröna och grilla, lite skratt och god mat-underbart!!!! Kram kram

    SvaraRadera
  22. Vilken underbar dag. Och vilken underbar grill. Och vilken underbar mat. Fantastiskt!
    Kramar

    SvaraRadera
  23. Härliga bilder från både Frankrike och Sverige! Gillar den turkosa grillen såååå läcker! Ha det gott vännen stor kraaaaaaam från Maria

    SvaraRadera
  24. Guuuud så härliga bilder! Vilka lyckliga barn du måste ha som får leva i dessa ljuvliga bilder.

    Stor Kram

    SvaraRadera
  25. Härliga bilder! Oj vad jag längtar efter min grillpremiär nu... men jag vet inte vart solen tog vägen?! Hoppas den är tillbaka snart. Kram

    SvaraRadera