lördag 24 mars 2012

UTMANING - OM MIG





Smycken av alla de sorter och modeller - det är något jag skulle köpa om jag blev miljonär:)


About me:)



Varje gång jag får en utmaning blir jag lika glad, kul att någon där ute tänker på just mig och min blogg! Denna gång har jag fått en utmaning av söta bloggerskan med bloggen Lifés Silverlining and I. Och jag har faktiskt svarat på en likadan utmaning en gång tidigare, men det hindrar mig inte från att anta utmaningen igen:) 

Vad gjorde du för 10 år sedan? 

Svar: Då bodde jag och familjen...


... här och kände oss alldeles för trångbodda. Vi hade nääääästan börjat misströsta att någonsin finna huset med stort H som vi letade med ljus och lykta efter.


Vad gjorde du för 1 år sedan?  
Svar: Förutom att stå inför slutet av en utbildning så gjorde jag precis det jag gör nu...



... vårpyntar hemmet med tulpaner:)

Fem snacks du gillar?
Svar: Hmmm, vad skrev jag förra gången...  Det får bli popcorn, chips, oliver, tunnbrödrundlingar med skagenröra i och cocktailtomater med fetaoströra och timjan, mums!!!!  


Fem sånger du kan utantill? 

Svar: Pass!!!!!! Haha!!! Men jag kan berätta att jag blir berörd av fina texter. En låt jag inte kan låta bli att gråta till när jag hör är denna... 



... och det av många skäl. Jag tycker om det livsbejakande denna tjej står för, dessutom 
påminner den mig om skörheten i livet och det skrämmer mig faktiskt just nu.


Fem saker du skulle vilja göra om du var mångmiljonär?  

Svar: Jag skulle gärna vilja starta är ett äldreboende med kvalité, där personalen har tid att umgås med de äldre utan att stressa vidare till nästa, där det finns tid och omtanke för varje individ, där det finns djur och en köksträdgård. Jag tycker det är bedröööööövligt hur vi tar hand om våra äldre idag... 


Men jag skulle gääääärna också använda pengarna till fina smycken...



Källa: Efva Attling.


Och finingen ovan andas verkligen klass, en dröm!!!! Sen skulle jag åka på långsemester utomlands, rusta upp huset med fackmän som var här heeela dagarna samt anställa en 
trädgårdsmästare:)


Fem dåliga vanor? 
Svar: Lakrits, rött vin, choklad, glass och määäääängder av svarta oliver. 

Fem saker du gillar att göra?

Svar: Ja det första tror jag ni vet redan...




Trädgårdsfix - finns inget roligare!!! 


Och naturligtvis...




... allt som har med inredning att göra:) Sen gillar jag att åka slalom, åka på semester 
och att se på melodifestivalen, haha!!!! 


Fem saker du aldrig skulle klä dig i? 

Svar: String, för utmanande klädsel på jobbet, för kort kjol, brynja och jag hade tänkt säga 
One piece men checka in denna...






Källa: Piece of Norway.


... den var ju verkligen INTE DUM alls!! Vid närmare eftertanke så vill jag faktiskt ha en sådan...*host*


Fem favoritsaker? 

Svar: Just nu en sådan här...


.... list som ligger och väntar i gömmorna, återkommer till det:))) Sedan gillar jag min plattång,  brödrosten som också är en radio, elvispen och...




... denna keramikvas som passar lika bra till sommarblommorna som till påskriset:))



Och jag vill gärna föra vidare utmaningen till följande fem bloggare...


FRÅN FOLKSKOLA TILL DRÖMBOENDE


Heléns Trädgårdsplätt


Njutbara Ting


House number 11

Bromans Bravader


Fem stycken så härliga tjejer med lika fina bloggar!!!!


Tjing från mig:)

23 kommentarer:

  1. Bling, bling...:)
    Här kommer fem saker till om härliga Aka...
    Så vacker..så duktig inredare...bästa klädvalen...härlig bloggvän,och bloggerska med en hääärlig blogg...Skulle kunna fortsätta med så mkt mer, men då tar nog sidan slut...:)))

    KRAAAAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  2. Men så underbart du berättar om dig! Så kul att läsa och tack för att du tog utmaningen:-) så snygg du är också i ditt blingbling hihi! Kram!

    SvaraRadera
  3. Så kul att få veta lite mer om dig!
    Roligt med svar och bilder :)
    Å så snygg bloggerska på första bilden!
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Jag har också fått en sån utmaning. Ska svara på den inom kort.
    Ang pellisarna, så får vi se OM de växer till sig. : ) Jag tog mina första sticklingar igår och vet ej om jag gjorde rätt men det visar sig!

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Tjillevippen på dig tjejen, håller HELT med Cia och de hon la till om dig! Men här fyller jag på med liiiite till: ödmjuk, go och rar, förståndig mamma,stort hjärta för andra människor, klok & smart m.m. Nej nu får du inte höra mer...*fniss*...för då vet jag inte hur det går.
    Var rädd om Dig och de dina!!!
    Kram x flera från mig.

    SvaraRadera
  6. Det här var det bästa blogginlägget jag läst på länge, tack för det! Så roligt och inlevelsefullt du skriver, kul också.
    Brynja, ja hur skulle det se ut på en snygging som du..?!

    KRAAM på dig

    SvaraRadera
  7. Hej du!
    Vad roligt att få en liten utmaning! Den ska jag ta mig an i veckan!
    Kramen!

    SvaraRadera
  8. När du startar ditt äldreboende som kännetecknas av kärlek, omsorg och respekt för varje individ vill jag vara med!

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt inlägg med vackra bilder! Det är alltid kul att få veta lite mer om dig!
    Jag vill tacka dig för det underbara armbandet som jag vann i din utlottning för ett tag sedan. Gillar verkligen det. Jag hade en paus från bloggande med nu är jag tillbaka igen.
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera
  10. Underbar läsning, det är roligt att lära känna personen bakom bloggen och tack för du delat med dig.

    kram Anna

    SvaraRadera
  11. Underbar och kul läsning och du verkar precis så härlig som man får en bild av (och vacker förstås) Ha en härlig söndag kramar i massor /Diana

    SvaraRadera
  12. Vilket kul inlägg om dig och snygga bilder. Vilken ring. Ääääälskar den.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  13. Kul att få veta lite mer om dig och härliga bilder! kram

    SvaraRadera
  14. Så roligt att få veta lite mer om dig. Missade förra gången du antog utmaningen, så det var ju bra att du gjorde det en gång till :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  15. Va kul att få lärt känna dej lite mer Aka!!!!Gud vilken bedårande vacker ring!!!!!Me like a lot!!!!!!Ha en fortsatt mysig Söndag!!!
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Lotta

    SvaraRadera
  16. Alltid kul när man delar med sig av det som får en att må bra!
    Det smittar :)
    Många kramar Hilla

    SvaraRadera
  17. det blev verkligen personligt ...och oj så kul det var att få lära känna den som står bakom bloggen något lite mer .....
    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  18. Och hur fin är inte du som människa? Jag blir berörd, bästa inlägget jag läst på länge och om det är någon som är värld att bli mångmiljonär så är det du!


    Stor kram!

    L

    SvaraRadera
  19. Hej Aka!
    Vilket fint inlägg, kul att få veta mer om dig!

    Hoppas du haft en härlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  20. Hahah härlig läsning!! tack för den infon vännen!! GILLAR Efva Attling geeeee miiig!!
    Jag vill även önska dig en kanon trevlig måndag!!
    KRAM i stora lass

    SvaraRadera
  21. Rolig och underhållande läsning!
    Ja den onepiecen var inte så tokig men jag håller med om att detta är inget plagg jag heller skulle klä mej i...:)

    Ps det bidde en annan klänning i lördags...

    Kram Kram P

    SvaraRadera
  22. Åh, vilket fantastiskt inlägg du gjort!!! Imponerad! Jättefint och tänkvärt...
    Så kul att läsa om dig också! Skrattar till lite när jag läser om one-piece´n... ;) Det tog jag upp som ett plagg jag aldrig skulle sätta på mig...;) Men den där var SNYGG!!! Fast nä... EN munkjacka med byxor till... ja tack! ;)
    Ha en fin-fin måndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  23. Så kul att läsa din utmaning i form av både text och bild, du är påhittig du!
    Onepiece, hmm, njaee, i vilket fall inte utanför huset! Såg en fullvuxen kvinna på stan häromdagen gå omkring i blå onepiece, hon såg ut precis som en Teletubbie!

    Kram Susanne

    SvaraRadera