fredag 9 mars 2012

RULLADER MED FYLLNING




Tips på en god middag:))



Fredagsmeny



Vill tipsa om en maträtt som fått högt betyg hemma hos oss - fyllda lövbiffar:) Och det bästa av allt - det är så lätt och går så snabbt att tillaga, perfekt en sen fredagseftermiddag efter jobbet då alla vill ha mat pronto:))

Lägg ut lövbiffen på en skärbräda och placera ut skivor av rökt skinka ovanpå dem. 



Bred ut philadelphiaost...


... och toppa med...


... färska basilikablad! Rulla ihop och fäst rulladerna med tandpetare av trä. 


Strö på salt & peppar - stek sedan i smör.

Foton: Aka privat.


Droppa lite senapsvinägrett över rulladerna och servera med potatisbollar (eller Tagliatelle) och en sallad med vit grapefrukt - mums!


Önskar er en riktigt trevlig mello-helg!!!

Bon Apetit

32 kommentarer:

  1. Det här låter inte dumt alls!
    Osten har jag ju hemma titt som tätt (frosting) o ofta lövbiff i frysen. Tack för tipset!

    kram o trevlig helg till dig

    SvaraRadera
  2. Det där låter båda gott och enkelt, gillar såna recept mycket. Tack!

    Ha en fin fredag

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men så perfekt med detta tips jag har just köpt hem lövbiff så då ska jag nog testa detta:) gillar både enkla o goda recept! kramkram

    SvaraRadera
  4. Funderade just vad det ska bli för middag här hemma ikväll. Tack för tipset!
    Trevlig helg, kära du.

    SvaraRadera
  5. Ser gott ut! Mums! Tack för tipset!
    Ha en underbar fredag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Men så gott, kanske man ska testa i helgen då...tackar!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej Aka,

    Ser riktigt gott ut! Det var längesen vi gjorde rullader så tack för tipset! Spännande fyllning i också.. det ska jag absolut prova. Sååå, vem ska man rösta på i mello då?? Hm...

    Ha en skön helg!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  8. Tack för receptet..verkar jättemumsigt:-)
    Måste testas..!

    Ha en mysig helg med de dina
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  9. Åååh... Så gott, men saknar ingredienserna... inser att jag inte hunnit lunch... hungrig... lillan sover... måste ÄTA! (ska testa detta genast jag inhandlat rätt grejer!)

    SvaraRadera
  10. Hejsan

    Vilken perfekt fredagsmat!!!!
    Den snor jag av dig.
    Vilka härliga bilder.

    Ha en super duper fredag
    Sussi

    SvaraRadera
  11. Åh så gott! Det där receptet tänker jag "låna" av dig! Lyxig snabbmat! Här blir det räkor och vitt vin ikväll, otroligt lättlagat... :-)

    Ha en underbar helg!
    Stora kramen
    Susanne

    SvaraRadera
  12. Jaha, här ligger man i ryggskott...Och det vattnas i munnen...Hur gör jag nu..?:)
    Åh, vänta lite...(minuterna går)....

    Så,nu har jag ringt "någon", han kör inom affären från jobbet:)..Han erbjöd sig även att agera kock ikväll...Mumsfilibaba...hihi

    KRAAAAAAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  13. Å hjälp va gott! Det måste jag verkligen testa!:)
    Kuddarna i inlägget innan var ju bara så snygga! Hög mysfaktor!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  14. Sparas i min receptbank. Ser fantastiskt gott ut. Verkligen något för familjen creando :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  15. Mums! Det ska jag prova. Gift, som jag är, med en kock är det oftast han som står för maten fredag och lördag, men nu ska jag överraska honom, nästa helg.
    Tack för iden!

    SvaraRadera
  16. Det ser ut som ni fått en riktigr smakfull fredag. Detta ska provas! Tack för tipset.

    Kram

    SvaraRadera
  17. Det där både såg och lät smarrigt! Det måste provas vid tillfälle. Trevlig helg! kram

    SvaraRadera
  18. Men så pedagosgiskt för en urusel matmor. Jag som älskar lövbiff!

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  19. Men mums så otroligt gott! Rullader var det inte igår jag gjorde! Önskar dig en strålande helg!

    SvaraRadera
  20. Gott! Vi äter ganska ofta rullader gärna fyllda med katrinplommon, lök och senap. Smaskens! Härliga bilder, man blir så hungrig!

    SvaraRadera
  21. Mmmmmm, vad smarrigt det ser ut nu blev jag jätte hungrig. Det får jag ju ta och prova att laga.
    ha en fin helg!
    Kramar från andra sidan plurret.

    SvaraRadera
  22. Oj, oj, oj vad gott det där såg ut! Måste jag definitivt pröva göra :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  23. Hej Susanna och tack för din kommentar! Blir så glad att du kikar in här hos mig:) Kul att du blev inspirerad av mat-tipset också:)))

    Önskar dig en fin helg!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  24. Oj vad det såg gott ut! Det vattnas i munnen på mig. Ha en skön helg! Zinnia

    SvaraRadera
  25. Det där såg gott ut. Verkar perfekt för mig om inte äter potatis, ris eller pasta. Lätt att bara ha en sallad till. Tack för tips =)

    Kram

    SvaraRadera
  26. Mums Aka och vilka fina bilder : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  27. Åååh ser verkligen mumsfillibaba ut!!
    Hoppas helgen har varit bra så här långt, kramar

    SvaraRadera
  28. Nya fina bilder du visar på huset!
    Skön söndagskväll!

    SvaraRadera
  29. Mums vad gott det ser ut! Tack snälla för receptet! Stor kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  30. Ser verkligen suuupergott ut! Ska kommas ihåg till nästa helg. Ha en fin start på veckan.

    SvaraRadera
  31. Mumso vad gott det ser ut! Det måste jag testa, tack!!! Kraaaamm

    SvaraRadera
  32. My good, vad gott.Kan man komma över ;) kramis Diana

    SvaraRadera