måndag 19 mars 2012

PROMMIS MED VÄNNEN






... vårtecken utomhus! Men nääääää, fortfarande lyser vårlökarna med sin frånvaro... 



Mysig lördag:)



Bloggerskan och fina vännen Katrin gick på spaning efter vårtecken...








... och med på turen var också sötaste lilla Diva som tappert orkade följa med oss runt heeeeeela sjön utan att klaga:)))) Sååå duktig vovsing! Tack Katrin för en lovely day!!!!!


Vårtecknen från mig denna måndag blir alltså inga underbara vårblommor i rabatterna utan istället miljöbilder som visar att snön nästan helt är borta:) 

Och för er som tycker att det är intressant att ta del av vårtecken i vårt avlånga land så kika in här där fler bloggar visar bilder på det:)


Tjingeling!  

15 kommentarer:

  1. Jamen våren är ju på G även om blommorna inte syns ännu! Härlig promenad.

    När jag såg betongspindeln så var det bara, den SKA jag ha! : )

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Hos er har ju verkligen kommit !
    - Fina vänner du har,både två och fyrbenta ;)
    Kan lilla Diva vara en Bichon Havanaise ? - Vi har nämligen två sådana och hon liknar dom väldigt mycket!
    -Här hotar dom med snöoväder i dag, vad det nu ska vara bra för...
    Ha en skön vecka !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med så mycket barmark och att isen släppt på sjön. Jag önskar dig en härlig dag! Zinnia

    SvaraRadera
  4. Hallå fina Aka!!!Har heller inte sett några vårtecken mer än i våran trädgård tyvärr!!!Några snödroppar har visat sej!!!
    Härligt med långpromenader !!!
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder sötaste du bjuder på =)
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Vad jätte fina vår bilder. Mysigt nu när vi är såå nära lite varmare temeraturer. Bor du i Dalarna? Jag var in på bloggen du tipsade om och såg det. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder, vore ju skönt om våren verkligen kunde komma nu. Hos mamma och pappa så har tulpanlökarna börjat komma upp, så antar att det är även det ett vårtecken :)

    Ha en superfin fortsättning på måndagen,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder du bjuder på!
    Här har vi tussilago, snödroppar och krokus blommande i trädgården:)
    Ska bli varmt i slutet på veckan (har jag hört;) då kanske det börjar gro hos er med!
    Ha en fin kväll!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  9. Vårtecken så goda som några och så noterar jag, inga tjocka jackor och mössor och vantar och allt det där. Härlig terräng och vacker natur!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Så fina bilder trots saknade av vårtecken :)
    Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  12. När jag gick hem fån bussen idag var det barn på lekplatsen och sparkade boll. Och fåglarna sjunge rpå morgonen. Det är vår. Men jag hörde att det snöat hela dagen i Stockholm. Fina bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Härligt med vår, även om jag tycker att det är bra kallt fortfarande. Vårdagjämning men grått väder i Göteborg. Tur att det finns bloggare som lyser upp min tillvaro! Kram!

    SvaraRadera
  14. Tack för din fina kommentar, det blir nog så att jag blir en lycklig ägare till en Moccamaster trots allt :D Hihi.

    Ha en super bra tisdag,
    Stor kram Malin

    SvaraRadera
  15. Ja snön hade ni då inte mycket kvar av i vart fall :)
    Härlig promenad med vännen och vovven, så nyfikna hästarna är ;)
    HA det Finemang,
    Kram Sussi

    SvaraRadera