måndag 5 mars 2012

KÖKSGARDINER I JOSEF FRANK´S ANDA




Ja visst känns våren i luften, men tyvärr också kylan... Ännu är de varma ytterkläderna sköna att ha på!


Vårtecken


Bloggerskan tänker delta i den vårteckensutmaning Humlebacken så fint initierat:) Men där jag bor lyser de charmiga vårlökarna med sin frånvaro, så jag tänker göra min egen tolkning av de vårtecken som finns hos mig vecka för vecka framöver - hope you like It:)


Något som verkligen är vår för mig är då textilierna byts ut inomhus!! Bort med vintergardinerna och fram med lite färg:) Och denna vår har helt nya gardiner funnit sin plats i bloggerskans kök:)


Som ni vet gillar jag Josef Franks häääärliga design, men smakar det så kostar det, så dessa lite billigare gardiner á la Frank från Åhléns får bli mitt bidrag till vårens allra första vårteckensutmaning:))



Häääärlig kvalité! 


Mitt kök är stort och förutom det stora panoramafönstret ut mot sjön så finns två mindre fönster...







... där jag hängt veckbandsgardiner i lin, vårigt och fräscht tycker jag:) Och mitt tips är - satsa på tyg med bra kvalité, det blir en heeelt annan känsla jämfört med de billigare alternativen!!!



Tjing från aka

35 kommentarer:

  1. Waow! Härliga gardiner som släpper igenom ljus. Vackert och verkligen vår i dina fönster. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Härlig fönsterinspiration du bjuder på! Och du matchar J Franks färger i din fina outfit:)! Vill också byta köksgardiner snart. Tack för dina alltid så gulliga kommentarer hos mig!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Alla vårtecken är härliga och välkomna! Kul att du vill vara med!!

    SvaraRadera
  4. Så snygga gardiner, vårigt och fint! Kram

    SvaraRadera
  5. Snygging där!!

    Här kommer en kram från mig ;)

    Anna

    SvaraRadera
  6. Ja det är våren, ja det är våren som kommit igen....tralla, la...Så snygga gardiner som liknar J Frank! Både du och jag gillar honom, det vet jag!!!
    Ps: har talat med mannen i hålan idag, så snart är jag där.
    Var RÄDD om DIG och de dina!
    Kram x 100 från mig.

    SvaraRadera
  7. Bara sååå himlans fint:)
    Sitter precis här och funderar vad jag ska hitta på till hallfönstret nu när våren kommer, men känner jag mig själv rätt så blir det väl något vitt..igen..;)

    Må så gott
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  8. Nya gardiner och en katt som spanar. Om inte det är vårtecken...?

    SvaraRadera
  9. Vilken fin vårkänsla du fixat till! Helt klart blir det ett mycket snyggare intryck med bra kvalitet på tyget. Den lilla katten ser ut att trivas med dom nya gardinerna.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. super fint Aka läckert kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Jätte fina! Gardiner kan verkligen göra jätte mycket för känslan i ett rum. Jag är också på jakt efter de perfekta vårgardinerna till köket, men inte funnit dem ännu. Så där gapar fönstren tomma sedan en tid tillbaka, ja för jag kunde ju inte låta julgardinerna hänga kvar hihi. Kram

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara köksgardiner och du har så hemtrevligt och mysigt, nästan så man vill flytta in ;) kram Diana

    SvaraRadera
  13. Underbart!
    Så härliga gardiner, färgerna piggar upp.
    De där vita blir som maränger till...

    KRAAM

    SvaraRadera
  14. Jag älskar Josef Frank-tyger, men det passar inte riktigt in hos mig. Men hos andra njuter jag av det ;o)
    Dina nya gardiner är superläckra!! Åhléns har sååååå mycket snygga tyger tycker jag :o)

    Här är det vår men kallt som f-n!!!! Förstår inte varför inte temperaturen kan öka?! Vill ha värme NUUUUU :O)
    Ha en go´tisdag vännen!!
    Kram kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  15. Visst är det härligt med vårkänslorna, även om minusgraderna hittade hit igen. Vi är på gång!

    SvaraRadera
  16. Dina vårtecken är snygga som sjutton!
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  17. Vad snyggt! Gillar dina köksgardiner, båda sorterna. Har förr inte riktigt gillat Franks stil men jag måste säga att jag upptäckt att jag har börjat ändra mig. Upptäcker att jag ofta idag gillar hans grejer. De är klassiska, så kanske därför?
    Njut av våren.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  18. Hej söta bloggvän!!
    Jag undrar om du skulle kunna hjälpa mitt bidrag att gå vidare eller till och med kanske vinna!
    Miss Vardaxlyx är mitt cuppisbidrag och jag behöver DIN röst!!
    Klicka in dig på min blogg och rösta =)
    Jag tackar dig ödmjukast <3
    Önskar dig en trevlig tisdag!!
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  19. Håller med....superfina gardiner. Ska också leta efter nya till köket, tror jag ska satsa på nåt rosa/cerise i år:)//helen

    SvaraRadera
  20. Hej! Åh vilket härligt hus ni verkar ha, måste titta vidare här på bloggen! Ja rena fönster och nya gardiner, det är vår! Vårhälsningar Vivi soltorp

    SvaraRadera
  21. Jag kör den lätta varianten hemma. Inga gardiner alls. : )
    Men en snödroppe hade tydligen hitta fram hos oss tala en annan mamma om för mig.

    Ha en toppend ag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  22. Hej Aka!
    Vilka fina och våriga gardiner!Söt kisse som sitter där i fönstret oxå:)

    Ha en trevlig eftermiddag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  23. Vilka fina gardiner! Vårlikt och fint!! :)

    SvaraRadera
  24. Håller med! Textil av god kvalitet gör skillnad. Själv byter jag ALDRIG gardiner. Har vita luftiga varianter i alla rum, utom tonårssonen som har svarta (!). Gillar färgen och mönstren på dina nya i köket. Är också rätt förtjust i Franck. Svårt att inte vara det :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  25. Det var underbara vårtecken! Ett vårfräscht hem och så vackert överallt och katten är vårstädad och fin och kristallen vårputsad och allt annat också - härliga bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  26. Snygga och fräscha gardiner det är riktiga vårtecken.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  27. Jag håller helt med dig! Jag köper hellre tyg med kvalitet och så vet jag att jag vill ha dom uppe så mycket längre. Förr, för sådär femton år sen när jag flyttade hemifrån bytte jag gardiner stup i kvarten. Billigar tyger. Nu köper jag de jag vill ha och så får de hänga några år, och jag är lika nöjd hela tiden.

    Åhlen burkar ha fina tyger och är ju duktiga på att kopiera :) Vilka härliga vita linnehissgardiner du har också. De gillar jag verkligen!

    Kram LInda

    SvaraRadera
  28. Så snyggt och vårigt, vem kommer inte att vara nöjd med ditt bidrag tror du?!
    Vilket härligt kök ni har.
    Förr innan vi flyttade till "vithuset" på gården så hade vi ett stort och härligt kök, men det huset hyr sonen med fam nu och det är ju jätte kul!
    Men jag längtar tillbaka och saknar ofta köket och altanen framför allt...
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  29. Hej Aka!

    Men se så vårigt och vackert det blev med dina gardiner á la Frank! Det måste vara härligt att ha ett så stort fönster. Mängder av ljus och utsikten helt underbar!

    Ha en skön kväll!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  30. Snygga härliga vårgardiner.

    kram

    SvaraRadera
  31. Så fint och vilken jättefin bild på fig kram

    SvaraRadera
  32. Nej nej nej snygging:) Jag ska inte vara med på TV, vi är fem par som har halv ått hos oss hihi...Krammm Anne

    SvaraRadera
  33. Du har helt klart våren hemma hos dig, inomhus :-)

    Kallt ute, absolut. -10 känns inte så mycket vår....

    Ha det bäst!

    SvaraRadera