söndag 26 februari 2012

TUR PÅ ISEN





Det gick rejält snabbt att åka skridskor igår, i alla fall åt det ena hållet med vinden i ryggen...



Utflykt på isen


Vilket strålande vackert väder vi haft denna helg!!! Igår tog vi en tur med långfärdsskridskorna på isen och det gick verkligen supersnabbt i medvind, men shit vad jobbigt det blev när vi skulle tillbaka igen, haha!! Med vinden som bromsade upp tog det eeeeeevigheter att ta sig fram! Men bloggerskan fokuserade på det positiva och tänkte på all motion det slitet innebar så här inför beach 2012, och då gick det ju bara huuuur bra som helst att streta vidare:))))









Hoppas ni haft en fin helg!!!

Önskar alla ni som kikar in här en riktigt fin söndag!


Tjingeling aka

33 kommentarer:

  1. Vad härligt det lät...själv måste jag vara inne hela dagen och plugga så jag njuter av dina bilder. kram

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Måste erkänna att jag är en riktig fegis på isar. Det var lääänge sedan jag stod på ett par sridskor.
    Trevlig söndag till dig!

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk dag och vilken blank fin is! Det ser jättehärligt ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Det ser helt underbart ut. Här ner i Skåne har vi riktig vårfeeling idag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Heeej! Ni der ut att haft en helt underbar dag på isen! Jag har aldrig testat långfärdsskridskor men skulle meeer än gärna prova! Så härligt med fika i solen. Det är bland det bästa jag vet när solen börja värma på våren. Ha det så bra. Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Så härligt det ser ut! Långfärdsskridskor och fika i solen. Här är också ett underbart väder, men vi håller oss inne och fixar i dotterns rum som snart är klart.

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Underbart härligt det ser ut. Frisk luft och vår! Vi har vår här i Skåne och barnen är ute och leker och känner friheten av att ha lite tunnare kläder på sig!
    Fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera
  8. Hej fina du!

    Va mysigt med en skridskortur.. ser superhärligt ut :) Hoppas du haft en finfin helg.

    KRAAAAAM Amanda

    SvaraRadera
  9. Härlig motion! Jag har provat en gång bara men det var riktigt kul. Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Isen är inte mitt gebiet, gillar inte när det knakar så där lurigt..
    Bilderna ser dock helt underbara ut, vilken fin dag ni hade!

    Kram o ha det fint!

    SvaraRadera
  11. Ser ju hur härligt ut som helst!!!Men jag är inte så tuff om nu isen skulle börja prata "blink,blink" knaka och låta en massa jag står nog hellre bredvid och kollar!!!Ha en fortsatt skön kväll min goa vän!!!!
    kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Lotta

    SvaraRadera
  12. Det ser jättehärligt ut, men jag skulle med all säkerhet slå ihjäl mig....

    SvaraRadera
  13. Dunk....du vet! Så HÄRLIGA vinterbilder! Jag blev riktigt nostalgisk, så länge sedan en annan åkte långfärdsskridskor. Tack för att du väckte ett gammalt "minne"....Önskar dig nu en bra vecka och var rädd om Dig!
    Kram x 100 och vink vink från solen.

    SvaraRadera
  14. Det har varit en fantastisk helg med strålande sol även här. Eftersom förkylningen hänger med än... så blev det mest lugna prommenader:)

    Häftigt med långfärdsskriskor, har aldrig testat detta!

    Ha d så bra//P

    SvaraRadera
  15. Åh, det ser fantastiskt ut på isen. Jag älskar att gå/åka på isen, men i år blev den inte så tjock på vår sjö, så jag vågade bara åka längs kanterna...Ha en bra vecka och lycka till med garderobsplanerna;) Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Jag åkte härom veckan med mina arbetskamrater, men det vara bara vanliga konståkningsskridskor. Jag åker hellre än bra men det är härligt med frisk luft och motion. Kram och ha en skön söndagskväll!

    SvaraRadera
  17. Detsamma fina Aka underbara bilder du bjussar på : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  18. Det såg ut som ni hade en riktigt härlig dag men jag vet inte om jag hade vågat mig ut på isen...
    Tyvärr har jag missat solskenet o varit inne i en hockeyhall istället. KRAMIS

    SvaraRadera
  19. Hej Aka!
    Åh vad mysigt det ser ut!

    Grattis till vinnarna i din utlottning o tack för tävlingen:)

    Ha en trevlig kommande vecka söta du!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  20. Ser ju UNDERBART ut vännen!! Jag vill önska dig en kanon trevlig måndag oxå!!
    KRAM i massor

    SvaraRadera
  21. Ser alldeles underbart ut..:)
    Haha, ja det gäller att tänka positivt och det är ju du bara bäst på..;)

    Ha en fin start på veckan
    Kraam susanne

    SvaraRadera
  22. Åh vad härligt det ser ut.
    Och bra motion :)

    Ha en fin start på veckan!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  23. Men åh vad mysigt :) vi körde korvgrillning kramis

    SvaraRadera
  24. Härliga bilder på en underbar vinterdag tycks det. Här vågar man inte sig ut på isen längre. Inte jag iallafall.

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  25. Hej Aka,

    Hoppas veckan startat bra. En tur på isen ser jättehärligt ut! Minus motvinden då.. men positivt tänkande var det ja! ;)

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  26. Nä men gu va härligt det ser ut! Får lite längtan efter vinter där för en liten stund...
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  27. Så underbart det ser ut, jag längtar ut till isen nu när jag ser detta:) Men sen får våren gärna komma:) Stor Kram!

    SvaraRadera
  28. Vilka underbara vinterbilder från er utflykt på isen!! Sundet frös ganska rejält här nere också, men dock inte hela vägen till Sverige ;o))

    Ha en härlig dag!
    Kram kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  29. Åååh, vilka underbara bilder från Er härliga dag!! Så mysigt att ta till vara på det fina vädret och gott med lite motion "på köpet"

    Hoppas din vecka börjat bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  30. Här har isarna redan givit upp.....

    SvaraRadera