tisdag 28 februari 2012

SVART PIANOSTOL I NY SKEPNAD


Efter en tids sökande fann jag äntligen pianostolen:)


Fina former

Bloggerskan har letat efter en pianostol en längre tid. Jag har kikat på blocket efter en pall att renovera, men nääää... den rätta pianostolen har lyst med sin frånvaro. Men nu har jag äntligen hittat pallen med exakt den design jag vill ha, perfekt! 



Stolen var färdigrenoverad och klar när jag köpte den på Blocket - jättefin tycker jag! Jag hade egentligen tänkt klä dynan i ett Josef Frank-tyg, men det får bli av när vi slitit ut den här fusk-fårskinnsdynan:) Och vart ska då pallen stå? Hmmm...,  det finns två ställen jag tänker mig den, i bibblan eller i vårt walk In Closet, vart tror ni den passar bäst???

Tjingeling aka

34 kommentarer:

  1. GODE TID Aka vad snygg pianostol grrrrrr kram avis ; ) Sofia i Hjo

    SvaraRadera
  2. Den är sååå fin.
    En precis likadan från mitt barndomshem ratade jag för många år sedan. Nu står den hos syster och är helt rätt. Suck....

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Sååå snygg!! Och läskigt lik min :)

    Kommer bli hur bra som helst!!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Den är underbar! Vilka former!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Snyggingen du hittat kommer bli ännu finare med Josef Frank tyg tror jag, och den ska stå i biblan om jag fick bestämma fast den passar säkert i Walk in closet också.

    SvaraRadera
  6. Jättefin är den! finare än min som jag gjorde för många år sedan som är gul:) Jag har fuskpäls på våra stolar vid matbordet och det är väldigt praktiskt. Kramis!

    SvaraRadera
  7. ps, man kan inte kommentera hos dig via mobil/surfplatta tror det har att göra med en inställning hos dig .ds

    SvaraRadera
  8. Den är hur fin som helst..:)
    Hmm..jag tror den passar bra var som men jag lägger nog min röst på biblan!!!

    Må så gott
    Kraaam Susanne

    SvaraRadera
  9. Så snygg den är! Lammskinn är ju fantastiskt vackert!
    Eran skrisdskodag ser så ljuvlig ut! Längtar efter att uppleva det igen! Här på Gotland har vi ju inga riktiga vintrar!

    SvaraRadera
  10. Så himla snygg! Jag köpte en pälsjacka på auktion för 50 spänn, den tänkte jag använda o klä om en pianopall.
    Den är vit, men oj vad det var snyggt med svart :))
    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Vilket fynd, vad fin den är :) kram

    SvaraRadera
  12. Den här snyggingen kan nog stå varsomhelst, superfin!
    Blocket är inte dumt alls!

    Kramen

    SvaraRadera
  13. Snygg är den som den ser ut nu.men med en Josef Frank kostym kommer den att bli elegantare (tror Jag iaf.)..tänk hur lycklig man kan bli när man hittar det man letat efter..den passar nog var som helst,bara att flytta runt tills den hittar sin plats..
    Kram på dej
    Anita

    SvaraRadera
  14. Snygg och passar överallt. Absolut!

    SvaraRadera
  15. God morgon!
    Vilken underbar pall. Min mormor hade en piano pall då jag var liten så nu vart jag nästan lite nostalgisk och vill ha en själv♥
    Ha nu en underbar onsdag!
    Kram Gabriella

    SvaraRadera
  16. Oj, vilken fin pall du hittat! Jag tror den passar bra vart som helst, du får känna dig fram:)).
    Ha en fin dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Tjae, varför inte vid pianot?? Muahahaha!! ;) Blocket är jättebra att fynda på. Har gjort många köp o sälj där. Pallen är jättesnygg som den är tycker jag och kommer säkert passa fint i din nya walk-in!

    Ha en fin dag!!
    Kram Sanna

    PS. Du minns så rätt. Jag satt uppe seeent förra året också - och året innan det.. och året in.. ja du förstår!

    SvaraRadera
  18. Superfin! Ställ en sådan skönhet så den syns tänker jag. :)
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Vilken fin form den har med de lätt svängda benen. Jag hade nog oxå ställt den så att den syns....

    SvaraRadera
  20. Jättesnygg! Den kommer passa bra var som!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  21. Så läcker!!! Sätt in den i din walk in closet och behåll den skönheten för dig själv, he he!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  22. Jag tycker bibblan.
    Annars kanske inte så många ser den vackra stolen.

    SvaraRadera
  23. Du är allt för söt kära Aka, undrar om det var benen på pallen du föll för? Jätte snygg är det i vilket fall som helst! Du kommer säkert ställa den på ett ställe där den kommer att "sitta som en smäck".
    Var rädd om Dig och njut av livet.
    Varm ärlig kram från mig.

    SvaraRadera
  24. Makalöst vacker! Det blir nog inga problem att finna plats åt den :)

    Kram

    SvaraRadera
  25. Vilken liten snygging med rokkokoben och en mjuk dyna att sitta på. Låt många titta på den, såklart ska den stå i bibblan.

    Kram

    SvaraRadera
  26. Den var verkligen fin. Har en liknande men mycket enklare form som jag borde fixa upp. Snyggt med svart.

    SvaraRadera
  27. Skitsnygg! Kul när man väl hittar det man söker!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  28. Jätte fin pall! Roligt att äntligen hitta nått man har gått och suktat efter. Jag tycker att ni ska ha den i biblioteket... Men som de säger allt klär en skönhet. Så hon passar nog in vart än hon hamnar! kram

    SvaraRadera
  29. JÄTTE fin pall =) Jag skickar dig massa goa varma kramar!!

    SvaraRadera
  30. Men oj, oj, oj...

    Vilken Skönhet!!!!!

    Jag måste skaffa mig en pianostol upptäckte jag just!!

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  31. Så snygg! Och tillochmed renoverad och klar, toppen!
    Jag röstar för bibblan, då flera får se och njuta av den ;)
    Vad härligt att glida runt på den fina isen, ser underbart ut!
    Önskar en riktigt härlig mars,
    Kram Sussi

    SvaraRadera