torsdag 16 februari 2012

PROJEKT BOKHYLLA




Vad tusan är det som pågår egentligen:))) Det går ju inte att få någon som helst ro i det här huset!!!!!



Bibliotekshylla


Här kommer en liten uppdatering om bokhyllan vi håller på att bygga i blivande biblioteket! Efter att stockarna kommit på plats byggdes hyllplan kring dessa...



... men för att hyllplanen skulle harmonisera med de grova stockarna, i kombination med att vi ville ha ordentliga hyllor kraftiga nog att bära tunga böcker, valdes tjocka golvplank. 

Sen var det dags för färg...




Voila! Hyllan färdig - check, hyllplanen målade - check!! Men hur gör vi med stockarna, behålla dem naturella som de är eller måla dem med lasyr/bets? Vad tycker ni???

Tjingeling aka

24 kommentarer:

  1. Tusan så snyggt!!!! Grymt jobbat!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat där! Fina som de är skulle jag vilja säga! Men vill du förstärka lite skulle jag måla på med lite av Jotuns drivvedslasyr! Det blir nog finfint det!

    SvaraRadera
  3. Men vad läckert det blir!!! Superbra. Tycker nog att pelarna ska målas så att det ser ut som om de kommer från taket. Tror att böckerna kommer att ge tillräckligt med färg i rummet.
    Kram Anette och ha en skön helg.

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Så himla fint det blev, vilket jobb!!!
    Drivvedslasyr på låter som ett bra förslag, kan nog bli superfint!
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  5. Inte måla, inte måla, inte måla!! Möjligen lite lasyr men INGEN FÄRG!! Gud så snyggt!! Önskar att jag kan flytta in hos er, hade varit såå kul att se allt på riktigt! :) Ooo:at och Aaa:at mig igenom hela huset antar jag!

    Och rosé it is! Jag ska bara bli frisk först :)

    Ta hand om dig! Kraamen!

    SvaraRadera
  6. Åhh, alldeles underbar.Du har så mysigt och fint hemma hos dig.kram

    SvaraRadera
  7. Håll fingrarna ifrån de där! Inte måla!!
    Så himla snyggt, gillar! Hur många utropstecken blev det här då..!

    Kram o trevlig helg på dig

    SvaraRadera
  8. Så snyggt! Jag skulle låta bli att måla. Fint som det är.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Skitsnyggt, men snälla..måla inte! Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Super duper snyggt,jag skulle inte måla....
    Kram på dej
    Anita

    SvaraRadera
  11. Superdupersnyggt!!
    Behåll stockarna naturella, eventuellt betsa liite mörkare bara.
    Bra jobbat!

    Ha en fin fredag!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  12. Men oj så bra det blir!! Supersnyggt!!
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Så otroligt fint, blir verkligen sugen på att flytta till hus.
    Tycker helt klart inte att ni ska måla, super duper snyggt som det är.

    Ha en trevlig helg,
    Malin

    SvaraRadera
  14. Hej Aka,

    Blev ju hur snyggt som helst! Tycker stockarna är fina som de är men, annars tänker jag att det kanske skulle bli fint med en mörkare tränyans? Bets eller liknande i varmbrun/kastanj.. nåt åt det hållet. Beror på hur mycket du vill att de ska synas förstås.

    Ha en skön fredag!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  15. Det där blev riktigt snyggt, med stockkänsla, så typiskt katter att vara nyfikna när det händer något i reviret.

    SvaraRadera
  16. Om det var min hylla skulle jag antagligen inte göra något alls med stockarna, de är så fina som de är.

    Så duktiga ni är, ännu ett lyckat projekt!

    Kramar

    SvaraRadera
  17. Gud så snygg den är precis så som den är med stockarna! kram

    SvaraRadera
  18. Jag skulle nog behålla dom som dom var. Det blev jättesnyggt och en rustik känsla.
    jag tycker att lite mörka färger, ger en hemtrevlig känsla.
    Vad kul att få upp böcker där! Jag älskar att läsa.

    SvaraRadera
  19. Jag tycker att det blir galet bra. Det vill säga hur bra som helst.

    Ha en fin kväll Aka

    SvaraRadera
  20. Jag tycker det är jättesnyggt som det är, bra utnyttjande av ytan. Ha en underbar helg. KRAM

    SvaraRadera
  21. God morgon!
    Wow, det blir superfint! Och vilken söt liten misse.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  22. Halloj goa vännen...:)
    Så härligt, fint det blir, ni är otroligt flitiga o duktiga...Jag vill oxå ha ett bibliotek...(avis)...hihi
    Nu går jag mot strömmen, tycker att det inte skulle vara helt fel med vita som era övriga synliga takstolar (tror jag sett det på någon bild)...men det blir kanon vilket ni än väljer...:):)
    KRAAAAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  23. Behåll original"färgen" - måla dem alltså inte. Mycket mer karaktär så här. Böckerna komme rockså att smälta in bättre med träfärgen.

    Jag har flera yankee candles på tal om vad du skrev på min blogg. Den som doftar nytvättade lakan är min favorit, särskilt på sommaren. Kram coh ha en fin lördagskväll!

    SvaraRadera
  24. Naturella!!!! Tycker jag.... :)

    Kram Ida

    SvaraRadera