måndag 20 februari 2012

MYSIGT BESÖK I GÄSTRUMMET




Personliga attiraljer ligger på byrån i gästrummet. En mycket omtyckt person har hälsat på oss under helgen som varit.  



Helgmys hos oss!


Det är såååå mysigt de gånger äldsta dottern kommer hem från sina studier och hälsar på oss här hemma:))) Det är så långt mellan gångerna vi ses, så de gånger hon kommer hem känns lite av en fest:))


Hon har ju flyttat hemifrån och har en egen lägenhet (som jag visat här på bloggen), en sååå himla mysig lya!!!


När äldsta dottern flyttade intogs hennes rum av en överlycklig lillasyrra, därför kommer gästrummet väl till pass som övernattningsrum:)


En smygfotograferande bloggerska speglar sig i gästrummets spegel:))) Näääääääääää, så lågt sjunker jag inte, klart jag frågar först innan jag fotar dotterns pinaler, hihi!!!


Hur ofta står en mamma och småler och njuter av en obäddad säng med hela golvet fullt av kläder?? Inte ofta om ni frågar mig, men den här helgen har det känts heeeeelt lovely:)))))


Kramiz aka

43 kommentarer:

  1. Vilket mysigt inlägg, man verkligen känner mysfaktorn ni haft hemma. Så fint gästrum dessutom, riktigt myspys. Och vad fin du är i spegeln!!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Vad otroligt mysigt gästrum, super fint verkligen :-D Gillar verkligen byrån.

    Tack för din otroligt fina kommentar. Bilderna är bland mina favoriter av dem jag själv har tagit :-D

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen känslan. Fast jag kan bli lite , lite sur på stök och röra om jag är på det humöret. Härliga bilder och lyckan skiner igenom på dem alla. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Vilket fint gästrum. Jag vet precis vad du menar. I helgen har yngsta dottern varit hemma på besök från Göteborg. Det är tur vi har katten nu när båda barnen flyttat hemifrån.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Ännu är jag inte där, med barn som kommer hem på besök, däremot har jag varit barn som kommit hem! Det är också en härlig känsla!

    Så fint gästrum dottern får sova i, måste kännas fint att få komma hem till ett sådant.

    Kramar

    Alltid lika vackra bilder hos dej!

    SvaraRadera
  6. Underbart mysig helg ni haft! Känner värmen i dina ord.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Kul att hittat hit till din fina blogg!
    Du verkar haft en toppen helg:)
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  8. Förstår det och en obäddad säng kan man ha överseende med :)

    SvaraRadera
  9. Jaså man kommer t o m uppskatta obäddade sängar och slängda kläder när de har flyttat :) Vi har ju inte kommit dit än... KRAM

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker tapet - vilken tillverkare säljer den? Jag vet hur det är med utflyttade barn. Min yngsta har redan börjat packa inför studenten. Ingen av tjejerna vill bo i Göteborg vilket känns en aning tungt... Men man har dem bara till låns, det är ett som är säkert. Kram!

    SvaraRadera
  11. Så varm och glad jag blir i hjärteroten när jag läser så fint du skriver om dotterns besök! Du är allt en fin mamma du! tänk vad dina barn kan vara stolt över Dig!
    Var rädd om Dig och de dina!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  12. Tack söta du för de fina kommentarerna om min köpmansdisk, de värmde!
    Förstår att du myst den här helgen, vågar inte tänka på hur det blir den dag våran lilla flyttar! Förhoppningsvis blir hennes första egna boende inte längre än lilla huset jämte vårat. Men det vet man ju aldrig, hon kanske vill utomlands. För säkerhets skull så nämner vi inte för henne ord som Australien eller USA :-)
    Ha en fin kväll o största kramen!
    Susanne

    SvaraRadera
  13. Mamma glad när dottern varit hemma, jag kan tänka mig att det är mysigt och obäddade sängar, vad är väl det?
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Härliga goa Aka..:)Blir varm inombords, och vad som helst gör man för dem när de är hemma...:)
    Tycker faktiskt att sängen i rummet är ljuvligt fin, inte behövs den bäddas, ser istället härligt gosigt ut...hihi

    Men vad gör mamma i rummet, tror det behövs en extrasäng till lilla mamma i rummet..Myyyys....hihi

    KRAAAAAMAR till dig; Cia:)

    SvaraRadera
  15. Kan tänka mig att det känns ljuvligt att ha henne hemma.. Vet hur jag känner då min dotter (18 år) stannar länge hos sin pappa innan hon kommer till oss igen..

    Njut länge av känslan..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  16. Vad mysigt med dotterbesök, kul att få hem sina barn när de flyttat. Man glömmer så fort. Ha en bra vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  17. Hej Aka,

    Vad mysigt det låter! Kanske dottern tycker det är skönt att komma hem och bli ompysslad för en stund också. Gästrummet ser väldigt trevligt ut och tja, har jag vägarna förbi dig paxar jag sängen! ;)

    Stor kram Sanna

    SvaraRadera
  18. Åh, vad mysigt att få så kärt besök :) och vad fint du skriver om dottern kan känna mammakärlek ända hit :) kramar i massor/Diana

    SvaraRadera
  19. Hoppas du har kramat, klämt och pratat massor!!
    Så gulligt...

    KRAM o ha det fint idag!

    SvaraRadera
  20. DU ÄR BÄST =) Underbart skrivet <3
    Kramkram denna tisdag

    SvaraRadera
  21. Tänk att man en gång ska uppskatta det man störde sig på när de bodde hemma. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  22. Har två mornar på rad fått ett mindre brejk över äldsta dotterns rum då hon lämnat för skolan... Halva garderoben på golvet och ändå slutar det med att hon är i min garderob och drar på sig nån gammal tischa... Och mamman är snäll ? och plockar upp på rummet...:/

    Ha en fin fettisdag//P

    SvaraRadera
  23. Den där sängen såg inte helt fel ut att få vara gäst i. Mysigt värre ;-)
    KRam på dig!
    Anette :-)
    PS JAg fick mig en kopp kaffe till slut och veckan fick en bättre början ;) Svordommarna osade kan jag lova, tur att man är tvåspråkig för det finns så många att ta av då!

    SvaraRadera
  24. ÅH, jag gissar att det är precis så det kommer att bli. När de lämnar hemmet längtar man efter rörighet och liv. Så fint ert gästrum är. Helt underbart. Och din dotter är så otroligt vacker. Har sagt det förr, vet jag, men jag måste liksom säga det igen...

    Kramar

    SvaraRadera
  25. Riktigt snygg säng, och tapeterna var läckra. Jag gissar på att era gäster trivs som fisken i vattnet i det rummet och aldrig vill åka därifrån! kram

    SvaraRadera
  26. Tack för dina söta ord på min blogg ! Kram

    SvaraRadera
  27. Förstår att det var välkommet besök. Jag bääävar för att ungarna ska flytta hemifrån, jisses va tomt det ska bli. Nu har jag turen så minstingen bara är 9 år, så det är massa år kvar:)//helen

    SvaraRadera
  28. Så mysigt det låter och vilka härliga bilder från gästrummet kram

    SvaraRadera
  29. Åh så fint du skriver och det träffar rakt in i mitt mammahjärta med äldsta barnet som antagligen flyttar hemifrån efter sommaren...

    Himmel så fint du har det, och fin äldsta dotter där i spegeln:)

    KRAM

    SvaraRadera
  30. Myyyyyys!!
    Såå fina bilder och så snygg säng med så vackra vita sängkläder! Så där lagom "vindsromantiskt" jag tror du förstår precis hur jag menar!

    Stora kramar och ha en hääärlig kväll!

    SvaraRadera
  31. Så fint du skriver om det värdefullaste man har, sina barn :) Mysigt med besök av dottern!!

    Hoppas du haft en bra dag!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  32. Fina bilder och vackra ord!!! Du har så rätt i att man skall ta vara på det man har!!! Anna

    SvaraRadera
  33. Vilket härligt inlägg!!!! alltihop det du skrivit och dina bilder! kram

    SvaraRadera
  34. Så mysigt det låter....förstår att dottern är efterlängtad :o)
    Vilken superfin järnsäng ni har...me like a lot!!!
    Och för att inte tala om bokhyllan WOOOOW så fin den blev. Bra att ni behöll bjälkarna i träfärg, det tycker jag blev snyggast :o)

    Ha en finfin dag!
    Kramis
    Ulrika

    SvaraRadera
  35. En såå mysig helg ni haft, förstår att du ler och mår gott trots obäddad säng och kläder på golvet...
    Är det inte så att man saknar "ovanorna" väldigt mycket då de flyttar, det tycker jag iaf.
    Vad fint ni gjort i biblo, toppen med natur på stockarna!
    Bok tipset håller jag med om , jätte bra bok.
    Önskar en fin vecka.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  36. Tack för din otroligt fina kommentar och hälsning på vår bröllopsdag! Du verkar så genommysig :)
    Kram LInda

    SvaraRadera
  37. Kan tänka mig att det känns speciellt när något barn som flyttat hemifrån kommer hem på besök...måste kännas otroligt varmt i hjärtat!

    Och rummet var så fint!
    Jag gillar verkligen den där bilden på den obäddade sängen!!!
    Jättefint!!!

    Ha en fin dag!

    KRAM!

    SvaraRadera
  38. Men va härligt att få hem dottern det är väl nästan så hon inte får åka iväg igen kan jag tänka mej!!!Mys hela helgen HÄRLIGT!!!!
    Ha en fortsatt mysig Onsdag min vän!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  39. Så fina bilder- och då menar jag inte bara fina du;) Kram

    SvaraRadera
  40. Oj höll på att missa din fina utlottning! Jättefina!

    SvaraRadera
  41. Mysigt att få ha dottern hemma då och då!

    SvaraRadera
  42. Hej! Vilka otroligt snygga foton du har på bloggen, måste kika vidare! :) Kram Karin

    SvaraRadera
  43. Det är väl typ då man kan njuta av lite oordning, det förstår jag så väl :-)

    SvaraRadera