fredag 10 februari 2012

JOSEF FRANK-INSPIRERAT KONTOR & AWARD




Ja, vad hände egentligen med vårt kontors-projekt???


Uppdatering kontor


Fick en fråga hur det gått med vårt kontorsprojekt och det har jag ju faktiskt inte visat er än!! Kul att bli påmind och få tips om sånt ni vill se här på bloggen, tar tacksamt emot fler synpunkter:)) 

Jag valde att återanvända en gammal gulnad furuhylla som svalde en hel del pärmar och annat kontorsmaterial...


... den var ju ingen vacker syn... Men med lite vit färg blev den betydligt snyggare!


Här kommer lite pics från vårt kontor som det ser ut nu...









Och det är alltså vid kontorsbordet nedan som bloggerskan fixar nya inlägg och surfar runt...



... never mind my mess, haha!! På det långa vita skrivbordet finns två arbetsplatser med var sin data. Ser ni papperen ovanpå skrivaren, det är utprintade recept jag inspirerats av på flera bloggar hos er där ute :))

Och håll i er, det händer faktiskt att bloggerskan låter maken få sin vilja igenom ibland...


... även om det inte tillhör vanligheterna, haha!!! Men jag gav faktiskt efter och tillät den "inte alltför fagra" kopieringsmaskinen att få sin plats i rummet... Ni ser, hur schysst är inte jag?? :))

Rummet kompletterades med hyllor ovanför skrivbordet med plats för fler pärmar.


Foton ovan: Aka privat.

En saaaalig blandning färger and I like It:))) Det finns dock mer att önska vad gäller organiseringen av allt som finns på hyllorna och det fattas också lite plock i inredningsväg, men rummet får ta sin tid att bli klart! Det är roligt att komplettera efterhand med sånt man "trillar över" i butiker och loppisar och som bara passar sååå bra in:))) Det jag är mest nöjd över är den superfina Josef Frank-tapeten som gör heeeela rummet:))


Sen vill jag tacka så innibombens mycket för den blogaward jag fått av sötaste Maria med den inspirerande bloggen Wikers Liv.




Tack tack snäääälla!!! Blir alldeles varm i hjärtat:))))) Denna gång väljer jag att sända awarden vidare till alla er som kikar in och besöker mig här!!!


Helgkramiz från aka!

39 kommentarer:

  1. Åh så fint kontor ni har fått. Älskar tapeten är verkligen superhärlig :)

    Ha en fin helg!
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  2. Vill också ha ett arbetsrum här hemma med aaaaallllaaa mina papper och pärmar!
    Härligt att ha sån ordning på allt kan jag tänka!
    Tapeten- Love it!

    Fredagskramar Mimmi♥

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt och rymligt kontor! Tapeten är sååå vacker! Å den vita hyllan och de färgglada pärmarna passar så bra ihop!

    Tack för din kommentar hos mig! Kuddfodralen har jag sytt själv. Tyget heter magnolia och finns på jotex.se

    SvaraRadera
  4. När får jag flytta in?!! Älskar den tapeten, har den i mitt skafferi!!!
    Varför tog jag inte den i arbetsrummet också??
    Rummet blev super!

    Helgkram Susanne

    SvaraRadera
  5. Dunk...du vet svimmar! Du vet att jag är mycket svag för Josef Frank! Så fint de blivit, du har ju ögon för det där "lilla extra"! Det vet du att jag tycker härliga Aka.
    Sedan förstår/vet jag att du även är lite "svag" för mannen bredvid....så klart att får ha sina apparater där han vill...(nä men, hur blev det nu)....*fniss*...ja ja.
    Nu önskar jag dig en skön helg! Var rädd om Dig och de dina!
    Varm ÄKTA kram från mig. Puss i pannan också!

    SvaraRadera
  6. Ååh, så fint! Skulle också vilja ha ett kontor, super fint med Josef Frank på väggarna, just love it!
    Snyggt med hyllorna i vitt.
    Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  7. Snyyyyyggt arbetsrum!!
    Du får så gärna komma hem till oss och ordna upp vårt arbetsrum... Själv har jag flyttat ut därifrån pga kaoset :/
    Javisst måste man kompromissa då och då i hemmet (och min kompromiss var alltså att ta mitt pick och pack och göra en egen vrå ;)

    Trevlig helg!
    kram, A-C

    SvaraRadera
  8. Vilket fint kontor med läcker tapet. Vi håller också på att fixa i ordning vårt, men det tar tid att få ordning på allt och hitta rätt pynt:).
    Snällt av dig att låta kopieringsmaskinen bo därinne också:). Den smälter in bra.
    Önskar dig en skön kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Sjuuuukt snyggt!! Mycket avis!
    Och ja, du är verkligen en toppenpingla som låter den "fula saken" finnas i det vackra rummet *asg*

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Åhhh vad fint det blev då hyllan blev ommålad : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Blir alltid lika glad av att kolla in din blogg!! Vad fint det blev med den vita hyllan och Frank tapeten e ju bara helt underbar!!

    Ha en skön helg!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  12. tapeten är såå fiiin! gud vad ni fixar mycket fint, måste jobba jämt*ler*
    ha en riktigt mysig kväll! kramis!

    SvaraRadera
  13. Wow, såå snyggt det blev!! Tapeten gör ju hela rummet och snyggt med den nymålade vita hyllan. Tänk vad lite vit färg kan göra :)

    Hoppas du får en toppenhelg!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  14. Jag älskar Franks tapet! Ni har gjort jättefint!!! Kram!

    SvaraRadera
  15. Va duktiga ni är, och snygg smak. Jag väntar med spänning på walk in closet projektet.

    Kram

    SvaraRadera
  16. Hahaha! Jag skulle nog vilja påstå att du är en VÄLDIGT snäll fru hihi! Den maskinen motsvarar många tillgodohavanden för din del LOL! ;) Tur vårt kontor är inklämt i "skrubben" annars hade vi nog haft en liknande där inne haha! Skämt åsido. Det blev ju jättefint!! Vet du, jag var tveksam till tapeten, men nu när den sitter uppe och rummet är möblerat, tycker jag det blev så himla snyggt! Du har bra smak och öga för detaljer och inredning. Gillar hur du blandat pärmarna också. Supernice!

    Ha en fin helg Aka - kram Sanna

    SvaraRadera
  17. Så mycket bättre tapeten blir när hyllan blev vit. Det gör att tapeten liksom kommer till sin rätt. Att pärmarna sedan har olika färger kan ju störa vissa men jag tycker verkligen som du att det passar, de har samma färger som i tapeten!!! :-)
    MEN en sådan stor kopieringsmaskin. Jobbar ni hemmifrån måntro? Eller gillar ni att kopiera mycket ;)
    Ha en toppenhelg på ditt nya kontor (kanske invigningsfest?)
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  18. Jättefint kontor med underbar franktapet som tillåter och sväljer alla färger på pärmarna och gör det harmoniskt. Om ni haft vita väggar har det gett ett rörigt intryck... tror jag. Och var ska en kopieringsmaskin stå om inte i ett kontor? Så välordnat och snyggt!

    Ha det gott.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  19. Tapeten gör en verkligen glad. Den är helt suverän. Kul att du kunde återanvända bokhyllan, den blev super med vit färg.

    Ha en bra lördag.

    SvaraRadera
  20. And I love it !!!:) Som vanligt när Aka fixat o trixat..(och maken förstås..:):)
    Älskar tapeten som ger en härlig känsla i rummet, och sen till allt det härliga du tillfört gör ert kontor till...the best !:)
    SÅ FINT...:)
    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  21. Wow vad fint det blev...underbara färger. Två arbetsplatser är kanon. Det har vi också...riktigt mysigt när man sitter båda två och pillar. Ja du var snäll...kopieringsmaskin, men den är ju bra att ha eller hur. Ha nu en fin fin helg. Kram Maria

    SvaraRadera
  22. Vilket kontor, man får ju lust att söka arbete hos dig, tänk att få sitta där och "kontora" och vilken kopieringsmaskin! Jag blir grön av avund, kopieringsmaskiner är något jag alltid vurmat för!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  23. Men vilken skillnad det blev!!!Sitter och rensar datorn på bilder och hittar många före och efter bilder då ser man verkligen skillnaden!!Älskar din tapet!!!Bokhyllan blev ju kanon med lite färg!!!Ha en bra helg!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  24. Vilket fint kontor, vilken ordning! Å tänk vad vit färg kan göra, hyllan blev ju jättefin.
    Och männen måste få som de vill...nån gång ibland :)
    Ha en fortsatt bra helg. KRAM

    SvaraRadera
  25. Så fint det blir, älskar tapeten kram

    SvaraRadera
  26. Men Aka så fint kontor ni har. Verkligen superfint!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  27. Men vilken härlig tapet att ha i ett kontor. Den gör sig bra till alla tråkiga papper och pärmar, för den lyfter verkligen rummet! Jag hoppas du har haft en riktigt fin helg! kram kram

    SvaraRadera
  28. Åh så snyggt, underbar tapet och vilken ordning!

    SvaraRadera
  29. åh, den tapeten är såååå snygg!
    Kanske skulle den passa hemma hos mig.
    Kram

    SvaraRadera
  30. Ett härligt kontor som man verkligen vill vara i! :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  31. Åh, så snyggt du har det!
    Ibland är det ju helt lönlöst att kompromissa med vissa saker, 'schabraket' är ju faktiskt mycket användbart!

    kramkram

    SvaraRadera
  32. Men åååh! Nu känns mitt eget grå-vit-svarta kontor plötsligt jättetrist jämfört med denna färgexplosion! Älskar att du matchat mapparna med tapeten - såå snyggt!

    SvaraRadera
  33. Hej sötaste!! Vilken underbar tapet =) Vill även skicka dig massa varma soliga kramar denna måndag!!
    <3

    SvaraRadera
  34. Härligt, du ger mig vårfeelings!!! Man (jag) är van att bara surfa bland "vita" bloggar så detta var verkligen uppiggande.
    Nu kör vi ny vecka och närmar oss våren;)

    Kram P

    SvaraRadera
  35. Så läckert och färg glatt kontor du gjort! Hyllan gjorde sig verkligen i vitt istället för furu. Vad färg kan göra =)
    Början till hyllan i ert tänkta bibblo tror jag kommer att bli hur läcker som helst, spännande att se fortsättningen på det projektet!
    Ha en fin vecka,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  36. Vilket fantastiskt fint kontor. Det blev ju jätte fint och det ser läckert ut med massa olika färger.
    Tapeten är ju jättefin.
    Ha en skön tisdag.
    Grattis till blogg awardet.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  37. Alla hjärtan kram till dig!

    Pusspuss

    SvaraRadera
  38. Tack för ditt svar. Har faktiskt lärt mig att sticka genom att sitta på garnstudio.com

    Så har du tid och lust så gå in där och lär dig, det är galet avslappnande.
    http://www.garnstudio.com/lang/se/video.php?sort=2&thumbnails=on&categoryid=1

    Ha en super bra alla hjärtans dag, kram!

    SvaraRadera
  39. Den tapeten är verkligen superfin! Jag har en arbetskamrat som har den i sitt kök. Och vad härligt det är när man får ordning bland sina papper, den hyllan kommer att kunna svälja mycket!
    Kram Jennica

    SvaraRadera