torsdag 23 februari 2012

GARDEROBSFUNDERINGAR




Roligt Ikeabesök - NOT!!!


Scener ur ett äktenskap
Del 5


Jeeeeeesus säger jag bara!!! Det är ingen liten prestation att åka med maken till Ikea, pust!!! Det började med att vårt walk In Closet börjat ta form...






Ny tapet - check!
Slipat och behandlat golv - check!
Grundmålad dörr - check!
Stommen till egenbyggd garderob - check!

Och det är preciiiiiis i samma ögonblick som vi sätter oss i bilen för att kolla in Ikeas garderobs-inredning som problemen börjar! Maken uppskattar INTE ALLS den extremt roliga utflykten för dagen!!!! Det enda som kan vara värre, enligt maken, är att ta en tur till skobutiken!! Och där skulle bloggerskan mer än gärna avsluta dagen:)) 


Maken till bloggerskan: Herregud, spana in kön till personaldisken!!!!! Vi har nummer 106 och den som får hjälp nu har nr 96!!!??!! Det händer ju ingenting med kön, den står ju helt stilla!!!
Bloggerskan: Mmmmmm... men det är som det är, vi måste ha lite hjälp med det här...
Maken: Vi kommer ju bli kvar här till kvällen om vi ska vänta på det här!!!!!
Bloggerskan: Mmmmmm, duuu kan du hjälpa mig att ta ett foto till bloggen?
Maken: ???
Bloggerskan: Ähhh, får jag låna din mobil... jag tar ett kort själv...
Maken: Det måste ju gå att fixa den här inredningen själv, kolla här...


Bloggerskan: Nääää, vi måste vänta på vår tur, jag vill prata med personalen... Stå stilla nu så jag kan ta ett kort på dig!!
Maken: Vi hinner ju gå och äta en lunch innan det är vår tur...



Slutsats: Samhörighet är inget som kommer gratis, det innebär ett visst mått ansträngning från bådas sidor för att nå det resultatet:)

Aka 

30 kommentarer:

  1. Så rolig och så sant du skriver, it takes two to tango!!
    Det här kunde varit en diskussion hemma hos mig, behöver inte ens åka till Ikea...
    Ser så fint ut, blir tiptop!!

    PUSSSSSSSSSSSSS, slå de s:en om du kan snygging!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, många känner nog igen sig!
    Men jag måste säga att jag förstår din make. Jag avskyr att åka till Ikea... hu! Men ibland måste man bara.
    Kram fining!
    Jannike

    SvaraRadera
  3. Och du, att diskutera sånt här på tom mage är inte bra, tur ni åt lite...

    SvaraRadera
  4. Du är för härlig! Sa just till mitt sällskap på IKEa igår att ,vad skönt att få gå här utan en make som undrar om man snart är klar. Hoppas allt löste sig för er. Lite mat är ju aldrig fel, jag tog gravad lax med kokt potatis.Det kommer så klart bli toppen i din garderob. Kraaaaaam! Pia

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag känner igen mig... Åker helst till Ikea med dottern istället, tjejfika och alltid överens om inredningen! Ett kul Ikeaminne var när hon och jag hade med oss svärfar, 87 år, dit. Efter dryga 2 timmar började hon o jag bli riktigt trötta och ville hem, men svärfar travade glatt med oss runt i en timme till. När vi kom hem däckade vi båda i soffan och hör efter en stund hur det snickras inne hos svärfar, han hade börjat montera det stora TV skåpet han köpte så fort han kom innanför dörren... Säger en del om dagens ungdom kanske, eller om riktiga krutgubbar!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Jag skrattar ihjäl mig. Är precis likadant hos oss. IKEA-besök är nära-döden-upplevelser för min man :)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Ha ha Aka så sant. Då min mamma och hennes man är på Ikea tillsammans slutar det alltid med att mamma gråter, så numera åker hon dit själv! kram på dig finis /Sofia

    SvaraRadera
  8. Varför är det så?
    Kan vi inte efterlysa en bloggerska som ser en glädjehoppande make när IKEA kommer på tal och så får hon berätta hur hon gjort för att få honom sån!

    Hur gick det sen då, för er?

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Jag frstår din man. Sen vi fick ett större Ikea i vår stad svänger jag av i gången där det går till ljusavdelningen. Sen bär det hemåt igen. Men ibland måste man ju. Det där med att avsluta dagen i skobutiken är väl självklart när man fylla en ny och snygg wc!

    Kram

    SvaraRadera
  10. hihi skönt att höra att det är fler som har "hopplösa makar";) KRAM

    SvaraRadera
  11. Hahaha...
    Jag vet en make som gillar att åka till Ikea...min storasysters man, han gillar det skarpt, han kan gå där i timmar...:) Brukar fråga systern huuuur hon gjort...?:)

    Min käre make får (alltid) sjukliga symtom på vägen dit...ont i magen, huvudvärk...m.m...
    Och när vi väl är framme är han "dödsjuk"...?
    Han var med en gång förra året, och det var sista gången...Sa (skrek )jag...hihi

    KRAAAAMAR till dig härliga Aka, Cia:)

    SvaraRadera
  12. Ja se karlar, så är de. Men tänk om det var tvärtom. Ha en skön kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  13. *Fniss*....ni är väl för goa ni två!!! Jag är helt övertygad om att det rummet kommer att bli så läckert! Jag tycker att ni är jätte duktiga med alla era projekt. Tänk så mycket ni gjort de sista året! Lyfter på min solhatt....mår såm jag förkänar....hi,hi. Välkommen upp i berget.
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  14. Jag tror det blir en fin garderob i alla fall....

    SvaraRadera
  15. Ha ha haaaaaaaa ha haaaa ha haaahaaaaaa!!
    Tack! jag behövde ett gott skratt innan jag gick och la mig - love you for sharing!

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Vad jag skrattade. Lite igenkännande ibland. Fast ibland händer det att min man faktiskt föreslår att vi behöver åka till IKEA. Som nu när vi behöver ny TVbänk så har han sagt att vi måste åka dit i helgen :-)Dessutom h ar vi några grejer att återlämna sedan förra turen och då blir det ju pengar tillbaka och då kan man ju handla upp dem så blir ju nästan allt gratis, eller?!? Min manns största fasa med IKEA är att man aldrig kommer därifrån utan att ha spenderat runt $500 (typ 3 500 sv kr). Tänk så dyra värmeljusen blivit haha.
    Men jag tror min gubbe insett att ibland måste man besöka affärer för att få till inredningen i huset på bästa sätt så han har valt att gilla läget och så funkar det för alla inblandade :-)
    Du en helt annan grej. Superfint hönshus ni byggt. Tack för tipset men oj vad jag funderar hit och dit fortfarande. Har lite tid kvar för det behövs en omgång vitt till.
    Kram på dig och ha en suuuper mysig helg (på IKEA!!) eller med att bygga en garderob ;)
    Anette :-)

    SvaraRadera
  17. Hahaha, igenkänningsfaktorn är höööög....slutar nästan med skilsmässa varenda gång vi är på Ikea så besöken blir färre och färre...kramis och ha en mysig fredag!

    SvaraRadera
  18. Hahahaha.. ja, eller hur! Precis så är det!!
    Skönt att se att andra har det som vi, eller? Ja du förstår!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Ti hi... ja att gå på IKEA kan verkligen vara en pärs ibland. Man ser ofta par som tjafsar där. Min man gillar verkligen inte IKEA, jag brukar få muta honom att åka dit.

    Ska bli spännande att se när allt är klart, jag är sååå avis, skulle gärna vilja ha en Walk in closet jag med.

    Ha en fin helg!!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  20. Hahaha!! Ni är för roliga.. och det bästa är att det är absolut SANT för de flesta också!! Därför föredrar jag att åka ensam MEN, ibland behöver man ju faktiskt input OCH ett par starka armar som orkar kånka hem allt hehe ;) Angående köproblemet så ställer vi oss tydligen alltid i fel kö enligt mannen haha! Men varför hetsa upp sig?? Det är som det är - precis som du säger!

    Hoppas ni hann tillbaka till er köplats och fick med er garderobsinredningen hem. Ska bli kul å se hur det blir framöver :)

    Kramis Sanna

    SvaraRadera
  21. Ha ha så himla mitt i prick! Så detta med kan du ta ett foto till bloggen mitt i- helt underbart! Vi skall till Ikea i morgon, löning och allt:)....
    Ha en underbar helg! kram

    SvaraRadera
  22. Ja, vad rolig du är. Det stämmer precis, ibland måste man ha oändligt tålamod för att få som man vill. Men du fick ju som du ville, hi,hi

    SvaraRadera
  23. Skrattar igenkännande här;) Kram

    SvaraRadera
  24. Ja det gäller att ta och ge...fast ibland som långa köer kan man ju för mindre måsta bita sig i tungan ;)
    Resultatet lär ju bli såå bra när det blir klart!
    Ha en toppen helg,
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  25. Åh vad jag skrattar, gillar verkligen dialogerna mellan maken och dig! Shopping kan verkligen vara ansträngande, i morgon får ni nog ha en hemma dag:) Kramiz Maria

    SvaraRadera
  26. Vilken man du har!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  27. Det är jag som får släpa hem min man från Ikea när vi är där. Allvarligt talat, jag svimmar när han går i affärer. I timmar. Jag sitter utanför och väntar bredvid alla de där gubbarna som äter billig korv. Hjääälp! Du kan få låna min man. Han tröttnar aldrig. Kram.

    SvaraRadera
  28. En härlig betraktelse av ett vanligt fenomen :=) Jag bor rätt nära Ikea (drygt 2 mil) så sista gängerna när vi verkligen ska HA något, har jag och maken setts där sen vardagkväll, allra helst en måndag eller fredag. Då är det inget folk, man slipper trängas och vänta, så det är perfekt :=) Idag ska jag och dotra åka iväg en sväng och titta på lite småsaker, det roar inte en pappa så han slipper gärna. kram Milla

    SvaraRadera