lördag 18 februari 2012

BÖCKER PÅ PLATS I BIBBLAN




Puh puh puh, guuuud vad mycket böcker!!! Maken fixar i nyaste raggisarna som svärmor stickat:))



Fortsättning bokhylla


Tuuuuusen tack för alla svar om vilken färg ni tyckte att vi skulle måla våra stockar i bokhyllan!! När jag räknade ihop rösterna föll hela 11 stycken på att vi skulle behålla stockarna som de är, 5 stycken tyckte att vi skulle betsa dem i antingen drivvedslasyr eller i en mörkare nyans, och 2 stycken röstade för att vitmåla dem:) Ja då det ju ganska klart vilket vinnarförslaget blev, såååå - natural It Is:))


Men vilket pyssel att ställa böckerna i ordning!! Hur skulle de stå, i ordning enligt kategori? Enligt höjden på böckerna?? Äsch, det fick bli en saaaalig blandning...


Någon som läst En blomma i Afrikas öken, om inte - gör det, jättebra!!!


Hur många är inte kvällarna vid middagsbordet när dottern undrat något och vi hämtat lexikon och letat upp svaret! Jaaaa, jag vet, det går att googla, men hur mysigt är det inte att slå upp svaret i böckerna:)))
Kanske det mest intressanta, psykologi och trädgård:)))



Vi hade en massa små pocketböcker också, typ deckare - perfekt för lata dagar vid stranden! De hamnade i...


... små korgar! Bara att ta en bok och sticka iväg:))


I ena hörnet placerades en lampa av glas, nu ska jag leta efter en till att ställa i andra hörnet av bokhyllan! Och så klart, återstår att piffa till resten av rummet med mysig bibblo-inredning, återkommer med det! 

Nu ser jag fram emot en mello-kväll då bloggerskan och vännen Lotta sedvanligt bombarderar varandra med sms under tävlingens gång, typ "nääääää, fy vad dåligt" eller "nja, kanske..." och ibland "vad tusan har hon på sig????" och "de där brudarna är ju nästan lika snygga som vi" och förhoppningsvis " yes, klart bäst i kväll, det här är en vinnare", haha!!!! 


Kramiz aka

41 kommentarer:

  1. så snyggt det blev! Kul med er lilla kommunikation du och vännen:) Ha en härlig kväll! Kram!

    SvaraRadera
  2. Wow, vad snyggt! Bra jobbat!! Tycker det var bra att du behöll stockarna som de är, skulle du tröttna på det senare, går det ju att måla/betsa då.
    Ha det så mysigt i kväll med melodifestivalen. Här blir det Real Madrid och vila ögonen på Ronaldo:)).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det blev ju skitbra!! Snyggt och praktiskt.

    Ha en toppen kväll.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Snyggt snyggt snyggt!! Glad att du lyssnar på oss, allmänheten! *asg* Så synd att du redan kommit upp i kvoten klädköp, tror du inte maken kan gå med på ett enda till?? Det går kanske att "komma överens" med säljaren om priset (jag har ingen aning om andrahandsvärdet på en Odd Molly....) *blink blink*

    Ikväll håller jag alla tummar jag har för Björn, Sara och Fredrik. Jag som aaaaaldrig tittar på deltävlingar annars, men efter att förra helgens bloggevent och Björn så kan man ju inte annat än titta, och hålla på honom! Sen att min fd granne har skrivit låten... Ja, det gör väl lite extra för att man håller en tumme eller två!

    Stooora kramar!!

    SvaraRadera
  5. Sååå snyggt de blev! :)

    Ha en bra kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Hur snyggt som helst!! Mycket bra böcker där...

    Var har du köpt kudden??

    Trevlig fortsättning på helgen!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ordning och reda bland böckerna ser jag...mannen i raggisar, så varmy och skönt! Kontentan: Blev jätte fint!!!!!!!!!!!!!!!
    Sitter faktiskt ute i +20 grader på terassen och ser på mello! Vilken konstig värld vi lever i, ser svenska TV långt från Swedala.
    Var rädd om dig och de dina!
    VARMA kramar från mig.

    SvaraRadera
  8. Så snyggt med böckerna gahhh läckert kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Hej vännen och vilka sköna raggisar, jag fryser typ alltid om fötterna:) Jag har också en vän som jag messar med under mello.... lite kul att kommentera under programmets gång! Må så gott och fina bilder! Kramiz Maria

    SvaraRadera
  10. Vad bra det blev. Tror innerst inne att du redan bestämt dig för omålade men är inte helt säker. Bra Böckers lexicon.. Skitbra och psykologi/ trädgård lika så. Lite deckare någonstans tro?? Härligt Aka! Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Det blev ju fantastiskt fint! Vilken läcker bokhylla! Heja er!

    Jag sitter här i chock efter att Ranelid är i final! Otroligt, galet och knäppt!

    SvaraRadera
  12. Hihi... skulle velat se era sms ikväll...;)

    Rackarns SÅ fina hyllor!!!! Riktigt läckra och så smarta där under snedväggen! Bra jobbat:)

    KRAM

    SvaraRadera
  13. Bokhyllan blev ju riktigt bra! Själv missade jag "mello" ikväll, fastnade framför begravninscermonin på en annan kanal! Men vad jag har förstått så missade jag inte så mycket?! Jag önskar dig en fortsatt trevlig helg!! kram

    SvaraRadera
  14. Å vad snyggt det blev, rätt val att lämna stockarna som de är, kram Victoria

    SvaraRadera
  15. Åh, vad fint det blir :) Klokt val att behålla dom som det är! Finalen igår var ju underbar...kramis och ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  16. Halloj rara du!
    Men herregud så fint det blev..:)
    Helt fantastiskt snyggt, och ni tog det absolut rätta beslutet ang stockarna..sååååå fint!!!!!

    Vilken snygging i raggisarna..;)

    Ha en toppensöndag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  17. Vad fint det blev :-D Så duktiga ni är. Bra val med att låta stockarna vara kvar som dom är :-)

    Tack för din kommentar om giftermål.

    Jo, det är väl så. Man vet ju aldrig vad som händer i framtiden, och har man barn tillsammans så är det kanske viktigare. Kommer säkert hinna ändra mig både 5 och 10 gånger innan jag får barn och allt ^^,

    På gymnasiet så gick jag media med inriktning Fotografering, och det är ju även ett väldigt stort intresse. Vilket är otroligt roligt.
    Bamsekram,

    Malin

    SvaraRadera
  18. Åh så fin bokhylla.. jag gillar skarpt när det är platsbyggt ser såååå RÄTT ut!!

    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  19. Vilken superbra och fin bokhylla. Precis som ni så har vi snedtak och vet inte riktigt vad vi ska göra med det "tomrummet". Nu vet jag och jag ska visa maken, det lär bli han som får snickra.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Vad fint det blev. Tänk vad det är härligt med böcker av alla de slag. Jag har alltid samlat böcker. Fick ge upp och även bort en hel del när jag flyttade hit ner för det är ju bara jag som läser svenska. Men en del skatter tog jag med mig. Dock lämnade jag kvar hela bandet av den nya Bra Böckers lexikon hos mina föräldrar som nyttjade dem i sitt korsordslösande och annat. Jag saknar dem, gillar att slå upp saker. Men man vänjer sig vid att googla också ;)
    Kramis på dig och ha en skön vecka.
    Anette :-)

    SvaraRadera
  21. Snyggt det blev!! Och jag har ju missat omröstningen om bjälkarna. Vilken tur att de behålls naturella dock. Absolut finast!
    Kramen

    SvaraRadera
  22. Hejsan!
    Vad fint det blev. Himla läckert med alla fina böcker.
    Hoååas ni hade en trevlig kväll och att bästa låten vann!
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  23. Ni måste var nöjda med resultatet och vilket bra sätt att uttnyttja snedtaket på :)

    SvaraRadera
  24. Hej Aka,

    Blev ju jättefint och vad skönt att du behöll stockarna naturella. Det går ju alltid piffa till dom senare om man skulle vilja ha en förändring. Gillar dina färgklickar i bokhyllan och ja, jag har läst boken! Berättelsen har etsat sig fast i minnet och dyker upp lite då och då. Mycket läsvärd!

    Mellon var en katastrooof!! Hade ingen favorit denna gång meeen, hakan ligger fortfarande på golvet efter att Ranelid slog ut Mattias.. what??!!


    Kram Sanna

    SvaraRadera
  25. Nu behåller du dem som de är, basta! Så jäkla snyggt med det naturligt färgade, tycker jag!
    Melodiskräpet får ingen mer uppmärksamhet av mig, har tröttnat..

    Kramkram

    SvaraRadera
  26. Böcker är bra sötaste =)
    Jag vill önska dig en kanon trevlig söndag!!!
    Kramkram i massor

    SvaraRadera
  27. Sååå lyckat!! Jag blir faktiskt lite avis nu... ;) Det var inte lite böcker ni har heller! Mina är utspridda lite här och lite där.
    Samma lexikon-serie finns hemma hos mina föräldrar, dom bläddrade jag massor i som barn.

    Ha en myyyyysig söndagkväll!
    kram!

    SvaraRadera
  28. Så super snyggt!!!!
    Och så har du lagen på din sida:):)

    Ha en super mysig söndag
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  29. Det ser jättesnyggt ut! Smart att ha böckerna lite hur som helst. Petig litteraturlärare som jag är, har jag mina i bokstavsordning efter författare. Så fort jag köper en ny bok (vilket jag ofta gör) måste jag skjuta allt åt sidan. Lätt att hitta men jobbigt ändå. Kram!

    SvaraRadera
  30. Så fint det blir och böcker är ju så härligt kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  31. Men o my vad snyggt!! Superfint, så snyggt, modernt men ändå gediget!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  32. Hejsan!
    Tittar in till dig för
    första gång och tycker du har en jättefin blogg! Kommer absolut följa dig!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  33. Så snyggt! Jag har också snedtak på övervåningen, kom genast hit och bygg en likadan :)
    Kram

    SvaraRadera
  34. Snyggt och smart att tillvara på utrymmet, perfekt för bokhyllor. Kika in hos mig, jag har en tävling som du kanske gillar /Carola

    SvaraRadera
  35. Hej Sussi!!! Tusen tack för din kommentar hos mig, blir jätteglad!!!

    Många kramizar från aka

    SvaraRadera
  36. Jag såg Ranelid och Molly, det kunde jag inte missa. Blir så förbannad på Mello så jag förpestar hela hemmet, måste jobba på det.
    Ranelid verkar ju helt störd, han struntade ju helt i tjejen. Bara yrde runt som en ego galenpanna...jag skrattar faktiskt nu. Ser det hela som mycket komiskt, så humor har jag mitt i allt!

    Kram på dig goding!

    SvaraRadera
  37. Vill tipsa om en ny tävling hos mig:

    http://ullevidsdal.blogspot.com/2012/02/pax-lux-tavling.html

    Kram Helene

    SvaraRadera
  38. Hej Aka,
    Tack för din rara hälsning hos mig. Vilken inspirerande blogg du har och bokhyllorna var ju hur läckra som helst och tar ingen plats !
    Önskar dig en härlig helg.
    Kram/Marita

    SvaraRadera