onsdag 18 januari 2012

UTMANING & DAGENS OUTFIT :)




Livet som "bloggare" bjuder verkligen på en hel del överraskningar!! Det finns sååååå många häärliga människor där ute i cyberspace!!! Och att hitta begagnade kläder som "design- och klädintresserade bloggare" säljer till bra priser är sååå himla roligt!!



About me!!


Jag har fått två utmaningar av gulliga bloggerskorna, Elina med bloggen Elinas pyssel och Jannike med bloggen Bromans Bravader:) Taaaack så jättemycket för det:))) Jag tänkte passa på att svara på frågorna och samtidigt visa mina "bloppisfynd" - dagens outfit:)))



1. Vad gjorde du för 10 år sedan?

Svar: Gick socionomutbildning på Universitetet. Mitt mål var att vidareutbilda mig och bli terapeut inom krishantering. Jag jobbar bland annat med det idag:) 

Halsband: bolin of Sweden.
2. Vad gjorde du för 1 år sedan?
Svar: Gick en psykoterapeututbildning inom kognitiv beteende terapi, läste till tentor & renoverade hem och trädgård.  
3. Fem snacks som du gillar?
Svar: Chips med lökdipp, skivade grönsaker med tacodipp, salta pinnar, nötter & oliver.



4. Fem sånger som du kan hela texten till?
Svar: Pass, hahahaha!!!
5. Fem saker som du skulle göra om du var mångmiljonär?
Svar: Starta en egen firma, ägna mig sååå mycket mer åt hemmet och trädgården, resa med familjen och vännerna, skriva en bok & ägna tid varje dag åt motion med egen PT:)

6. Fem dåliga vanor?
Svar: Äter på tok för mycket godis och mat, tränar för lite, ägnar fööööör mycket tid till hus och tomt (och för lite till goda vänner), lägger för mycket pengar på renovering och läser för lite. 

7. Fem saker du gillar att göra?
Svar: Umgås med familjen, träffa vänner, träna, fixa med trädgården & läsa böcker.
8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Svar: Kläder som kostar alldeles för mycket i inköpspris, plagg jag skulle få ångest över att få baconstänk på i köket, gahhh - hemska tanke!!! Jag skulle inte heller vilja ha äkta päls på mig även om det känns som dubbelmoral då jag har läder i bälten och skor... String-bikini/badräkt - over my dead body, haha!!! Trivs inte heller i allt för urringat!! 
9. Fem favoritleksaker?
Svar: Köksmaskinerna, åkgräsklipparen, snöslungan, skruvdagaren & gersågen, (shit vad jobbigt utan dem) :)

10. Åtta personer jag vill se göra denna utmaning: 
Svar: Tänk vad roligt om mina släktingar och vänner som kikar in här kunde skriva en rad i mitt kommentarsfält och anta utmaningen !! Vad säger ni Lotta och Katrin, Sonja och Hjördis, Gunvor, Anette och Tina, Carina, Åsa, Ann och Ann-Sofie, kusin Katrin, syrrorna med flera - kom igen nu - pleeeease, fniss!!!!!


Kraaaam!!

14 kommentarer:

  1. Helt underbart, här sitter jag på morgonkvisten och får en underhållning som heter duga. You rock girl!!

    Många kramar från mig

    SvaraRadera
  2. Äntligen kunde jag kika in här, lite krångel att komma in på endel bloggar...
    Kul att läsa om bloggerskan själv!
    Vad snygg mattan blev hos er, ni har ju så vackert luftigt och ljust hemma.
    Vilka klädfynd du gör, snyggt!
    Ha det gott,
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  3. Jösses vilken fin tunika!

    Jag vill passa på och tipsa om en ny blogshop: Gottogammalt.blogspot.com

    Hoppas du får en mysig kväll!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen och vad roligt att få läsa lite mer om dig! du skriver på ett så härligt sätt så jag sitter här och småfnissar:) Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Det är alltid lika mysigt att kika in till dig! Du bjuder alltid på fina bilder och härlig läsning! Vet du att för 10 år sedan gick jag också socionomutbildningen! :) Trevlig kväll! kram

    SvaraRadera
  6. Hejsan
    Vad roligt att få "lära känna" dig lite :-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kul att få lära känna dig lite mer fina fina Aka vilka fina bilder på dig snygging : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Så kul att få veta lite mer <3
    Kram fina du!
    Jannike

    SvaraRadera
  9. Vad kul att få veta mer om dig! Och vilka underbara bilder av dig, superfina.
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  10. Du skriver så underhållande! Verkligen trevligt att läsa om dig.
    Önskar en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. så himla fin du är i kläderna! Jag ångrar mig nästan:) Vad kul att höra lite om dig och din bakgrund!!
    kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi du är rolig du, tänk om alla antar utmaningen då får du ta ledigt i några veckor så vi får utrymme och skriva på A house with a view-bloggen... och det vill vi ju inte att du tar ledigt alltså!! Fina bilder! Kram

      Radera