onsdag 4 januari 2012

LJUST RUM MED TURKOSA INSLAG



I dotterns del av huset råder inte särskilt mycket julstämning, men nog finns julen fortfarande kvar i övriga huset :)



Vitt, vitt & lite blått


Jag kan bara konstatera att många i bloggvärlden redan nu plockat bort julen, men hemma hos mig finns både stjärnor, tomtar och adventsljusstakar kvar, fast kanske inte så där jäääättelänge till :) Och jag måste ju erkänna att den eländiga granen faktiskt gjort sitt, jisses vad den barrar!!! 


Vårt hus är stort och jag har faktiskt inte visat er dotterns del tidigare så det här är lite nya foton från vårt hus :) 


Tavlans motiv är gjord av gamla tidningar som hittades i väggen i samband med renoveringen :)


Ok då, liiiiite julstämning råder här i form av en vit amaryllis:)




Men där blomman står har nu en dator hamnat, så idag är det bara de vita ljusstakarna i fönstren som skvallrar om att julen fortfarande pågår :) 


Kramelikram

17 kommentarer:

  1. Fint mrd lite färg, turkos är så fint. Ha en fin dag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Min jul har ju varit turkos och det har jag fortfarande inte tröttnat på. Jo, julen men inte färgen förstås..
    Då är det en färg som håller, kan jag säga..
    Så fina kuddar, är sällan inne i GS butiken, får nog ta en koll!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Åhhhhhhhhh va fint! Helt underbara färger min vän! Massa kramar

    SvaraRadera
  4. Så fräscht! Där måste hon trivas, dottern!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Verkligen superfint! Jag känner igen tapeten sonen valde samma till sin hall i utbyggnaden. Det var den jag satte upp och ned. Du bara fortsätter att inspirera, Tack för det! Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Jättefint och fräscht!!!!Ja här får julen va kvar lite till vi ska ha lilla julaftons paketöppning här på Söndag för dom små barnen som inte var här på julafton!!Ha en fortsatt skön Onsdag min vän!!!Kramar Lotta

    SvaraRadera
  7. Så snyggt och fräscht! Har blivit lite sugen på turkos efter att ha hittat en ljuvlig turkos skål efter min mormor! Får se vad som kan passa i hop med den...
    Och du, jag har ändrat tävlingen så att man kan välja att antingen följa via bloglovin eller lägga upp i blogglistan på sin egen blogg! Verkar som om fler har problem med bloglovin...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Aka,

    Jättefint hon har, dottern. Kul att få kika in i ditt hem emellanåt. Jodå, här är det också jul fortfarande. Granen står ännu grön och grann och är inte ledsen alls. Hör å häpna; den första som inte barrat!! Men till helgen skulle jag nog vilja plocka undan grejerna, för nu är det snart dags att planera födelsedagar...

    Ha en fin dag!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  9. Så trevligt hon har det i sin del av huset.

    Här hemma är julen bortplockat, det känns bra.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  10. Det ser väldigt mysigt och fint ut..-) Kram Stina

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bilder du bjuder på! Vad kul att ni ramat in den gamla papperstidningen ni hittat i väggen, haha. Ha det så bra. Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Wow, vilket fint och fräscht rum hon har din dotter och jag gillar tavlan med den gamla tidningen :)

    Här är det också fortfarande jul ännu ett par dagar, kommer ta tomtar och stakar till helgen!

    Hoppas din dag varit bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  13. Vad kul med tavlan!
    Och här har vi fortfarande jul också. Börjar så smått att plocka bort lite efter hand. Till helgen åker nog granen..
    Stor kram vännen!
    Jannike

    SvaraRadera
  14. Vad fint hon har det dottern och häftigt med den gamla tidningen inramad. Här är också julen kvar det lilla vi hade i alla fall och det får hålla sig vid liv till tjugonde knut varken en dag förr eller senare ;)

    Kram F och god fortsättning på 2012 !!!

    SvaraRadera
  15. Härligt med turkost! Så kul med tavlan av tidningspapper tycker jag också:-) kram

    SvaraRadera
  16. Vi har också kvar julpyntet och tänker behålla det ett tag till (all den tid det tog att plocka fram allt och så plocka bort det efter en 3 vecker nänänä)Jag älskar skenet från adventsstakarna och stärnora så dom brukar kjag behålla tills alla grannar plockat ner sina men tyvärr måste granen bort snart trots att den e sååå vacker men snart har den inte ett barr kvar hihi

    SvaraRadera
  17. Tack för din fina kommentar hos mig. Jag tror att det kanske är så att man kommer i svackor och funderar på bloggens vara eller icke vara. Det gäller att hitta en balans.Visste inte att du också tänkte så men ganska skönt att höra att man inte är ensam om att känna så på något sett:) Din blogg är superhärlig!!!! stor kram!

    SvaraRadera