fredag 13 januari 2012

KYLIGARE




Fotot ovan är taget för någon vecka sedan vid vår strand och nu har äääääntligen isen lagt sig på sjön! Jag läääääängtar efter att ta en riktig långtur på långfärdsskridskorna:))


Vinterlandskap


Nu har vi haft rätt kyliga dagar och det har gjort att isen äntligen lagt sig på sjön! I år har vintern verkligen kommit sent och det är ju på gott och ont! Skönt att slippa skotta snö, men här hemma finns en liiiiiten tjej som såååå gärna vill åka snöskoter med sin pappa:))


Och apropå pappan i huset så är det hans business att fylla på käk till de små pippisarna som håller till i fågelhuset på baksidan:))) Och jag tror nog de är rätt nöjda med menyn faktiskt, haha!!! Och skulle de inte vara det så får de hålla tillgodo med den vackra...



... sjöutsikten:))))


En fråga, typsnittet i kommentarsfältet har ändrats helt!! Vad i hela friden beror det på, någon som vet??? Hur ändrar jag tillbaka??? 

Tjingeling aka

22 kommentarer:

  1. Där har pippisarna det fint!
    Tack för dina fina ord hos mig!
    Njut fredagen!
    Kram/ Maria

    SvaraRadera
  2. Vi har en likadan arbetsfördelning hemma med pippigörat!
    Någon is har jag inte sett, knappt på bilrutan..
    Mitt har ändrats från och till, tror att Blogger håller på att trixa igen...pust!

    kramen o trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... försår inte varför kommentarsrutan försvinner för mig. Men såhär som svar till någon annan kan jag kommentera. Same same :)

      Vilket fint vinterlandskap. Och vilket fint fågelholk!!
      Ha en fin helg!! Kram Linda

      Radera
  3. Blogger som håller på det är bara att avvakta;( Vilket underbart pippihus och de har nog den finaste utsikten oxå;) Kram

    SvaraRadera
  4. Så vackert! Vinterlandskap är förtrollande... saknar snö & kyla; Gotland har mycket att bjuda på men någon snö har vi ännu inte sett till i år. Ha en bästa helg!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder!!!
    Förstår att fåglarna gillar att komma till er.

    Ha en fin helg!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  6. Superfint pippihus och inte helt fel med sjöutsikt när man knaprar frön. Måste få upp mitt nya fågelbord också - just nu äter pippisarna från en balja på marken, inte helt optimalt för dem små liven.
    Ha en trevlig helg!

    Kram F

    SvaraRadera
  7. TACK för dina alltid goa kommentarer!
    Å Grattis själv...jag trivs så rackarns mycke här inne hos dig :)

    Urläcker pippirestaurang!!!

    Kramis Hilla

    SvaraRadera
  8. Nej, jag har inte en aning om varför typsnittet ändrat på sig och jag vågar inte ens andas om att försöka ändra på det. Just nu är jag så glad att jag installerat Google Chrome och kommer åt att läsa kommentarerna hos mig själv och att jag kan pladdra på hos er andra!
    Fåglarna borde vara nöjda med den utsikten, ni bor så vackert så det finns knappt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Och vilken utsikt sen!!! Wow säger jag bara så fint ni har det.

    Det är något konstigt med blogger just nu, programvaran gör lite som den vill. Egentligen skall typsnitt inte kunna förändras av sig själv. Detta måste du ändra i koden eller i redigeraren. Om du inte rört dessa delar av bloggen måste det ju vara något problem med blogger.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Trevlig utsikt för fåglarna. Min sambo har samma uppdrag. : )
    Har ni högt vatten? Vi har haft 80 cm över normala. Nu har det lagt sig lite men fortfarande högt.

    Ha en toppen helg.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Så härligt vintrigt ni har det !!!!!!!!!
    Ha en fin helg!!!!

    SvaraRadera
  12. Ni har verkligen en underbar utsikt. Jag tänkte ge dig en utmaning. Hoppas du inte gjort den förut.
    Stor kram

    SvaraRadera
  13. Vackra bilder och vilket fantastiskt fågelhus! Här nere i Skåne är det blåst blåst blåst som vanligt! Har väl aldrig varit med om att det blåst och stormat så mycket som det gjort denna vinter. I dag har det varit fortsatt blåsigt, men solen har lyst hela dagen och det har varit ungefär 5 plusgrader. Inte mycket till vinterväder precis!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  14. Vackra bilder! Guud vad fint ni bor, är min dröm att få bo vid vattnet :).
    Jag har oxå problem med att typsnittet ändrar sig själv...
    Ha en go helg! Kramis

    SvaraRadera
  15. Som man brukar säga - det är läget, läget och läget som är viktigt när man köper hus. Ni har det! :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  16. Vad härligt med en egen strand, önskar att vi hade det också. Men närheten och utsikten får vi i alla fall. Skridskor var det länge sedan jag åkte.. Säkert 15 år, ha ha (åt minnet av åkturen) är inge vidare på det men det är skoj om isen är slät och fin. Gillade din årskrönika från 2011. Jag hoppas att 2012 har börjat bra och att du kommer att få ett toppen år. Kram

    SvaraRadera
  17. Men vilket ställe ni bor på!!!Åååååå va jag blir grön av avund!!!!Har alltid velat bo vid vattnet!!!!Så vackert!!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  18. Ja du, den utsikten skulle inte jag heller tacka nej till!! Ni bor så otroligt vackert!

    Ha det bra!

    kram pernilla

    SvaraRadera
  19. Vilka fantastiskt fina bilder du bjuder på, ni bor verkligen vackert! Hoppas du får en fin söndag med golvslipning:) OM blusen är din:) behöver du kontouppgifterna igen så mailar jag dig annars maila mig bara när du fört över pengarna (ingen brådska, jag håller den till dig) så postar jag så snart som möjligt.
    kramis!

    SvaraRadera
  20. Längtar också till att man kan åka skridskor på sjön nedanför oss. Underbart!
    Och fågelmat har jag glömt helt denna vinter (stackars fåglar)men det har ju varit rätt varmt. Ska ta tag i det där nu!
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  21. Så heldige dere er som har skikkelig vinter! Her regner og blåser vi bort =( Jeg likte veldig godt stativet til fuglehuset! Er det din mann som har lagd det? Og hvilken fin utsikt dere har! Kos dere på isen =)

    SvaraRadera