söndag 8 januari 2012

KALAS HOS OSS




En mycket förväntansfull liten tjej, *host* jag menar förstås stor tjej, öppnade fina paket igår eftermiddag:)


Tårtkalas

Igår hade vi heeeeela tjocka släkten här... ok då... kanske inte riktigt hela - och det är därför roligt att släktingar som inte var med igår ändå kan få se hur vi hade det på dotterns tårtkalas:) Men som vanligt är ju ni andra också välkomna att hänga på om ni vill:)

Bloggerskan lockade till håret... 


... och satte på sig fiiiinaste tunikan från Lise Sandahl som jag köpt på bloppis hos den här supersöta tjejen!! Och hur pantad är inte jag som röjer ett kanonställe att fynda på???????Men baaara för att det samtidigt också är en sååån härlig blogg att besöka så gör jag det ändå:)

Sööötaste träbrickan (som jag fått i julklapp av äldsta dottern) ställdes fram...



... och den passade ju perfekt som dekoration på köksön!!

En annan present som också kom till användning var den här...


... fina kannan att ha mjölk i:) Också den en gåva av dottern. 


Vi hade måååånga goda glöggsorter kvar oöppnade i skafferiet, så varför inte börja kalaset med att bjuda gästerna på det...


... but hey det är ju faktiskt inte tjugondag knut än, haha!!! 


Och den söta lilla skeden som jag vann hos Mies Mirakler för en tid sedan passade perfekt...


... till russinen och mandlarna:)) Tusen tack för vinsten Mie!!!!!


Och vi hade riktigt finfrämmande på kalaset igår...



... suuupertrevliga och gulliga Dong Yang Qu som kom ända från Kina!!! Men kanske inte baaaaara för att träffa oss, haha!!!  I´m very glad you joined us yesterday! It was great meeting you!!!! Looking forward to next time:))


Bloggerskan hade bakat en hel del till kalaset, bland annat budapestrullar och...


... den här banan- och nutellarulltårtan med recept av Leila Lindholm!


Lite pics från kalaset...


... ûbersöööööööta Matilda!!!!




Tjusiga svärmor hade tyvärr jäääätteont i ett öra, hoppas det är bättre idag Gunvor!!



Riktigt trevliga gäster:) Och perfekt att ha en köksö att duka rundbord kring!!! Men som om denna trevliga dag inte vore nog så har bloggerskan dessutom fått bloggawards, men mer om det i nästa inlägg:)))))

Tjingeling aka


25 kommentarer:

  1. Härligt med kalas och vad du kan ,budapestrulle som är sååå gott. Visst är det kanon att ha köksön som buffébord. Vi körde så på julafton. Fina bilder på fina människor. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Men du, nu måste du tala om hur du lockade håret. Med plattjärnet eller vad? Så himla snyggt! Alltihopa ser så mysigt ut, visst kan väl du baka! Den där rullen ser så god ut..

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vilket kalas..:-)
    Der ser sååå gott ut..vill ha allt!!!!

    Jättefin bild på dig, supersnygg tunika:-)

    Ha de bäst
    Kraaam Susanne

    SvaraRadera
  4. Ojoj vilket superduper kalas du har haft söta du!! Älskade din bild =) Söta söta DU!!
    Kramkram denna söndag!

    SvaraRadera
  5. Hej Aka,

    Men jösses vad ni kalasar gott i huset med vyn ;D Stort GRATTIS till lill-stor-tjejen på födelsedan!! Budapestrulle var längesen jag bakade. Tack för påminnelsen och sockerbegäret jag just fick *fniss*

    Supersnyggt foto av dig. Du gör dig så himla bra på bild. Jättefint med lockar i håret o tunikan är dösnygg! Ska genast kika in på bloppisen.

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  6. Vilken energi du har Aka, ge mig lite är du snäll :-)

    SvaraRadera
  7. Så mycket gott! Fina bilder och fantastiska lockar, du gör dig verkligen på bild!!
    Härligt med kalas!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga kalasbilder;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Så fint å se skjeen "min" her hos deg :) du er bare nydelig vakker, og de glöggkoppene dine med gullhjertene på var så skjønne ♥ Glad for at du likte skjeen så godt, den vil nok få det bra hos deg ;) *♥*

    SvaraRadera
  10. UNDERBARA bilder som alltid FINIS : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Vilket kalas!!!! Grattis i efterskott till dottern!

    SvaraRadera
  12. Hej vännen ert kalas ser verkligen trevligt ut, förstår att ni hade en mysig dag! Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Vilket kalas! Så mycket gott, fina bilder o snygg bloggerska i söta tunikan!!
    Kramis

    SvaraRadera
  14. Så fantastiskt fina bilder! Gratta stora lilltjejen eller var det tvärtom:-) i efterskott! Så fin du är i tunikan! Det gör mig så glad att du gillar den! Och tack för de fina orden!, stor kram!

    SvaraRadera
  15. Dunk....de är bara jag som svimmar....du vet. Jag gör det av glädje när jag ser att den härligaste Bloggtjejen har det bra!!!!!!!
    Känner du? Nu kommer det en ÄRLIG VARM kram från mig genom dataskärmen.
    Var rädd om dig och de dina.

    SvaraRadera
  16. Grattis till STORA tjejen i efterskott!
    En massa gott och fina saker.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  17. Vilket härligt kalas! Och vackra bilder:)

    SvaraRadera
  18. Vilken snygg bild av bloggerska! Tunikan är jättefin.
    Underbara kalasbilder, så bra du hade ordnat allt.
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera
  19. Vilket trevligt kalajs! Massor med godsaker mmmm...
    Jag håller med köksön är perfekt, det är verkligen där alla vill hänga när man har gäster!

    PIllan

    SvaraRadera
  20. Ser ut att ha varit en riktig dunderfest! Kika in på min blogg, där finns det en liten award till en av mina första läsare.:)

    Kram Anita

    SvaraRadera
  21. Vilka underbara bilder du bjuder på. Och hur SNYGG är inte du!
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  22. Fina bilder! Grattis till dottern, så här lite i efterskott!

    SvaraRadera
  23. Vilket härligt, härligt kalas ni har haft! Även om de är stora, så är de ju våra små. Eller hur? Sist, men inte minst, vilken vacker bloggerska du är! Måste bara säga det! :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  24. Vilka fantastiska bilder och härligt kalas kram

    SvaraRadera
  25. Hej vännen! Vilket kalas du fixat! Ser jättegött ut! Så kul att du lägger ut så mycket bilder, det tycker jag om. Hellre bilder än en massa text! Jag vill önska dig en fortsatt fin vecka! Kram Anna

    SvaraRadera