fredag 27 januari 2012

EN DAG ATT MINNAS...




Källa: Sköna Hem och Cole & Son.

Hmmmm, en vägg med böcker, eller en tapet med böcker på?? Vadååå, trodde ni att jag bara höll på med vårt kommande walk-in-closet, haha!!! Nääää, här pågår massor just nu:))) Men en dag som denna känns mina funderingar VERKLIGEN som ett ilandsproblem...


Egentligen...


... hade jag tänkt att göra ett heeeelt annat inlägg idag! Men... fixar inte det, mina tankar går till...



Källa: Internet.

... de som varit mindre lyckligt lottade än vad jag själv är. Idag vill jag hedra offren på Förintelsens minnesdag. Fy tusan vad hemskt, jag blir så himla ledsen bara jag tänker på hur familjer splittrats, hur människor blivit utsatta för experiment och dödade, alla barn som skilts från sina föräldrar... och för vad??



Love, peace and understanding...

24 kommentarer:

  1. Ja det är viktigt att minnas...kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Fint vännen! Ja tankarna går till dem en dag som denna...Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. ja det var bra att du gjorde ett inlägg om detta som är så viktigt och fruktansvärt!
    Kramar P

    SvaraRadera
  4. Mycket viktigt och tänkvärt, Aka.
    Har en del vänner med förfäder som har minnen därifrån...

    Kram o ha en fin helg

    SvaraRadera
  5. Ja jag håller med dig! Ibland tror jag att jag levt ett annat liv och det var just då. Tar så illa vid mig när jag läser om den tiden och kan knappt läsa eller se bilderna. Usch vad grymm människan är. Kram och tack för påminnelsen. Du är fantastisk! Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Instämmer med dig. Min syster hade förmånen att få lyssna till Kofi Annan i Riksdagen, på detta tema. Lite avis på det. En dag att minnas.
    Ha en fin fredagskväll!

    SvaraRadera
  7. Hej Aka,

    Ja fyyy... nu får jag dåligt samvete. Brukar ha koll på när Förintelsens minnesdag är.. men har istället haft tankarna på helt annat håll. Och det jag gått och "våndats" över är verkligen ett i-lands problem, nämligen vad jag ska ge sonen i födelsedagspresent.. Det finns ju faktiskt viktigare saker här i världen som du så bra poängterar! Ofattbart och jag förstår inte hur man kunde utsätta någon för så fruktansvärda händelser. Fullständigt obegripligt!

    Kram på dig!
    Sanna

    SvaraRadera
  8. Kloka, förståndiga Aka, med hjärtat på rätta stället! Vi får aldrig glömma denna förskräckliga förintelse!
    Något att tänka på: Ett stort hot mot framtiden är likgiltigheten?
    Var rädd om dig och kram från mig.

    SvaraRadera
  9. Hade helt glömt att det var idag. Så hemskt och skall inte glömmas.
    Ha en fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  10. Jaa viktigt att inte glömma detta hemska. Det är ofattbart att det verkligen har hänt!
    Kram till dig o ha en bra helg!

    SvaraRadera
  11. Jag håller med det är viktigt att komma ihåg. Ens egna problem är ju så pyttesmå i jämförelse. Tillsammans måste vi alla se till att det inte händer igen

    Stor kram

    SvaraRadera
  12. Ja fy så hemskt och fy så bra vi har det här och nu! Man är verkligen lyckligt lottad...
    Så fin Roger och Tina har det, kul att få hänga med dit på en tjuv titt ;)
    Snyggt hos er med det runda fönstret.
    Önskar en fin helg,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  13. Vilket fint inlägg! Viktigt att minnas detta ofattbara som hände!
    Har också tittat på bokryggstapeter :) Läckert!
    Titta in till mig, där finns något att hämta
    Njut lördagen, vännen!
    Kraaam!!!

    SvaraRadera
  14. Åhhhh vi får aldrig glömma alla dessa människors hemska öde! varm kram Sofia

    SvaraRadera
  15. Ja man behöver påminnas ibland att man är lyckligt lottad!

    Något att piggas upp av ;-)

    Nu har jag en ny tävling hos mig:

    http://ullevidsdal.blogspot.com/2012/01/tavling-vad-vem-vilken.html

    Kram Helene

    SvaraRadera
  16. Ja du Aka man tror ju inte det är sant vad som hände!!!Stackars människor vilket öde!!!!Man får verkligen påminna sej om hur bra man har det!!!!Ha nu en skön och avkopplande hihihi helg!!!
    Kramar från mej till dej min vän!!!!

    SvaraRadera
  17. Jag tycker att det är svårt att förstå omfattningen av förintelsen. Det är så otroligt stort och grymt och fruktansvärt att hjärnan nästa inte vill ta till sig det. Många otäcka händelser glöms/förträngs allt för snabbt, men jag tycker att det är viktigt att minnas och bli påmind! kram kram

    SvaraRadera
  18. Jag vill inte tänka på den alls då mår jag så dåligt. Det måste vara det absolut vidrigaste som någonsin hänt

    SvaraRadera
  19. Uh, där satte du perspektiv på tillvaron. Mår så dåligt så det gör fysiskt ont när jag tänker på det. Så hemskt för de som var med!
    Och så hemskt att tänka att det just nu finns de som har det illa.
    Kram fina du

    SvaraRadera
  20. Vi har ett ansvar för att Förintelsens offer aldrig glöms bort. Jag lyssnade på en man som överlevde - han är nu 90 år. Frank Goldman. Jag glömmer honom aldrig. Men en del av mina elever tror inte att Förintelsen har hänt eller att det är starkt överdrivet. Vi måste kämpa för att det inte händer igen!!!Kramar!

    SvaraRadera
  21. Tack och lov att det finns människor som du AKA! Håller med Erika, ovan! kram

    SvaraRadera
  22. ÅHHH vilken lycka!! NU kan jag äntligen skriva kommentarer på din blogg!! har haft JÄTTE stora problem at skriva kommentarer på din blogg. Vill skicka dig massa kramar denna söndag!

    SvaraRadera
  23. Tänkvärt inlägg vännen! Ha en fin söndag kram från Maria

    SvaraRadera