tisdag 6 december 2011

PÅ BROKVISTEN




Det var här kuddarna i förra inlägget hamnade, på den vita träsoffan på förstukvisten!!! 



Julpimpad entré



Julpimpandet fortsätter här hemma, om än extreeeemt segt detta år! Att jobba heltid tar sin tid och sedan är det ett och annat som helgerna ägnas åt! Men det viktigaste är gemenskap och att ägna tiden åt det som är viktigt här och nu!!


Halmgrisen ingår i yngsta dotterns tradition :)


Fällen är arvegods.

Min fina svägerska Tina berättade att hon lagt kransar på ett bord utomhus och därifrån fick jag min idé...





En krans gjord av lingonris runt krukorna på det runda mosaikbordet! Japp, det känns juligt :)) 


Önskar er en fin vecka!!!

Kramizar aka

28 kommentarer:

  1. Verkligen julfint, så duktig du är och påhittig. Jag njuter varje gång jag kollar in din blogg. Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt!
    Rött är så fint och till lingonkransen ser det så inbjudande och mysigt ut!

    kram

    SvaraRadera
  3. Vad julfint du har gjort det vid er entré! Vilken bra idé med kransen!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Här var det julfint måste jag säga.

    Vilken superhärlig gris! Helt fantastisk.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina kuddar! Allt är verkligen riktigt julfint :) Kramar Emilia

    SvaraRadera
  6. Vad fint du gjort! Härliga bilder och den där grisen var ju hur fin som helst. Ha det bäst, kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vad trevligt med kransar på ett bord. Så pysslig du är och så mycket du hinner, trots en heltidstjänst.

    SvaraRadera
  8. Åh så fint du har gjort:-) ser välkomnande & mysigt ut!
    Förstår att det inte blir så mycket tid över när man jobbar heltid. Men jag tycker du hinner med att göra väldigt fint hemma hos er också:-)))

    Stor kraam Susanne

    SvaraRadera
  9. Hej! Hittade din fina blogg idag! Tittar gärna in igen. Ha en bra kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. åh, så mysigt. Där vill man sitta ner och bara njuta av det vackra. Grisen är riktigt mysig och julig :)

    Trevlig kväll! Anna

    SvaraRadera
  11. Åh, så otroligt fint du gjort!!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Hej vännen så fint du har det! Jag bloggar just om att jag saknar en lingonkrans, din är underbar! Ha det gott Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Mysig farstukvist!
    ... verkligen julpimpad :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  14. Så fint och mysigt du gjort! Du verkar verkligen hinna med grymt mycket! ...trots heltidsarbete. Njut och ha en fin vecka! Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Så fint du gjort! Vilket fint välkomnande för dem som kommer till er. Kramar Kicki :)

    SvaraRadera
  16. Så fint du har gjort! Dina gäster kan verkligen känna sig välkomna.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  17. Helt underbara bilder! Inspirerande =)
    Kramkram

    SvaraRadera
  18. Ååh så fint du gjort Aka! Jättesnyggt med kuddarna och lingonkransen där på bordet. Fnissar lite åt halmgrisen.. Här hemma stångas jag med dottern, om halmbocken ska fram eller inte. Jag röstar på "inte" ;)

    Ha det så bra!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  19. Men Aka då du är ju helt otrolig när du kommer igång med ngt!!!Vilken fin farstukvist du har fått iordning verkligen välkomnande!!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  20. Mitt första besök på din blogg och jag blev kär direkt! vackra bilder du tar och ett fint hem har du med.
    Hit kommer jag tillbaka!

    SvaraRadera
  21. Pyssliga du ;)

    Va fint du gjort!

    Kram

    SvaraRadera
  22. Tycker det ser ut som du fixat en hel massa på er veranda och fin blev det :) Ser riktigt juligt inbjudande ut!

    Hoppas dagen varit bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  23. jättefint och juligt!så söt gris:)
    Kram!

    SvaraRadera
  24. Ååå så julfint du har gjort! Ser jättevälkomnande ut. Lingonkransen var ju heelt underbar.

    Ha det fint.
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  25. Vad fint och inbjudande :)
    Grisen var jättesöt!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  26. Så vackert!!! Vilken välkomnande entré!
    Jag julpimpar som bara den, njuter så av att fira jul i nya huset. Förra året var det ju mest flyttstök så här års... Men jag har en regel: Jag gör det som känns mysigt, resten får vara eller köpas färdigt. Julen ska njutas!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  27. Så inbjudande!!
    Jättesnygga dom där randiga kuddarna, helt i min smak, särskilt den där med några svarta ränder! Var hittar man såna?

    Fin fortsatt helg!
    kram, A-C

    SvaraRadera