tisdag 27 december 2011

JULDUKNING & AWARD




Rött, vitt & grönt - vårt julbord i år!



Dukat till jul



Det var en bloggläsare som ville se min juldukning och självklart har jag tänkt visa er bilder på den...


Foton: aka privat.

Röda äpplen med ljus i som placerats mitt på bordet med jämna mellanrum, röda hemsydda tygservetter, vita tabletter och granris! Duken räckte knappt till då de extra iläggs-skivorna användes, så en större vit duk står på önskelistan :) Då vi var många till bords fick udda stolar användas, tur att vi har flera att hämta in från förrådet!!! En dukning i all enkelhet, men stämningsfullt tycker jag! Och vart har jag då hämtat årets inspiration? Jo från flera bloggar där ute i cyberspace - så stooooort tack!!!!


Sedan har jag fått en liebster blogg award av fina Anette med bloggen From Avenue to Boulevard - tack snälla snälla för att du tänkte på mig!!!




Tanken med awarden är att uppmärksamma den man fått awarden av och sända den vidare till 5 andra bloggar som har mindre än 200 följare. Men den här gången skulle jag faktiskt vilja sända awarden vidare till alla ni fina som kikar in här :)


Kraaaamiz aka!

28 kommentarer:

  1. Men va kul!!! Grattis! :)
    Och vilken fin dukning sen!!! Du kan du!!

    Himlans många nyårskramar till dig!

    SvaraRadera
  2. STORT grattis söta du!! Det är du värd =)
    Dukningen du bjuder på är KANON fin!
    Massa kärlek till dig!

    SvaraRadera
  3. vacker dukning och grattis till awarden.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  4. Vad fint, kul att få lite inspiration. Ha det gott. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt det blev med dukningen! Tycker det är lite svårt med dukning för julafton då det ofta är lite trångt och man ska inte får plats med grejor på bordet, så enkelt men fint är ofta bäst. Hemma hos mig är det alltid min man som dukar till större kalas (när jag lagar maten) och han gör det med bravur, så jag har inte koll på dukning över huvudtaget. Verkar som ni haft en härlig julafton, hoppas fortsättning är lika bra. kram Milla

    SvaraRadera
  6. Verkligen fin juldukning. Om allt varit normalt så hade jag oxå haft äpplen och granris. Jättefint!Jag överlät vår julaftons dukningen till mina syskonbarn som tog det som fanns tillgängligt. Lite tomtar, mina nymålade stakar och så ett rött pärlband.En randig IKEA duk och en linnefärgad. Maten hämtades i köket på köksön och tallrikarna var gröna och vita till det tomteservetter och vita blommor. Udda glas och massor av kärlek. Stor Kram/ Pia

    SvaraRadera
  7. Superfin dukning! Mysigt och gammaldags i modern tappning! Julkram!

    SvaraRadera
  8. Ååh, så fin dukning!! Vid det bordet hade jag mer än gärna ätit min julmat :)

    Hoppas du haft en bra dag min fina bloggvän!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. åh my vilken fin dukning! så skulle jag verkligen velat ha hemma hos mig! Ha en riktigt go fortsättning fina du!
    och grattis till awarden!!
    kramar!

    SvaraRadera
  10. Hej du söta!
    Vilken fin juldukning!!

    Grattis till awarden, den är du väl värd Aka!

    Ha en God Fortsättning!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. Vilken jättefin dukning, så härligt med det röda, gröna och vita. Grattis till awarden kram kram

    SvaraRadera
  12. Superfin dukning:-)

    Grattis till dig:-) Tack för att du skickade den vidare (tar åt mig liite där..;)

    Ha nu en härlig sista vecka på året
    Stooor kram Susanne

    SvaraRadera
  13. Åh så fint du gjort! Verkligen juligt!!
    Stor kram vännen
    Jannike

    SvaraRadera
  14. Vacker dukning i juliga färger!

    SvaraRadera
  15. Vilken fin och julig dukning! Det är så fint att sätta ljus i äpplen, otroligt dekorativt. Och tillsammans med granriset så blir det så juligt!
    Hoppas ni har haft en skön jul,
    kram Jennica

    SvaraRadera
  16. Hej goding!

    Så fin dukning, äpplena är en riktigt fin klassiker. Du kan du!

    kramelikram

    SvaraRadera
  17. Grattis! En riktigt vacker juldukning du har fixat till.

    Anita

    SvaraRadera
  18. Oj så vackert! tackar för insperationen från dig och önskar dig ett gott slut på detta år. kram

    SvaraRadera
  19. Åhhh vilken fin juldukning. Den har jag längtat efter att få se - du är så duktig :)
    Grattis till Awarden oxå!

    Kram F

    SvaraRadera
  20. Hej Vännen,
    Vilken vacker dukning.
    Tittar in för att önska dig ett Gott Nytt År.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  21. Åh vad vackert! Älskar granriset och äpplena! Och vilka vackra glas!
    Kram jennie

    SvaraRadera
  22. Hej Aka!
    tack snälla för tipset om Tällberg, jag har alltid velat åka dit och ska sätta mig och titta på det ikväll. Hoppas det inte blir för lång resväg, det handlar bara om 1 natt tyvärr.

    Vilken fin dukning, maten måte varit sååå mycket godare :-)

    Önskar dig ett gott slut på 2011 och ser fram emot att få "umgås" med dig 2012
    Kram Linda

    SvaraRadera
  23. Hej vännen önskar dig ett riktigt gott nytt år och tack för allt du delat med dig av under året! kram Maria

    SvaraRadera
  24. Tittar in för sista gången 2011 för att önska ett riktigt gott nytt år. Tack för ett fint bloggår, och för inspiration och vackra bilder. Vi ses 2012 som kommer att bli ett minst lika fint bloggår.
    Nyårskramar Pia

    SvaraRadera
  25. Tack för 2011... önskar dej och de dina ett fint 2012!

    Nyårskram från Eva-Mari

    SvaraRadera
  26. Fantastiskt mysig och vacker dukning! Väldigt pysslig och elegant på samma gång.
    Gott Nytt År,
    Agneta kram

    SvaraRadera
  27. Hej Aka! Tittade in för att önska dig Gott Nytt År! Vilket fint julbord du gjort. Fick mig att längta tills barnen blir lite större så det är värt mödan att duka snyggt, ännu så länge spills det på tok för mycket här ;)
    Vad kul att du fått en utmärkelse tänkte jag (dumskalle!). Hade ju helt glömt bort att det var jag som givit det till dig. Ja man kan ju alltid hoppas att det nya året för med sig bättre minne, eller hur? ;)
    Stoooooora Kraaaaaaaaaamar till dig fran andra sidan jorden.
    Anette :-)

    SvaraRadera