söndag 4 december 2011

ANDRA LJUSET & JULSTÖK




Herregud, redan dags att tända ljus nr 2! Vart tar tiden vägen!?!?



Söndagsbestyr...


Den här helgen har verkligen gått i raketfart!! Julkonsert i fredags och igår en sååå trevlig kväll hos syster yster som hade födelsedagskalas :) Idag är dags att komma ikapp lite här hemma med tvätt, strykning och julförberedelser. Och såklart börjar man ju aaaaaaalltid med det roligaste...




... att julpimpa hemmet:)


Önskar er en riktigt fin andra advent!

Kraaaam

30 kommentarer:

  1. Ja, undra varför helgerna går såååå fort!
    Härliga kuddar!!
    Här blir det pimp av nu oxå...ska bara baka lite först:-).
    Härligt juliga bilder du som alltid bjuder på!

    Glad andra advent till dig vännen!
    Kraaam!!!!! HILLA

    SvaraRadera
  2. Mysigt med en söndag hemma med pyssel och pynt! Jättefina kuddar kram och trevlig 2:a advent

    SvaraRadera
  3. Hej!!

    Såklart, det är ju det roligaste :)

    Har en exakt likadan adventsstake, använder den inte i år men jag älskar den, så fin :)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Tiden bara rasar iväg men det är skönt, tycker jag! Jul o nyår är ok men jan-feb kan skynda sig förbi lite fortare sedan...
    Superfint piff, gillar allt!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Ja nu går det fort!!! Jättefina kuddar. Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Hej Aka,

    Jamen det är ju klart piffet går före *fniss* Det andra kan väl vänta.. vem behöver rena kallingar..? Inte jag ;)

    Fräck blus du hittade på Myrorna. Jättesnygg! Håller med dig om återbruk.

    Kram till dig!
    Sanna

    SvaraRadera
  7. Finfina kuddar, vilket påminner mig om att jag borde skaffa nya kuddvar till julpiffet! Kram!

    SvaraRadera
  8. Visst är det roligare att börja pffa direkt, även om man borde göra en storstädning först!
    Kan ju i ofs städa MELLAN allt julpynt sen...
    Mysiga kuddar!
    Ha en fin kväll!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Håller med dig..vad tar dagarna vägen..?!?;)
    Men visst är det en underbara tid vi har nu med allt julstök & mys:)

    Ha en fortsatt fin dag rara du
    Stoor kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Vad fint du gjort! Vi har likadana adventssljusstakar förresten:-) kram Victoria

    SvaraRadera
  11. Gillar ditt julpiff =) Önskar dig en kanon trevlig söndagskväll och andra advent!
    Massa kramar!

    SvaraRadera
  12. Men Aka då va fint du har pysslat!!!
    Va trevligt det såg ut med julshowen Lasse är ju hur cool som helst!!!
    Ha en fortsatt mysig andra advent!!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  13. Håller med dig om att helgen sprungit förbi. Vad fint du julpiffat. Jag kommer nog börja lite tidigare med julpyntet i år.
    Ha en fortsatt skön 2:a advent.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Julpimpa huset är ju bara sååå himla roligt!
    ...underbara kuddar!!

    Adventskram från Australien♥

    SvaraRadera
  15. Visst är det mysigt att gå omkring att julpynta! Nästa helg åker nog även julskivorna på medan jag stökar på. Tar lite eftersom. Tomtarna åker fram först fjärde advent liksom den stora granen. Låter som du har haft en kanon trevlig helg, hoppas den nya veckan fortsätter på samma tema! kram

    SvaraRadera
  16. Hej, man måste ju börja med det roligaste, för det är ju det viktigaste, eller? det trodde jag;) Christina

    SvaraRadera
  17. Vilka fina kuddar!
    Såg ett par på H&M Home som jag ska kika in. Kul att fixa det lite juligare nu.

    Hoppas att allt är bra!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  18. Märkligt att tiden bara rusar iväg...

    Ser mysigt ut med alla kuddarna! Här är det julgardinerna som står i tur att komma upp.

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  19. Ho ho i stugan...kan upplysa "raketen" om att här har det inte varit lätt att komma in i dag...åkt ut och in...
    Börjar med TVÅ dunk...dunk..(svimmar)snacka om tjejen som kan julpimpa!
    Var nu rädd om dig! Är sååå glad att du "finns"
    Kram kram..Ja, du får en puss i pannan också så här på söndagkvällen.
    Vink vink från mig.

    SvaraRadera
  20. så mysigt du fixat nu till andra advent! Ja helgerna går så himla fort, önskar också dygnet hade fler timmar:)
    kram kram!

    SvaraRadera
  21. Gillar kudden med bollar på och de andra också :-). Här åker ett pynt om dagen fram, har ännu inte så mycket yta att ställa prydnader på så det börjar bli lite trångt på vissa ställen.
    Skulle behöva mer bord/skåp/hyllor!!!!

    Kramis på dig!
    Anette :-)

    SvaraRadera
  22. Härliga och juliga bilder! Underbar inspiration! Kramar Kicki

    SvaraRadera
  23. Så himla fint du gjort! Kuddarna är ljuvliga.
    Jag fattar inte heller vart tiden tar vägen. redan 2:a advent. Det är inte klokt! :)

    Jag önskar dig en härlig måndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  24. Så vackra kuddar! Visst är det härligt att julpiffa - här hemma håller jag också på för fullt! (Får ju passa på att göra allt klart nu innan min lille bäbis kommer - med planerat kejsarsnitt - den 16 december!)

    Önskar dig en fin början på arbetsveckan!

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  25. Julpiffet är det roligaste, eller hur ;o) Här har det varit några dagars piffstopp, men min hjärna är tillbaks med nya idéer. Så den här veckan lär bli en kreativ vecka mellan jobbpassen ;o)
    Ursnygga kuddar du visar....me like!!

    Ha en fin start på veckan vännen!
    Kramis
    Ulrika

    SvaraRadera
  26. Snyggt. Var det en betongtomte du hade där i bakgrunden av adventljusstaken?? : )

    Häftig blus du fyndat. Kul att hitta något som inte alla andra har.

    Vad var det för julshow?

    Tvätt har jag på schemat ikväll och nog varje kväll resten av veckan. Har litesom inte haft tid i helgen så det var en rejäl hög i tvättstugan. En maskin varje kväll i denna vecka skulle jag tro.

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  27. Hej hej!
    Härliga bilder och snygga kuddar.
    Visst är det roligt med julpiff!

    adventshälsningar till dig
    Kram från fd. "Ting o Tankar"
    Nu: "Tankar o Bilder"

    SvaraRadera
  28. Jag bara ääälskar dina ljuvliga bilder....!:)
    Och jag bara ääälskar dina fina saker som du visar...En fröjd för mina ögon...och andras...hihi

    KRAAAMAR till dig, goa Aka....Cia:)

    SvaraRadera
  29. Visst går tiden ruskigt fort. Men va fint piff du visar. Och vilken fin header du har nu. Ett tag sedan jag besökte dig nu. Har varit lite dålig på att blogga runt det sista. Må så gott vännen. Kram Maria

    SvaraRadera