fredag 18 november 2011

VINTERDUKNING & JULDEKORATION





Källa: Indiska.

Inspirerande vinterdukning - mörka trämöbler i en annars ljus miljö, määäängder med glasattiraljer i form av lyktor och prydnader som hänger från grenar i taket, påminner mig om min vän Lottas fina hem - supercharmigt!!!


Snart jul!



Vilken härlig tid vi går in i nu!! Julinspirationen flödar i blogglandia och det är superkul att kika in, få inspiration och se alla fina ting ni visar där ute!!! 

Jag dras mycket åt ljuvligt vackra dukningar...


... gillar att duka efter årstiden och bordet ovan bjuder verkligen på ALLT, färgerna, keramiken och ljusen - för att inte nämna stämningen!!


Bordet nedan...


... har H&M Home dukat och det bjuder på lite mer allmoge-stil - också det riktigt riktigt mysigt!!! Linne och rött - oslagbar kombo till julen!!!


Och liksom varje år finns ju sååå himla mycket vackert ute i butikerna!! Mina favvisar att pynta julen med i år, som får bloggerskans hjärta att klappa lite extra är den...





... toksnygga ljusstaken från Cervera - SNÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLA TOMTEFAR - JUST GIVE IT TO ME!!!!


Julklappssäcken...

Källa: H&M Home.

... ovan skulle göra sig bra vid julgranen och dessutom komma till pass när tomtefar kommer på besök :)))

Och visst står det väl Aka på de...


... här suuupervackra ljuslyktorna!!!


Önskar er en riktigt trevlig helg!!!

Tjingeling!

29 kommentarer:

  1. Här var det mycket fint!!
    Jag kollade borden lite extra, det ska ju till en dukning i Shedet...
    Hoppas tomten hör dina önskningar och att du får de klappar du vill!

    Trevlig helg o en dunderkram till dig!

    SvaraRadera
  2. Håller helt med bloggerskan! Älskar läckra dukningar! Det sägs ju att man äter med både ögonen och magen....
    Klart att du kommer att få den vackra ljusstaken....så snäll som han bredvid är!
    Önskar dig nu en skön Helg! Blir det trädgården?
    Vink vink och varm kram från mig.

    SvaraRadera
  3. Vackra dukningar! Det är ju alltid roligt att sitta vid vackert dukade bord.
    Jag "kopierade" idéen med flaskor (som du visade tidigare) på farsdag, tackar för all inspiration från dig.
    Hoppas nu tomtefar hör din önskan ;)
    Trevlig helg!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Vilken fina dukningar du inspirerar oss med idag :) Läckert för ögat och att äta i en fin miljö gör ju oftast att även maten smakar där efter.

    Hoppas tomten är snäll mot dig i år och att du får en toppenhelg!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  5. Åh vilka härlig julbilder, ja visst blir man sugen på allt som finns ute i butikerna nu, ljuslyktorna var helt underbara. Önskar dig fin helg kram

    SvaraRadera
  6. Härligt härligt!!! Nu inspirerad att börja DUKA och fixa köket till julen! Kanske vi tar fram lite jul i helgen här också!

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart hus ni har! Inspirerande dukningar, gillar framförallt Indiskas med mycket mörkt trä, den kan få inspirera till mitt julbord i år!
    Ha en trevlig helg!
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Så jättefina bilder idag. Älskar också dukningar, men har en tendens att glömma sån här inspiration när det väl är dags att få till det själv. Ska nog börja samla på mig fler bilder på dukningar tror jag. Ha en toppenfredag! Kramar Kicki

    SvaraRadera
  9. Wow vilken inspiration du bjuder på, jag älskar vackra dukningar!!! Kram på dig

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder du bjuder på. Jag älskar den tiden vi är påväg till nu. Så mysigt.
    Trevlig helg på dig,
    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Ååååååå vilka fina dukningar man blir ju heeeelt sjuk!!!!
    Den första bilden är ju hur fin som helst med grenen och allt som hänger i!!!
    Ha en bra helg!!!!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Önskar dig en riktigt sköööön Helg! Synd att du inte har "prinsessfötter"...
    Här skall dansas Salsa, de du. Wow, att dansa det med den man älskar! Pirrar i hela kroppen...hi,hi.
    Var rädd om Dig HÄRLIGA GOA tjej!
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Åh, vilken inspiration du bjuder på, speciellt bilden från Olson o Jensen, julmums!
    Ha det fint i helgen,
    Eija

    SvaraRadera
  14. Måste testa om det går att kommentera idag, jag skickade ett mail till dig igår ustället, för det funkade inte.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  15. Jippi, det funkar igen!
    Apropå fina julgranssäckar, var det bla det som Annie (Annies Blå) gjorde så fina?
    Ha en riktigt skön helg!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  16. Riktigt fina juldukningar! Jag håller tummarna för den där ljusstaken åt dig. Kanske läser Tomten din blogg ;-)

    Ha en riktigt skön lördag!

    SvaraRadera
  17. Vilket juligt inlägg Aka. Du är en av dem i blogglandia som man kan hämta inspiration ifrån.

    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  18. En fin dukning gör halva måltiden! Nu är jag också sugen på adventsbord med julens färger! Kram!

    SvaraRadera
  19. Härliga bilder. Blir riktigt julsugen nu :)
    Det är inte långt kvar dock. Till nästa helg blir det lussebullar

    SvaraRadera
  20. Det är såååå nära nu till advent. Jag vet inte om jag kan hålla mig mycket längre tills pyssel, julstjärnor o glögg ;o) Måste nog tjuvstarta imorgon, i alla fall på flickornas rum.
    Duka fint har man också lust till med vinterns alla fina dekomaterial. Härliga o inspirerande dukningar du visar :o)

    Hoppas att du njuter helgen och har det bara gott vännen!
    Stor kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  21. Har också kollat in Indiska nu och hittat några saker jag vill ha till juldukningen:) Det ser ut att stå Aka på ljushållarna- håller med:)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  22. Tack för att jag får ligga i din länklista- det värmer!!! Du ligger redan i min:)
    kram

    SvaraRadera
  23. Vilken inspirationsblogg! Riktigt feelgood. Det gillar jag =)

    SvaraRadera
  24. Härliga inspirerande bilder du visar!!
    Skulle köpa den där löparen sist jag var på H&M home, men den var slut. Får köpa den snart.
    Indiska måste jag kika in hos också, de brukar jag så fina julsaker.

    Hoppas att du haft en fin helg!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  25. Hej Aka,

    Visst är det kul med dukningar?! Och vilken inspiration man får sen av dessa bilder du visar! Ljusstaken är jättefin, hoppas tomten fattar vinken ;)

    Ha en fin start på nästa vecka!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  26. Hej hej! Tittar in här hos dig, det var ett tag sedan.
    Vilka vackra och unspirerande bilder du bjuder på.

    Ha det fint.
    Kram från fd. "Ting o Tankar"
    Nu:
    "Tankar o Bilder"

    SvaraRadera
  27. Jag tror tamejtusan att det stod AKA på allt i det här inlägget (hi hi). Det ska bli så spännande att se din juldukning sen, du som är så duktig på just sånt ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  28. Har så smått börjat julfixa idag efter jobbet,
    nu längtar jag till första adventdukningen...
    Det är nästan lika speciellt som på julafton!

    Kramar Sussi

    SvaraRadera
  29. Sötaste AKA!

    Trodde jag rumlat runt som katten nelson bland alla härliga julinspirationer till biler, men nähä...här kommer söta aka och sätter ÄNNU mer griller i julnerven på Hilla :)

    Ojojoj vilka härliga bilder.

    Å nelson...vilken charmör :)

    kramelikram!!

    SvaraRadera