tisdag 15 november 2011

VARNING




Inlägg från en arg bloggerska idag...



Ser rött!!!!!!!!! 


Är det något jag verkligen tycker illa om så är det girighet och då människor på ett utstuderat och elakt sätt försöker sko sig på andra - och inte sällan på andras olycka!!! 

Jag höll nästan på att koka över när jag fick detta mail som enligt avsändaren var från Mastercard/Visa. De påstod att en märklig transaktion hade gjorts från mitt konto och att de därför valt att spärra kortet tills de hört med mig att allt var ok. Detta i sig är inget märkligt och allt verkade superseriöst...



Bara att fylla i mina kortuppgifter och med ett enkelt klick i rutan underst så skulle problemet vara ur världen och jag skulle kunna börja handla på kortet igen! Verkligheten var ju såklart en annan - någon därute skulle i samma ögonblick lätt kunna börja handla och/eller ta ut pengar från kortet - lätting som en plättning!! 

Nu lät jag mig inte luras av detta, men jag undrar hur många oroliga människor som råkat illa ut genom detta bedrägeri... Och huuur i hela friden kan människor som lurar andra på det här viset sova gott om natten!!!????


Grrrrrrr....

16 kommentarer:

  1. Nej, nu gäller det att ducka....för bloggerskan är arg som ett bi! men jag FÖRSTÅR dig!!! Man undrar var alla "dumma & luriga" mail kommer ifrån. Har även hänt mig någon gång, det känns INTE bra! Blir lätt pirrig i magen av sådant. Jag försöker att inte öppna mail om avsänderen är liiiite skum/obekant.
    Ha nu en skön kväll kära söta rara tjej. Mys och gosa upp dig i soffan bland dina härliga kuddar. Var rädd om Dig!
    Vink vink och en riktigt ärlig varm kram från mig.

    SvaraRadera
  2. OGILLA tur att du har huvudet på skaft! kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Fy fasiken, jag blir också så arg!!
    Jag har själv fått flera fishingmail den senaste tiden men inte gått på dem.
    Mina har sett lite annorlunda ut så nu ska jag vara på min vakt!!
    Har även fått tiggarmail på bloggmailen...jodu, det är sant!

    Kram o så bra att du inte gick i fällan

    SvaraRadera
  4. Hej Aka,

    Grr! Förstår dig helt o hållet!! Jag får minst ett sånt mail om dan plus andra oseriösa emellanåt. Man blir så trött och arg! Säkert är det några stackare som går på dessa mail som låter så helt igenom ärliga, det har jag också tänkt många gånger. Det verkar inte finnas något sätt att sätta stopp för det heller, så det gäller att vara uppmärksam själv.

    Stor KRAM Sanna

    SvaraRadera
  5. ja sådant gör mig arg med! Grrr håller med dig!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  6. GRRRR för dumma människor som försöker lura snälla människor! Nu kan du tävla om en matkasse från mathem.se på min matblogg så kika gärna in där och tävla om årets julklapp =)

    SvaraRadera
  7. Smyger in till "argbiggan"...för upplysning: skona är sååå skööööna, går nästan att använda året om. Nackdel: dyra.
    Puss i pannan & sov Gott.

    SvaraRadera
  8. Håller med dig. För jävligt... Och dom kan inte sova gott på natten. Inte när samvetet säger att du lurat andra.
    Kram linda

    SvaraRadera
  9. Banken skickar inte mejl! De RINGER faktiskt sina kunder om de upptäcker att det blivit ngt strul! Har flera vänner som blivit uppringda! :-)

    SvaraRadera
  10. Visst blir man upprörd. vi kan få liknande i mailen från Glocalnet där vi skall fylla i en massa uppgifter...men den gick vi inte på. Och Glocalnet är inte inblandade alls. Så mimla jobbigt med dessa människor. Har läst i kapp mig hos dig nu lite. Så mycket mys du visar. Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Hejsan

    Man blir så arg över sådant svineri.
    Jag har oxå fått några såna mail, både det men även att många vill att man ska sätta in pengar på deras konto, & det senaste var att en ringde & sa att de skulle stänga av våran hemtelefon om vi inte godkände per telefon något avtal, som vi tydligen hade gått med på, jag blev förbannad & sa att varsågod och stäng av telefon. & slängde på telefon.
    Inte har våran telefon blivit avstängd. De blir bara värre och värre, värst är de om det är en som tror på dem & orkar inte sätta sig emot dem.
    Man blir så arg över detta.
    Så himla hemskt.
    Bra att du tänkte smart. Många kanske tror på brevet. Och det är inte bra & hemskt. Synd att de inte kan få stopp på detta.

    Ha en fin vecka trots allt detta
    Krammiz
    Sussi

    SvaraRadera
  12. Ja, jag förstår då inte heller hur människor har samvete till att göra nått dylikt. Kan inte folk tjäna sina egna pengar på hederliga sätt istället för att sno åt sig andras! Hoppas de åker dit! Önskar dig trots detta en fin dag! kram Helena

    SvaraRadera
  13. Sjjjuuukt!! Tur att du inte gick på det!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  14. Usch! Man blir bara så trött på alla elaka människor som finns.... Suck!
    Kicki

    SvaraRadera
  15. Hej Susanna och tack för din kommentar! Ja det är ju inte klokt!!! Vad helt otroligt det du berättar! Bra att få info om det!!!!

    Ha en fin kväll!

    Stooora kramen aka

    SvaraRadera
  16. Jag fick samma, det fula är att de utnyttjar de facto att man blir livrädd, att det de säger ska vara sant! :(

    Hur som helst, ha en SKÖN helg och Mr Cat, bedårande!!!! :) :)

    SvaraRadera