onsdag 30 november 2011

REFLEKTION



Foton: Aka privat.


Berörd


Att vandra in på olika bloggar innebär att bli inspirerad, road, glad, uppmuntrad och boostad med energi, men ibland blir jag alldeles tagen av allvaret, som idag...


Jag som de flesta susar på i vardagen lyckligt ovetandes om vad som väntar runt hörnet. Hemmet pimpas och trädgården planteras, sommarmöblerna bärs undan för säsongen...



... och det finns ju inte på kartan att tänka att jag inte skulle bära ut och använda dem igen nästa sommar!! Snön täcker marken men det är bara en årstid, det kommer flera år efter år...


...så tänker man, så tänker jag! Men ibland stannar man upp och reflekterar annorlunda! Som idag! 


Tack fina Milla för att du delade med dig av det hemska som hänt! Nu håller jag tummarna för att du blir frisk igen!!!! 

Och vill ni så besök gärna Milla och läs hennes gripande berättelse här.


Kraaaam aka

21 kommentarer:

  1. Så fint du skriver och vilka fantastiska bilder! Ska gå in och läsa hos henne tänkte jag, jag jobbar ju med personer som har förvärvade hjärnskador, så jag blir påmind varje dag om att livet kan förändras från den ena dagen till den andra...så att ta vara på livet och njuta här och nu- det är det enda som gäller! Bra att påminna sig om det ibland. Kram fina du

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar ju med sjukdomar och dess outgrundliga vägar, så jag känner absolut av närvaron av till livet och dess nycker.
    Svårast är det med de riktigt små barnen...
    Ska kika in hos Milla och ge henne en styrkekram!

    kram till dig också

    SvaraRadera
  3. Måste försöka leva här och nu och varje dag fokusera på det som är viktigt så lätt att brusa upp för småsaker...

    Tänk att få vara helt frisk och uppleva/leva livet med sin älskade familj, det är det bästa, det är ju det som är meningen med livet!!

    Blev jättetagen av hennes berättelse... och din...

    SvaraRadera
  4. Så fint du skriver och så sant så sant. Var inne och läste på hennes blogg och blev väldigt tagen! varm kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Så sant....
    Tänk vad livet kan förändras bara sådär.....
    Så viktigt att bli påmind om hur oviktigt vissa saker är och bara tänka på hur bra man egentligen har det. Det kan ju hända vem som helst - när som helst.
    Tack för ditt fina inlägg och påminnelsen... Blev så tagen av hennes inlägg...
    Stor kram Marie

    SvaraRadera
  6. När jag läser dina fina rader går en varm tanke till min svärfar som ligger svårt sjuk, samtidigt fortsätter en del av vårt vanliga liv. Och så måste det ju vara. Allt spring och julfix blir inte lika mycket värt längre. Man behöver stanna upp och reflektera ibland.
    /Anita

    SvaraRadera
  7. Oftast tar man livet för givet och vårdar det inte som man bör. I våras fick jag mig en verklig tankeställare och har börjat se livet på ett annat sätt. Tråkigt bara att något ska behöva hända.
    Nu ska jag titta in till Milla. Det är jätte fint det du skiver.

    Kram Anna
    http://godastunder-tokigaideer.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. Detta Inlägg Aka visar vilken ödmjuk och fin "tjej" DU ÄR!!!!!!! Du har HJÄRTAT på rätta stället! Du ska veta att alla tar sig inte tid till att stanna upp och reflektera. Är så GLAD att just DU är min Bloggvän!!!!!!Förstår du nu att att du tillhör de UNIKA?????

    Sv: hi,hi....kan du förstå att Charlotte Perelli & jag har samma smak när det gäller skor????...gillar röda sulor skor...*fniss*..
    Kram på Dig unika, ödmjuka, härliga tjej. Kramen är ÄKTA också!

    SvaraRadera
  9. Tankvärda ord du skriver. Jag ska kika in hos Milla och se vad som hänt... Så snön har kommit till dig, här hemma är det fortfarande gröna ängar. Ha en fortsatt fin vecka. Kramar Anna

    SvaraRadera
  10. Ja, tänk vad livet kan förändras på bara några sekunder. Tänkvärt inlägg och Millas berättelse får en att tänka till. Kramar Emilia

    SvaraRadera
  11. Va bra du är som "puffar" det här så att fler läser Millans blogg! Jag hade kanske missat hennes inlägg om det inte varit för dig.Jag blev också väldigt berörd.

    Det är viktigt som du skriver att stanna upp och reflektera över livet lite.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  13. Det är synd att det måste hända tragiska saker för att vi ska stanna upp och reflektera och uppskatta det vi har och sluta ta våra liv för givet. Önskar dig en trevlig kväll! kram

    SvaraRadera
  14. Ja jag såg idag också det tråkiga som hänt Milla. Livet är så skört! Man måste leva i nuet.
    Ha en fin kväll!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  15. Ja viktigt att vi lever här och nu och tar hand om varann!
    Kram Mimmi♥

    SvaraRadera
  16. Leva i nuet är JÄTTE viktigt! Ta väl hand om dig och känn den postitiva energin. Det är du värd!
    Massa varma vardaxlyx kramar till dig!

    SvaraRadera
  17. Vilken fin blogg du har!
    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  18. Ja, man vet aldrig vad som händer så det gäller att vara glad här och nu.

    SvaraRadera
  19. Hej Aka,

    Vilket fint och omtänksamt inlägg du skriver. Jag har nyss varit över hos Milla och läst hennes berättelse. Så hemskt att få detta besked. Där går man och trallar på och så plötsligt får man något sånt här slängt i ansiktet. Fruktansvärt.

    Hoppas allt är bra med dig Aka.
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  20. Ja tänk. vad skört livet är...fast det är man väldigt duktig på att förtränga det och bara rusa på, tyvärr!
    Så lite behövs ju igentligen för att göra en annan människa glad. Att lyssna, finnas, komma ihåg bara vara där för den som behöver.

    Vilken fin header du har nu!

    Ha en fin kväll och ta hand om varandra.
    Kram Sussi

    SvaraRadera