onsdag 23 november 2011

LANTLIG INSPIRATION




En helt ljuvlig bok...



1000 idéer!


Måste tipsa om all uuunderbar inspiration som finns i boken ovan, gah... Bloggerskan hade tur i utlottning och vann den superfina boken av gulliga Susanne med bloggen me and Alice - tack så jättejättemycket!!! 


Och vad såg jag om inte en säng...


... som även finns i mitt eget hem :)) Tänk den i svart färg...


... så ser den ut så här!!! (dotterns rum).


Det finns en heeeel del ögongodis i boken...


... ja tack! - jag vill gärna ha den här superhäftiga stolen i mitt vardagsrum!!!


Och den här idéen med bordstabletter av tidningspapper...


... tänker jag plagga rakt av!!! Vi har ju en hel del gamla tidningar kvar sedan huset byggdes 1927 som jag kan använda - hur häftigt skulle inte det vara, tänk samtalsämnet kring matbordet!!

Och checka in den helfräcka - och praktiska...


...griffeltavlan i form av en gammal dörr sådär halvslarvigt lutad mot en vägg!! Me like!


Vägvisaren nedan har jag sett i flera versioner...


... och den finns redan i bloggerskans planer för gården, fast på skyltarna kommer det att stå annan text, kanske "badstranden", "ön" och "växthuset" :))

Tjingeling aka

22 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten! Det verkar vara en härlig bok. kram Helena

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis!! Boken är helt underbar. Önskar mig den till julklapp hihi!!
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Turgumma, grattis igen!
    Det var en hel del idéer som ser fina ut här, bordstabletterna är ju superbra och fina!

    kram o ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Men oj vad många fina ideér denna bok erbjuder- kul att du har kvar tidningar som du kan göra bordsunderlägg av- superbra ide´!
    Hoppas du såg mitt svar till dig hos mig med mitt tips till dig på vintervarma skor ?
    Ha en fin dag- kramar!

    SvaraRadera
  5. Åh vad mycket fint! Och tänk vilken härlig lyx att bo så att man kan skriva "Ön", "Badstranden" och "Växthuset" på sina skyltar!!! Kommer passa perfekt hos dig.
    Stor kram från Jennie

    SvaraRadera
  6. Inspiration från ett underbart hem...:)
    Endast 3 mil från där jag bor, och hemmets ägare har en härlig butik som besöks av mig OFTA !!!:):)

    KRAAAMAR till diiiiiig, Cia:)

    SvaraRadera
  7. Hejsan Aka,

    Grattis till vinsten! Har sneglat åt boken ett par gånger och nu kommer bekräftelsen! Tydligen är den så fantastisk som jag föreställt mig ;) Blir till att skriva upp på önskelistan.

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  8. Grattis till din underbara vinst...kan tänka att den är underbar att bläddra i. Ha de gott nu och dröm dig bort i boken en stund.
    Kramar till dig från mig / Maria

    SvaraRadera
  9. Jippi...Grattis tjejen, den boken hamnade helt rätt!!!
    Vet du va: de där med bordstabletterna..sådana har jag redan i måååååånga varianter. Har olika urklipp i "teman" tex. musik-noter, bild på mat+recept, gamla urklipp med något spec.ämne m.m. Har sedan en vän som "plastar" in de jag gjort....(hoppas du fattar vad jag menar)Urläckert att duka med på ett gammalt bord....sedan behöver man bara tex. stö över blad, kryddor, m.m på bordet. Gissa om det snackas på dessa fester?
    Önskar dig nu allt gott och njut av att det snart är fredag.
    Kram kram kram & puss i pannan.

    SvaraRadera
  10. Åh så kul att vinna en sådan fin bok, ser ut att vara massor av fint i den kram

    SvaraRadera
  11. Du vann den fina boken - gratulerar! Den verkar jättemysig, en sån där som gör att man får massor av inspiration och inte vet i vilken ända man ska börja!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Ja visst är vägvisaren cool. Jag vill också ha den boken. Men om du gör alla saker hos dej så kikar jag här sen ;)
    Kramis

    SvaraRadera
  13. Grattis, boken verkar helt underbar! Författarinnan är även en kreativ smyckedesigner med mycket humor i formgivningen. Kolla in AO Silver!
    Jag gillar vägvisaren skarpt, hos oss skulle det stå; Skogen, Skogen, Skogen & Havet :-)

    SvaraRadera
  14. Ja, det är farligt ibland med vissa tidningar till ögongodis!
    Man drömmer sig bort men vaknar likt f.b i verkligheten när man minst vill!
    Men tänk om vi inte hade dessa drömmar? Va tråkigt det skulle va :)

    Vad mysigt och fin hon har i rummet!
    Gillar tapeten !!!

    Å turgumma där!
    Tror alla fina vinster bor hos dig nu!
    Å du är värd dem alla!
    Ha en härlig helg!
    Kram Hilla

    SvaraRadera
  15. Bra ide' med tidningsunderläggen! Härmar kanske dem! Kram!

    SvaraRadera
  16. Åhhh tack för tipset : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  17. Vad kul!! Grattis!! Håller med...det finns så mycket fin inspiration i den boken...jag vet bara inte vad jag ska försöka mig på först;))

    Kram på dig och ha en fin 1 advent:)

    kråke

    SvaraRadera
  18. Men grattis AKA!!!
    Alltid lika roligt att vinna!!!
    Ååååå vilka tips !!!
    Måste haaaa boken ja me!!!
    Ha en skön advent!!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  19. Den ser verkligen inspirerande ut, har hennes tidigare böcker. Sitter och bloggar mig runt för att få lite julinspiration. Har inte börjat här ännu, utan i helgen är det dags. Missa inte att jag visar månadens dukning, årets juldukning på bloggen i helgen.
    Ha en fin och mysig första adventshelg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  20. Tack söta du!

    Det där verkar vara en väldigt inspirerande bok!! Kanske får önska sig den av tomten :)

    Hoppas du får en fin 1.a adventshelg!

    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  21. Grattis till den fina boken!

    Och vilken fin krans du visade här i ett tidigare inlägg!

    Ha en riktigt fin 1a adventshelg!

    SvaraRadera
  22. Oj så mycket inspiration man hämtade hos dig genom detta inlägg.

    Ha det bra

    SvaraRadera