söndag 27 november 2011

FÖRSTA ADVENT




Vad gillar ni mina nya kuddar??? Lite fräcka va så här i juletider :)) Nääärå, det är bara bloggerskan som är lite efter med adventspysslet :)) 


advents-piff!



Har nyss kikat runt i flera bloggar och herregud vad fint pyntat det är i hemmen!!! Bloggerskan har också försökt få till lite advents-piff här idag, men tyvärr har blykepsen varit lite för tung efter gårdagens fest i bystugan så krafterna har iiiinte riktigt funnits, haha. Tog kort på den nyinköpta blusen jag hade på mig, hoppas det blev några bilder så kan jag visa den för er!


Men jag har i alla fall fått upp några adventsljusstakar i fönstren...


Och så klart tändes det första...



... adventsljuset!


Önskar er en riktigt fin vecka!!

Kramiz aka

14 kommentarer:

  1. Kuddarna är super fina, var har du hittat dom ? Eller du har sytt?

    Kram Anna
    http://godastunder-tokigaideer.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Vilka fina stjärnor! Jag fick upp det sista i fönstren ikväll, men nu lyser det juligt överallt. Första adventsljuset får vi tända först i morgon då ljusstaken kommer från Stockholm i morgon. Låter kul med byfest, så jag antar att du har haft en bra helg! Hoppas du får en fin start på den nya veckan också och att ni inte blåser bort. kram

    SvaraRadera
  3. Åhh vilka fina kuddar. Som inlägget ovan undrar jag var du har fyndat dem hihi!
    Kramkram och ha en underbar måndag!

    SvaraRadera
  4. Mitt huvud var också lite tungt igår, hmm.
    Men avverkade en julmarknad o träffade två bloggisar, kul!
    Satte upp alla stjärnor men tog ner ett par igen. Måste köpa något nytt, tror jag..
    Dina är fina, gillar mönstrat!

    Ha en fin vecka! KRAM

    SvaraRadera
  5. Ja du Aka,då är det inte kul och man har definitivt ingen ork efter en sådan kväll!!!
    Men va fina stjärnor!!!Fint adventspyssel i både fönstret och i staken!!!
    Ha en finfin dag!!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Vilka fina kuddar!!! Hoppas ingen drösade ner där i fåtöljen/soffan.
    Och söt ljusstake.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Du ser ut att ha det adventsfint fastän du inte tycker att du hunnit med.

    Ha en fin måndag Aka

    SvaraRadera
  8. Så mysigt det ser ut hos dig! Jag behöver en ny stjärna till kontoret/arbetsrummet här hemma, tycker inte den gamla är snygg längre.
    Dina är jättefina.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Hej alla! Svarar här utifall några undrar vart papperstjärnorna är köpta! Jag köpte dem förra året och jag tror att jag fick tag på den ena på Indiska och den andra på Åhléns.

    Tjingeling och kram från mig!
    /aka

    SvaraRadera
  10. Hej Aka,

    Men allvarligt, trodde faktiskt att det var kuddar! Fräck idé egentligen eller hur!? Jasså, så du har varit ute och "slarvat".. ja, då får man lida pin dan efter sörru.. bara bita ihop ;D

    Ha en fin start på veckan!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  11. Du e allt en riktig festprisse du ;-) Trots blykepsen så ser det ut som om du hunnit med att adventspynta lite iallafall. För allt du behöver visa oss är ju bilderna det vi inte ser , ser vi ju inte haha. Ser så mysigt ut.

    KRamis på dig!
    Anette :-)

    SvaraRadera
  12. Allt är jättefint, gillar verkligen stjärnorna! Mysigt med allt pynt nu kram

    SvaraRadera
  13. Snygga stjärnor! Du har ju hunnit med massor - så mkt som du har framme har jag med, När jag är klar. Låter som att det var en rolig fest!

    SvaraRadera