fredag 11 november 2011

FJÄRILSTAVLOR FRÅN HAGENDORNHAGEN & HÖSTIGT SOFFMYS





Det blev sååå fint med tavlorna ovanför soffan! De fyller verkligen upp tomrummet på väggen! Blommorna på bordet tar upp färgen i fjärilarna, jag gillar att samma färgnyanser återkommer i olika detaljer i rummet!




Black & White...
 och lite rostrött



Måste ju visa er några pics från vardagsrummet, jag vann ju så fina fjärilstavlor av gulliga Johanna för ett tag sedan och de har nu kommit upp på väggen. Dessutom har jag lite höstnytt i soffan som jag inte heller visat er:))


Fyra suuuperfina fjärilstavlor och i soffan...




 ... lite nya kuddar i färgskalan svart, vitt och rostrött.




Plädarna är också utbytta! Gillar att byta ut färger utifrån årstiden!


Och se här, en ny matta också! Ni som följer bloggen vet ju att bloggerskan haft ganska många funderingar på vilken matta jag skulle skaffa till golvet här... Den nya mattan är i samma stil som den gamla men i betydligt bättre kvalitet och såååå mycket större :) Kan visa den lite bättre i ett annat inlägg!


Kuddar: Ikea, Indiska, Åhléns och hemmasytt. Plädar: Ikea. Tavlor: Hagendornhagen. 


Nu - krattning och efter det, bryggbygge :))


Önskar er en riktigt fin helg!!!


Tjing aka! 

21 kommentarer:

  1. Verkligen snyggt, mina färger nu på hösten både i inredning och på kläder.

    SvaraRadera
  2. Ja, vad ska man säga om denna tjejen..."ögon" för allt som är läckert & sedan förmågan att få det bli såååå läckert! Du har aldrig funderat på att byta yrke! Syssla med design eller stylist? Du är bara såååå duktig!!!!!!
    Ha nu en skön helg bland höstlöven! Njut sedan i den härliga soffan bland alla kuddarna. Ta dig gärna ett glas rött...
    Tack snälla du för att du bjussar på så mycket vackra bilder från ert vackra hem!
    Var rädd om Dig! Kram kram och vink vink från mig.
    Bara för att det är du: blir det en puss i pannan också...*fniss*...

    SvaraRadera
  3. Åhh så snyggt det blev! Härliga färger tillsammans! Så du har hunnit med en sväng till IKEA också?? Fattar inte hur du hinner med så mycket som du gör! Kram

    SvaraRadera
  4. Så trivsamt ni har det. Vilken härlig vinst. Det var inte dåligt.

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  5. Skulle inte tycka att det var fel att sitta i den soffan en stund. Snyggt!

    SvaraRadera
  6. Hej Aka,

    Jättesnyggt! Så mysigt i ert vardagsrum, där skulle jag trivas finemang! Det orangea är som en extra liten färgpuff och knyter ihop helhetsintrycket tycker jag. Gillar gerberan som liksom stretar iväg åt olika håll. Mattan ser superfluffig och skön ut och där skulle nog kalla fötter bli varma på momangen ;)

    Tack så jättemycket för din input och erfarenhet om språkutbyten. Det stillade mitt något nervösa sinne kan jag säga! So far so good :)

    Efter en dag med krattning och bryggbygge hoppas jag att du får en skön lördagskväll med god mat och ett glas rött - minst hehe ;)

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  7. Ser sååå himla mysigt ut:-)
    Verkligen superfint!

    Må så gott
    Kraaam Susanne

    SvaraRadera
  8. Jättefint! Härligt vardagsrum i höstkläder. Det har du lyckats med. :) Kramar Kicki

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Tack för titten hos mig då hittade ju jag till dig också, oj så mycket fint du visar, har tittat på många av dina inlägg och ni bor verkligen vackert.
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  10. Jättesnyggt Aka!
    Så bra det blivit med tavlorna, passar utmärkt mot den grå/beige väggen!

    kram på dig

    SvaraRadera
  11. Tavlorna blev verkligen jättebra! Du så fint hem:)
    Trevlig söndag!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  12. Åh vad fint du gjort! Kul att du gillade vinsten :)

    Fint med den färgen på Gerberan också. Och fin fina kuddar!!!

    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  13. Ja här myser ni förstår jag!!
    Härliga höstfärger Aka!!!
    Jättefint vardagsrum ni har!!!
    Stooooooooora kraaaaaaaaaaaamen från mej till dej!!!

    Lotta

    SvaraRadera
  14. Oj, vilka fina fjärilstavlor! Så roligt att ha sånt som inte hänger på varenda vägg i Sveriges hem. Superfint och smakfullt inrett!

    Kramar!

    SvaraRadera
  15. Jättefint vardagsrum! Jag vann nyligen en artprint från Hagedornhagen, men har inte fått den inramad ännu. Skulle gärna ha fler av dom.

    Hittade hit via bloggkedjan hos Lilja's corner.

    Trevlig kväll!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  16. Tack Eva för din fina kommentar här hos mig, blev så glad över den!!!!

    Och Åsa, miss you!!!!

    Kraaaaaaam till er båda!!!
    /aka

    SvaraRadera
  17. Så snyggt! Och vilka fina färgkombinationer. I och med att jag har varit dålig på att kommentera tidigare vill jag bara passa på att säga vilket fantastiskt hem ni har och så fint din kusin hade det hemma hos sig! Hoppas helgen har varit fantastisk och att veckan börjar lika så. Kram Helena

    SvaraRadera
  18. Som alltid...En fröjd för ögat att titta in här...:):) Njuter av de fina bilderna, och det som finns på bilderna, så vackert, i färger som smälter in i varandras omgivning...:)
    Önskar dig det bästa av allt !:)
    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  19. Hej igen och tack för söta kommentaren!
    Har kikat runt lite mera här nu och upptäcker flera gemensamma saker vi har :D
    Jag fortsätter hälsa på här också ;)

    SvaraRadera
  20. Jag har sagt det innan och säger det igen att du har så fint hemma hos dig och att du verkligen har öga för att se detaljer och "få till det" :) Blev jättesnyggt med det orange/roströda!!

    Hoppas du haft en bra dag

    Kramar Bella

    SvaraRadera