söndag 16 oktober 2011

VY FRÅN KÖKET





Mmmmm... en kopp thé och en god smörgås med ost, paprika och salami, mums!!!


Our morning...


Det har varit sååå trevligt att ha haft äldsta dottern hemma den här helgen!! Alla måltider har varit extra mysiga, inte minst frukosten om morgnarna :)) Alla har hjälpts åt att fixa maten och köksön är en riktig hit där man får plats att både ställa fram och tillreda, perfekt!! I klinkergolvet ligger värmeslingor vilket är urskönt för frusna fötter! Men trots det har vi eldat i vedspisen - en riktig mysfaktor, lovely!!! 

Hoppas ni haft en riktigt trevlig helg också!!!

Kraaam aka

14 kommentarer:

  1. Värmeslingor skulle jag också vilja ha men att bryta upp alla golv är otänkbart..så det är yllesockorna som får åka på istället.
    Vaknade med hosta och tät näsa igen, sjuttsingen så tråkigt!

    kram i höstsolen/Tina

    SvaraRadera
  2. Är helt inne på din linje, mysiga frukostar och att elda i kaminen - då blir det en bra helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilket fint kök du har! Jag vill byta ut mina handtag mot skålhandtag på lådorna i mitt kök, tycker det är så snyggt. Värmegolv har vi i hallen och i badrummen, underbart. Har faktiskt inte funderat på klinkers i köket...nytt golv vill vi ju ha där...kanske inte en dum idé med klinkers och värme...får fundera vidare...
    vad mysigt du haft det med dottern! I går hade jag och sambon en dag på stan, mysigt hade vi också. Nu ska jag snart ut i trädgården.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Saknar OFTA barnen kring frukostbordet, trots att det gått 10 år sedan de flyttade hemifrån....:)
    Fast ibland har vi lilla barnbarnet här....SÅÅÅ mysigt, och mormor har alltid prinskorv på Söndags frukostbordet, sååå gott tycker Aurora.....Och det kan ju vara en prins i korven, så hon äter o står i med god aptit, för i nästa tugga kan prinsen titta fram....hihi ( något som alltid våra barn gillade på söndags morgonen som små...:)

    KRAAAAAAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  5. Mysigt, härligt med värmeslingor i golvet, vi har stengolv i köket utan värmeslingor så vi får alltid ha tofflor. kram och ha en härlig söndag

    SvaraRadera
  6. Tjolla hopp här kommer jag....så mysigt ert kök är! Förstår att det känns lite extra när barnen är hemma! Du får njuuuuuta av dessa stunder nu. Tänk att du har så vuxna barn????
    Det kan man inte tro när man ser "mystjejen" själv på bild.
    Var rädd om Dig och en varm kram från mig.

    SvaraRadera
  7. Fint kök du visar idag!!!!Härligt med värmeslingor skulle vilja haaaaaaaa!!!!Köksön är ju perfekt när man är många till frukost där kan man stå och plocka av allt möjligt som erbjuds...mmmmmmm.....
    Ha en fortsatt mysig kväll...

    Kramkram LOtta

    SvaraRadera
  8. Här åt vi också en mysig frukost men framför brasan. Och vilken helg det vart sen, oktober när den är som vackrast. Ha en fortsatt fin kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Vi har värmeslingor i golvet nere och det är mysigt det!
    En vacker dag om hundra år när jag får mitt kök omgjort ska jag ha som en kökshalva/ö.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Ååå va mysigt kök! Jättesupermys med en köksö. :)

    Hoppas helgen har varit bra.
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  11. Jag njuter av ditt vackra kök i dag!! Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
  12. Så snyggt och hemtrevligt kök! Det är ju just den kombon som är så svår.
    Låter mysigt med frukostarna med dottern. Vi sov över hos min systern i natt och idag bjöd hon på en urläcker brunch med amerkanska pannkakor, ägg, bacon, croissanter, ostar, frukt, mm, mm. Det ska bli min nya tradition på söndagarna (ja kanske inte SÅ välutrustat, men ändå), ljuvligt gott och sååå mysigt att äta länge med hela familjen på helgen.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  13. Myyyysigt!
    Önskar dig en fin start på veckan.
    Kram Lotta ♥

    SvaraRadera
  14. Snyggt, snyggt & snyggt ;)
    Golvvärme är sååå gott om fötterna. Gillar mycket.
    Kram på dig och ha en fin start på veckan,
    Anette ;)

    SvaraRadera