söndag 2 oktober 2011

TRATTKANTARELLER



Maken avskyr att rensa svamp, men jag gillar det - riktigt mysigt faktiskt :)


Min eftermiddag...


Åh vilken hääärlig helg!!! Bloggerskan har hunnit massor, trädgårdsfix, löptur i skogen, storhandlat mat (vilket är ett rent usch att göra efter jobbet på vardagarna) och svamp-plockning med finaste vännen Lotta!!!  


Ni som följer bloggen vet att bloggerskan har björnskräck så en tur i skogen har tidigare varit förenat med  jordens ångest!!! Men många många många exponeringar i sommar har gjort susen :))


Lotta kände nog ett visst ansvar och tog sin uppgift på fullaste allvar idag, hon ropade åt bloggerskan " - aka nu kommer det några motionärer på vägen - bara så att du vet!!!" Hon ville nog inte riskera en hjärtinfarkt hos bloggerskan som kunde få för sig att det var en analkande björnattack på gång, haha. Tack söta du!!! :)


Och kvällens middag fick ju så självklart bli en trattkantarellmacka - så himla gott!!!!

Hoppas ni som kikar in här haft en finfin helg!! 


Kraaaam aka

17 kommentarer:

  1. Så mysigt med svampplockning med en god väninna. Ja denna helg har verkligen uppmanat till att vara ute, underbart! Den sista bilden är så stämningsfull! Ha en fin start på nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Här kommer Fru kantarell...som har haft en skööön helg. Dock ej i skogen,där är det sååå mycket folk...*fniss*...
    Önskar dig en riktigt bra vecka! Själv drar jag till en grön ö.
    Kram och var rädd om dig.

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fina bilder på dig..:)

    Låter som du har haft en häärlig helg!
    Skönt att ha storhandlat..håller med dig helt & hållet, handla efter jobbet är inget att föredra.

    Ha en fin start på den nya veckan:)
    Kraaam Susanne

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Du är vacker som en dag : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra bilder! Ni verkar ha haft det jättemysigt. Björnar, nä dom vill jag inte heller träffa på... Kram, Marthina

    SvaraRadera
  7. Jag får nog gå till affären och köpa mig lite svamp, vill ju också se så där snygg ut bland alla trattisar!

    KRAM på dig fining

    SvaraRadera
  8. Det är ju så gott med kantareller.

    Ta din bästa dag!

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder, mysigt! kram

    SvaraRadera
  10. Åh vad gott med svamp! A vill att vi ska ut och plocka svamp fst problemet är att jag inte kan det där med svamp, vilka som ska plockas och så. Jag får gå med en kompis som brukar hitta svamp så jag kanske lär mig!

    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Du verkar ha haft en riktigt bra dag. Härligt med mycket svamp och också med en person som gillar att rensa den ;-) Det tycker jag är supertrist, men man kanske skulle göra som du, tända några ljus och hälla upp något gott i glaset så kanske det går bättre. Vilken tur att du inte sprang på någon björn, antar att de är ungefär lika rädda för dig :-)
    Önskar dig en fin kväll.// Peter

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Vad mysigt att plocka svamp med väninnan! Det ser hur gott ut som helst.
    Nej, en björn är ju verkligen det sista man vill stöta på.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Björnar låter otroligt exotiskt! I vår trädgård har vi kaniner, ekorrar, fåglar och katter. Om jag går ut i skogen kan jag möjligtvis få se rådjur och om jag har enorm tur så kan en räv skymta förbi, men det har bara hänt en gång. Björn känns väldigt exotiskt som sagt! :)

    Men en härlig helg verkar ni ha haft!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  15. Exponering funkar alltid!:)Och vilken tur att du gjort det, för vilken skörd du fick!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  16. Härligt med svampfynd och tur att du slapp träffa björnen, de stora bjässarna vill man helst se på avstånd och inhägnade. Fina bilder på en otroligt vacker bloggerska också - förstår att björnen är ute efter dig ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  17. Hmmm, vänta här nu - jobbar inte du med att hjälpa folk bli av med sina fobier... :-)

    Kraaaaaaaaam

    (Kunde inte låta bli att jäklas lite, fniss)

    SvaraRadera