fredag 14 oktober 2011

ROSTIGT STÖD KRING RABATTERNA




Yes, äntligen fredag!!! Och som vanligt står trädgårdsfix på agendan hos bloggerskan :)) Växterna har vissnat ner i rabatterna men vad gör väl det, här pågår aktivitet trots det :)))



Häääärliga fredag!


Åh vad härligt med helg!! En sista arbetsdag och sedan fredagsmys!!! Och denna dag är inte vilken dag som helst, äldsta dottern kommer nämligen hem på besök över helgen så det blir extra mysigt hos oss :)) Middag i kväll blir varma smörgåsar med smörstekta trattkantareller, och till det - ett glas rött förstås :))

Men i morgon då kör vi igång igen - jag och maken, måste ju försöka hinna någon vart med staketet vid vägen!! Snart är vintern här och jag vill absolut få klart detta innan dess! 

Ovan ser ni en del av den rabatt som nu är klar :) Den är rundad i formen liksom designen på infarten till gården, men här kommer faktiskt plåtkanten att synas och därför har vi valt en plåt som kommer att rosta vackert :)



Det ska bli superintressant att se hur det ser ut i rabatten nästa vår och sommar :) Har planterat växter med olika blomningsperioder så att det alltid ska finnas något vackert att vila ögat på, bland annat uuuunderbara pioner!!!!


Trevlig helg!

17 kommentarer:

  1. Det var smart, plåt som rostar..kommer att bli hur snyggt som helst!

    Önskar dig en härlig helg med familj o trädgårdsfix! KRAMEN Tina

    SvaraRadera
  2. Men va mysigt att dottern kommer hem i helgen!!!Jag har ju mina 2 kära nära jag kan förstå hur det känns att inte ha henne så nära,älskar besök av mina!!!!!
    Slit inte ihjäl er i trädgården och allt detta arbete ....Ha en skön helg med de dina!!!!

    Kram Kram Lotta...

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Det blir sååå fint hos er.
    Mysigt med dottern i huset. Hoppas att ni får en toppen helg!
    Jag tar med mig minsta sonen och åker norrut för att träffa familj och syskon över helgen.
    Kram Lotta ♥

    SvaraRadera
  4. Mysigt att dottern kommer på besök, lycka till i trädgården, ha en riktigt härlig fredag kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas helgen blir toppen och att ni får något gjort med staketet.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Vilken skön inställning du har till hösten. Mysigt med besök av dottern. Det kommer bli snyggt med de rostiga kanterna vid rabatterna. Jag vill också få till snygga kanter.
    Jaaa, om några timmar är arbetsdagen slut, sedan är det bara mys som gäller.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Åh det blir så fint i eran trädgård:)

    Mysigt med lite besök i helgen..hoppas ni får en fin helg tillsammans:)

    Kramkram Susanne

    SvaraRadera
  8. En myshelg framför dig, så ska det vara efter en veckas slit!!!
    Och dotter på besök och trädgårdsarbete, härligt låter det.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Hej Aka!

    Remember me? Tack för din krya-på-dig hälsning. Åh vad jag saknat att hälsa på hos dig! Orken har inte riktigt funnits.. men nu är jag så nyfiken på vad du haft för dig. Ser att det kommer bli finfint i omgivningarna, VA!? Vilket projekt ni startat upp! Grinden är "to die for"!! Har länge velat ha en grind... nån gång ska det bli av! Staketpinnarna är preciiis såna jag vill ha... *dregel* Görsnyggt!

    Dotterns nya hem ser jättefint ut. Hoppas ni alla får en fin helg tillsammans.

    KRAM Sanna

    SvaraRadera
  10. Ha en underbar helg med din fina familj stor kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Supersnyggt med plåten redan nu och det kommer säkert bli ännu bättre när den rostar. Hoppas du får en härlig helg.// Peter

    SvaraRadera
  12. Det ser ju jättefint ut och finare lär det bli efter att ni har jobbat färdigt i helgen!
    Vad underbart med pioner, de är så vackra!

    Må så gott!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Jag är övertygad om, att till nästa vår och sommar kommer det att vara såååååå fint....Jag kan redan se framför mig ,de vackra pionerna som blommar bakom den lite rostiga plåtkanten...mmmmmmmm...härligt :):)

    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  14. Vad otroligt smart med en kant av plåt som rostar snyggt! Ska bli väldigt kul att se hur den rabatten ser ut nästa år. Pioner är ju bara helt fantastiska!

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  15. Förstår att du ser fram emot vår och sommar. Alltis spännande att se om det blev som man tänkt.

    Ha en fin lördag med maken ute på tomten.

    SvaraRadera
  16. Va häftig den första bilden är. Blir liksom riktigt åksjuk när jag tittar på den :)
    Det är en konst att få till en trädgård på bra sett det har jag insett. Speciellt när man får börja från början. Vill ju också ha blommor som avlöser varandra så att det alltid finns något vackert att titta på.
    Nästa vecka är det dags att åka och handla blommor för att plantera korgar och annat. Vi flyttar ju snart och då vill jag ha dem att hänga upp på en gång, speciellt som själva trädgården kommer dröja läääänge!
    Trevlig helg på dig.
    Kramis Anette :-)

    SvaraRadera
  17. Det blir supersnyggt! Hoppas att ni haft en skön dag i solen idag med bra trädgårdsfix. Ha en skön söndag!

    SvaraRadera