fredag 28 oktober 2011

LJUSSLINGA RUNT SPEGELN




Familjen tyckte att det blev julvibbar hemma med ljusslingan och kanske det... men nog funkar den att ha uppe långt innan juletider tycker jag :)



Ljusglimt i vardagsrummet



Ljusslingan är uppsatt kring spegeln i vardagsrummet och det blev riktigt stämningsfullt tycker jag! Den pryder sin plats och är dekorativ både när den är släckt dagtid... 







... när den lyser upp kring den gamla skänken!


Nu återstår en sista arbetsdag och sedan fredagsmys!! Men det bästa av allt - jag och maken har en veckas gemensam semesterledighet från och med måndag, tjoho vad härääärligt!!!

Önskar er en riktigt fin helg!!! 

Tjingeling!

24 kommentarer:

  1. Ljusslingor kan man ha uppe året runt, tycker jag. Så länge de inte består av röda tomtar..he he.
    Din höga lampa gillar jag och skänken också.
    Så himla skönt med semester, det är aldrig fel!

    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Underbart..Me like:-)))))
    Jag har våra slingor upp året om men sen är dom inte alltid tända. Men som du sa..dom är fina & dekorativa ändå:-)

    Myspys med lite semester för er!

    Ha en härlig fredag
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  3. Så vackert med ljusslingan på den underbara skänken...är det "franska liljan" som dekorerar spegeln högst upp? Du/ni har ett såååå läckert hem, vet du det kära Aka?
    Njut nu av ledigheten båda två, det behöver ni!
    Var rädd om Dig! Må riktigt gott!
    Kram varm och ärlig från mig.

    SvaraRadera
  4. Håller verkligen med dej och ljusslingan va jättefin!!Fina bilder du visar inomhus idag!!!
    Mmmmm va härligt att va ledig!!!
    Ha en mysig ledighet nu då!!
    Stora Kramen Lotta

    SvaraRadera
  5. Jättemysigt med ljusslingor! Nu blev jag sugen på att hänga upp någon här hemma hos mig :) Var såå fint ju!

    TREVLIG HELG! :)
    KRAAm Amanda

    SvaraRadera
  6. Ljusslingor kan man liksom inte få för många av, det är så fint med dom där små ljuskällorna och du har ju dekorerat ovanligt fint.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Super läckert!!!
    Va skönt för er med semester!!
    hela familjen lediga då!!
    Inget är mysigare än höstrusk när man får tända slingor,mysbelysning och massa ljus!!
    Ha en underbar freda vett ja!!
    Här blir det spökkalas för min lilla 7-årig
    Kram,kram på dig:))
    /Kusin vitamin

    SvaraRadera
  8. Jag har också en sån ljusslinga. Eller jag har ett par tre stycken såna. Sååå fint att ha nu när det blir mörkt på kvällarna.
    Får leta reda på mina och ta fram.

    Ha en toppenhelg!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Ljusslingor är underbart! Har dem året runt! Superfint med den i din inredning. Ha en riktigt skön start på semesterveckan.

    SvaraRadera
  10. Så fint o mysigt det blev!
    Behövs massor med mysbelysning nu i mörkret!

    Ha en fin kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  11. Den är så fin, letar efter en liknande hem hit i år!! Har du kanske några tips på var man hitter??

    Jättefint blev den där på skänken, ser så trevligt inbjudande ut :D

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  12. Ha en skön ledighet nu och mys med alla dina!!!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Mysigt!!

    Ha en trevlig helg :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  14. Så fin ljusslingan är och håller med dig att det är fint både tänt och släkt!
    Vad fin spegeln och skänken är tillsammans där till.
    Skönt att vara ledig ilag en vecka, ha det jätte bäst!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  15. Egentligen är det nu man behöver de där små extrasakerna som piffar upp hemmet. Jag har gått loss på doftljus från Yankee candle. Särskilt det som luktar ren tvätt! (Synd att de kostar 269 kronor, men å andra sidan varar de ju i evighet.) När julen kommer är det ändå så mycket annat man fokuserar på. Din ljusslinga är väldigt fin som allt annat du har och gör! Kram!

    SvaraRadera
  16. Åh så fint! Mys, sådana måste jag ha kram

    SvaraRadera
  17. Hej Aka,

    Jättesöt ljusslinga tycker jag. Klart man kan ha den uppe året om utan att få julfeeling ;)

    Ha en skön vecka!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  18. Ljusslingor är väl aldrig fel tänker jag. Väldigt trevligt på spegeln tycker jag.

    Semesterdagar låter inte helt fel!

    SvaraRadera
  19. Mmm, älskar ljusslingor! Har dem framme året om :-) Din var jättefin.

    Önskar er en skön semestervecka!

    Gabriella

    SvaraRadera
  20. Tack för rar kommentaren,
    ha bästa veckan nu!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  21. Såååå himla mysigt med ljusslingor. Jag fick upp en på minstingens rum också ovanför skötbordet nu i helgen. Måste nog införskaffa några till, för nu ska det höstmysas ordentligt ;o) Jag har sett att några på gatan redan har satt upp i trädgården också, så nog är det inte för tidigt med ljusslingor :o)

    Ha nu en riktigt härlig semestervecka med familjen!
    Kramis
    Ulrika

    SvaraRadera
  22. Hej Åsa & Katrin! Tack för fin helghälsning hos mig! Hoppas att ni haft en riktigt fin helg! Jag och K hälsade på S i helgen och har haft det riktigt mysigt :))

    Ha en fin arbetsvecka, själv är jag ju ledig, hihi!!

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  23. Vilken härlig blogg du har! Jättefina bilder och fin inspiration. Hit kommer jag återkomma! Hälsningar Linda

    SvaraRadera