söndag 23 oktober 2011

HÖSTDUKNING




Det är så kul att duka inför middag med fina vänner! Jag inspireras av årstiden när det gäller färger och dekoration.


Höst på bordet


Igår kom fina vänner över på middag och jag passade på att ta några bilder på dukningen innan de dök upp. Hade tänkt ta några fler foton efter att ha placerat ut ljus och förrätts-assietterna men det glömde jag, så ni får se min "halvfärdiga" dukning...






Flaskorna  som jag fått av äldsta dottern blev perfekta som vaser på bordet, de tog upp den höstiga orange-bruna färgen i dekorationen!! Bordstabletterna spontanshoppade jag på Myrorna några timmar innan gästerna kom :)

Men nu är det hög tid att ta tag i dagen här! Jag ska dra med mig maken ut i skogen och plocka svamp (hoppas de inte frusit ner helt). Känns som att det är sista chansen att fylla frysen med trattisar nu innan vintern är här på allvar!

Önskar er en riktigt fin vecka!!!

Tjingeling aka

27 kommentarer:

  1. Otroligt vacker dukning. Ser mycket inbjudande ut. Där skulle jag gärna sitta som gäst!
    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  2. Där hade jag gärna slagit mig ner och intagit din delikata mat! Vad är det som ligger i mitten av borde? Det ser jättefint ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Sååå himla fint du har dukat:) Duktiga du!!!

    Hoppas du får en härlig dag idag i solen:)
    Stoor kram Susnne

    SvaraRadera
  4. Härlig höstdukning! Mycket stilfullt :)

    ha det så bra!
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker höstdukning!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  6. En mycket vacker dukning, måste jag säga.
    Jag tog också bilder på gårdagens dukning hos mig men var så stressad så de blev suddiga allihop..

    kram i höstsolen!

    SvaraRadera
  7. Åh så fin dukning, riktigt höstfint! Trevlig söndag

    SvaraRadera
  8. En underbar dukning med härliga färger. Detta gillade jag. Hade gärna suttit ner där och intaget en god middag.
    Önskar dig en bra söndagskväll och en skön start på veckan. Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Så himla fint du dukat. Om du kallar det halvfärdigt så undrar jag hur snyggt det blev när allt var klart ;-) Hoppas du hittade massor av svamp.// Peter

    SvaraRadera
  10. Tjusigt värre!! Håller med föregående talare. Halv färdigt?? Tyvärr hade jag nog inte kommit hälften av det där. : )

    Islandshäst har jag ridit med jobbet för en 10 år sen men jag lyckades inte tölta och då var det mindre skönt att sitta i sadeln. Satt och studsa som en gummiboll.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Jättesnygg dukning, helt i min smak!! Jag får så mycket höstinspiration på din fina blogg, tack! Kram från Maria

    SvaraRadera
  12. Så otroligt fint! En vacker dukning gör så mycket. Borde lära mig det där, för jag är inte alls bra på det... Tack för inspirationen!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Mysig höstdukning!!

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  14. Härliga, snälla Aka !:)
    Uuunderbar dukning, och jag tycker det är så härligt att se det där lilla extra som du frambringar i din dukning ...Njuter, vilket dina gäster även fick göra,av det fina, lyskost dem...:)

    Sen vill jag oxå säga att jag är sååå tacksam för de ord du skrev hos mig, de värmer och jag blir så glad ...Tack snälla !!!:)

    KRAMAR till dig goa bloggvän, Cia:)

    SvaraRadera
  15. Önskar jag fick sitta med på middagen ; ) gud så snygg dukning wow : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  16. Åh så vackert dukat. Här skulle jag vilja sitta och äta god mat i lugn och ro med trevligt sällskap :-) När äter ni?
    Kramis Anette :-)

    SvaraRadera
  17. NI har hunnit med massor i helgen läser jag :) Vacker dukning! Flaskorna gillar jag mycket! Ha en bra start på veckan du också. Kram!

    SvaraRadera
  18. Ursnyggt! Jag gillar höstens färger och du har verkligen lyckats få till det! Kram!

    SvaraRadera
  19. Jättefint!!!
    Jag ska ha middag nu på lördag och nu fick jag lite inspiration :-)

    Ha en fin vecka!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  20. Men aka då!!!
    Får nog be dej om HJÄLP nästa gång jag har gäster..gud vilken fi dukning du har gjort!!
    Ha en bra dag min vän!
    Kramkram Lotta

    SvaraRadera
  21. Vilken vacker dukning!! Den fin utsmyckningen måste har blivit uppskattade av dina gäster :)

    Hoppas du haft en bra start på veckan!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  22. Vilken fin dukning, verkligen en spegling av denna vackra årstid...
    Flaskorna var verkligen läckra som vaser!
    Hoppas svamp lyckan var god.
    Önskar en fin vecka,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  23. Vilken fin höstdukning! Det är så fint att "ta in naturen" tycker jag, att kunna använda sådant som man kan hitta i sin egen trädgård. Det enkla är oftast det finaste! Och flaskorna var ju underbara! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  24. Vilken vacker dukning! Era gäster kände sig säkert väldigt välkomna.
    Hoppas att ni hittade många trattisar. Svärmor plockar åt oss, så vi har frysen fylld.

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  25. Sååååå himla fin dukning! Höstdukningar är nog de bästa tror jag, så mycket fint naturen har att erbjuda alldeles gratis då ;o)

    Hoppas ni hittade lite trattisar.
    Ha en fortsatt skön tisdag i höstsolen!
    Kram på dig
    Ulrika

    SvaraRadera
  26. Vilken vacker dukning! Lyckliga gäster som fick sätta sig till bords där!

    Ha en trevlig kväll Aka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  27. Men oj så fint du dukat. Så trevligt att slå sig ned vid det bordet tänker jag som aldrig lyckats så bra som du.
    Ha det gott

    SvaraRadera