torsdag 20 oktober 2011

FJÄRILSTAVLOR FRÅN HAGENDORNHAGEN




Fjärilar har letat sig in hos bloggerskan, de är riktigt vackra tycker jag, men checka in kroppen, alldeles hårig, wiiiieee!!



Städning på schemat



Bloggerskan städade hela gårdagskvällen, för herregud - jag håller att invaderas av dammråttor här!!!! Till min hjälp att städa hade jag den här...




... trasan som jag fått av min fina kollega Cecilia, tusen tack söta du!!!! Att välja miljösmart känns ju helt rätt!! Bara att slänga trasan i 60 graders maskintvätt så blir den fräsch igen, perfekt!! Finns att köpa i hemslöjdsbutiken.


Och resultatet då...


... rent och fräscht!! Till och med sofföverdragen har tvättats, lovely!!! Och inte nog med det, lite höstigt nytt har funnit sin plats i vardagsrummet, nu vill jag inreda med höst- och vinterfärger! Men det allra bästa är  - fjärilarna - som jag vann i utlottning hos den här supersöta tjejen, tack tack tack!!! Är så glad över tavlorna Johanna!!!!  Lovar att visa fler bilder, tiden är iiiinte riktigt på bloggerskans sida  just nu, men snart blir det bättre :)))

Tjingeling!

24 kommentarer:

  1. Du städar riktigt snyggt, på många sätt!
    Jag har äntligen kommit ikapp jakten på mina 'råttor'. Det kommer gäster på lördag så det vore ju pinsamt att behöva dammsuga deras strumpor innan de går hem..

    Ha det fint och kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Måste vara något i luften?!?! Läste precis en annan blogg från dina hemtrakter och hon hade också ny städtrasa och städade sällan! ;) Lustigt sammanträffande.
    Här blir det snart flyttstäd men inte med några snygga trasor då inte, gammla skruttiga som man kan slänga när man e klar.

    Kramis på dig!
    Anette :-)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du tyckte om tavlorna och kul att du fått upp dem :-)

    Ja städning är jag dålig på, har faktiskt sedan en tid tillbaks, unnat mig städhjälp. Hon kommer varannan vecka och städar rubbet.
    Tidigare så hade jag och maken nästan bara tid att städa på helgerna och så var det alltid tjafs om det.

    Ha en fin dag!

    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  4. Mysigt rum! Har också höstbonat lite och vi har nästan samma färger. Fjärilar gillar jag och dina tavlor är jättefina. Grattis till vinsten! Men hu för närbilden.. ;)

    Ha en fin dag!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  5. Den där trasan har jag oxå, när den ena slits ut så måste jag bara köpa mig en ny men de är slitstarka så jag har bara hunnit köpa två på tre år;) Fint du har det! .Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Städning står på schemat imorgon och skulle vilja shoppa lite nytt med filtar och så men det får vänta lite. Denna månad är det hyllor som ska inhandlas till ett litet projekt...
    Fint du fick och ang fjärilskroppen påminde den om en luden spindel.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Hej Aka!
    Visst blir det roligare att städa om man har fina grejer:)
    Grattis till vinsten, fjärilar är så fina!

    Kraaam Jenny

    SvaraRadera
  8. Superfint som alltid hos dig:)
    Om det blir såå bra resultat av dom trasorna måste nog jag testa en sån också..;)

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Härligt med nystädat, så fint du har det! kram kram

    SvaraRadera
  10. Gokväll på dej....
    Men va skönt att bli av med alla dammråttor du får gärna komma hit med när du hinner hihihi...Fint ni har det min vän...
    ha en bra kväll...
    Kramkram Lotta

    SvaraRadera
  11. Städning är ju inte den roligaste sysselsättningen, men det är alltid lika skönt när det är klart och allt är rent och fräscht. Lite roligare att städa blir det ju med bra trasor och annat schysst städmaterial :)

    Jag har en liten sak till dig på min blogg!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. Läcker fjäril! Jag har ingen så'n snygg trasa att städa med:). Vad fint du har det hos dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Läcker fjäril! Sällan har jag skådat dem i en närbilden...
    Vad skönt att ha det nystädat och fräscht, jag har mitt kvar, får nog bli i helgen.
    Så rar vän som gav dig så genom tänkt trasa,
    jag gillar verkligen miljö tänk :)
    Kul att du kikade in till mig med,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  14. Läckert med fjärilar : ) snyggt och härligt med nystädat! kramis Sofia

    SvaraRadera
  15. Superfina tavlor! Fjärilar är ju så vackra och speciella på nåt sätt.

    Och att börja höstmyset och "piffet" med att ha det nystädat är ju aldrig fel..... :)

    Kram Jennica

    SvaraRadera
  16. Det finns ingenting, absolut ingenting, som på något sätt kan göra städning varkenl lättare eller intressant, inte ens den jättefina trasan, den må vara hur läcker som helst, att städa ÄR djävulens påfund.....men fint blir det!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  17. Jaa, fjärilar är fina - det håller jag helt med om! :) Och extra roligt är det ju om man har vunnit dom ! Hihi.

    Trevlig helg.
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  18. Hejsan
    Fjärilar är vackra Påååå Låångt Håål.:)
    Härligt med ett rent & frächt hem, de doftar så rent & man känner sig ren.

    Önskar dig en härlig helg
    Krammiz
    Sussi

    SvaraRadera
  19. Städningen blir lite roligare med 'riktiga' prylar! Eller hur roligt det nu kan vara att städa ;o) Kanske skulle ge mig i kast med en lintrasa....

    Härlig helg stundar och då är det såååååå skönt att ha nystädat :o)
    Hoppas att du får njuta den!
    Kram på dig
    Ulrika

    SvaraRadera
  20. Nystädat är det alltid så himla trevligt att ha. Lyckliga du :-)

    Ha en fin kväll Aka

    SvaraRadera
  21. HEEEEEJ!

    Den där trasan är ju helt lovely!!
    Dom är ju perfektaste:)

    När jag var yngre/liten hade vi alltid dessa.

    Åh vad ni legat i och gjort SÅ fint!
    Måste kännas otroligt härligt!

    Jag gillar din vardagrumsbild!!!
    Så fint inrett med härliga färger och detaljer!!

    Ha det gott vännen!
    kram å kram igen :)

    SvaraRadera
  22. Härligt med nystädat; bästa känslan! :-)

    SvaraRadera
  23. Tack för den gulliga kommentaren hos mej!!
    Lyktan kan du köpa på jem o fix cheapy och rena rama kanonpriset,jag gav 25 kr..Ha en fortsatt skön helg min vän..
    Kramkram Lotta

    SvaraRadera
  24. Tack Susanna för fin hälsning hos mig, blir så glad!!!

    kraaaaam aka

    SvaraRadera