måndag 19 september 2011

VIT KRYSSGRIND





Något börjar ta form på framsidan :)




Inramad Gård



Ääääntligen!! Bloggerskan har längtat lääääänge efter att rama in gården med ett staket och en grind och nu är vi äntligen på gång!! Det började ju i somras med det HÄR! Och det går ju inte undan precis för projekten är oäääändliga och projektledaren dvs. bloggerskan själv ändrar sig ju heeeela tiden om vad som är viktigast här och nu, haha. Och jag kan ju säga att mannen i huset är van vid det här laget :)))))


Grindstolparna är på plats!



Kryssgrinden och...



... stommen till staketet är också monterade!



Och vid varje grindstolpe har suuuuperfina... 




...buskrosor funnit sin plats!! Ser fram emot ett överdåd av underbart doftande rosor vid infarten :)


Och i "mormorsrabatten" ståtar det vackra rostiga hjärtat och gör... 


Trädgårdsdesign Rosverkstan.


... precis ALLT för intrycket!!!


Önskar er en riktigt fin inledning på veckan!!!


Tjingeling aka

27 kommentarer:

  1. Men åhhh så fint det blir:) Älskar grindar, sååå mysigt!

    Ha en fortsatt skön kväll
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  2. Jisses vad fint!!!
    Jag gillar skarpt de röda stolparna!
    Sååå tjusigt med vit grind och övriga detaljer i vitt!!

    Det gjorde bloggerskan bra tillsammans med drängen..fniss!!

    Trevlig helg på sig oxå!!
    Tjingelingkram!

    SvaraRadera
  3. Så himla fint, det blir kanon!
    Ibland kan jag bli en riktig bitch när jag vill ha något gjort på momangen. Därför gör jag dem själv nuförtiden, för husfridens skul..he he.
    Tur att vi har förstående män!

    kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Det blev ju sååå fint.
    Ja, det gäller att prioritera bland alla projekt, fniss.
    Kram Lotta ♥

    SvaraRadera
  5. Nu har projektledaren varit framma igen...*fniss*...Vilken TUR att denna projektledare har en smak som bara är sååååååå läcker! Denna kryssgrind är som GJORD till ert Hus! 10 poäng tjejen du är bäst!
    Kramar om ärligt och önskar dig en bra fortsättning på veckan.

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker grind! Kan föreställa mig hur fint det blir när buskrosor blir större och blommor för fullt.
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  7. Det blir kanonfint! Ser väldigt bra ut.
    Måste erkänna att jag är lite avis på att du är för grym på att kamma hem alla utlottningar som en annan är med i...*ler*!!

    Fina bilder i din header:)
    Ha det fint!
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Nej men vad fint det blir :) Grinden är ju helt underbar. Lycka till med resten av staketet. Målar ni före eller efter uppsättning?
    Kram Anettte :-)

    SvaraRadera
  9. Ååååh vad fint det blir :o) Kryssgrindar är bara sååååå fina! Vi byggde staket förra sommaren, så vi vet vilket jobb det är, för att inte tala om att måla alltsammans, vilket stod på min lott ;o)))

    Ha en skön tisdag fina du!
    Kram kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  10. Fina grindar, blev pricken över i:et !

    SvaraRadera
  11. Hejsan

    Vackra grindar!!!
    Ser att de är många nu som sätter upp staket i olika modeller men snygga. Undras vem de har fått de i från?? :)
    Själv vill man nu oxå ha så snyggt, men de skulle då bli så uppenbart vad liten tomt man har. Så de får bli att man gör om på altanen.

    Ha en bra Tisdag
    Krammiz
    Sussi

    SvaraRadera
  12. Men va fint det blev och tänk sen när allt börjar växa!!!
    Älskar grinden!!!
    Ha en fortsatt mysig dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Jättefint ni har fått det (det var fint innan också). Du har bra smak du! Visst är Rosverkstans växtstöd/dekorationer sååå underbart fina. Hon som gör dem bor 1 km från mitt hus men jag har aldrig varit där. Ska ta och kika in någon fredag när hon har öppet. KRAAAM Anna

    SvaraRadera
  14. Snyggt! Vi börja med vårat för typ 3 års sen men är inte klara än. : ) Ska nog måla mitt halva nästa år.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  15. Tack detsamma!!

    Va otroligt fint det blir, förstår att vad du menar!!

    Jag är precis likadan, med att ändra mig hela tiden vad som är viktigt här och nu, konstigt fenomen det där... Skönt att höra att finns fler, min man skulle behöva höra det också, hehe :)

    Kram

    SvaraRadera
  16. Så fint, vilka underbara grindar och jättefin trädgård. kram

    SvaraRadera
  17. Wow, vad snyggt!!! Älskar sådana grindar. Och rosor vid infarten - kan inte bli bättre. Jo, det kunde det ju - det vackra hjärtat!
    Vi har också planer på ett liknande staket här, får se när det blir av...
    Har bläddrat igenom flera av dina tidigare inlägg (jag är ju inte lika ofta i bloggvärlden nu som du kanske märkt) och måste bara säga igen att du tar fantastiska bilder. Ta bara "Vitt vid flaggstången" - helt underbar.
    Stor kram Jennie

    SvaraRadera
  18. Det där blir ju hur bra som helst! Ni gör det ordentligt och rejält, det gillar jag. Mycket fina grindar. Det blir så hemtrevligt med grindar. Ha det så kul med alla spjälor sen... ;-) Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Både stolparna och de där grindarna är fantastiskt fina! Min syster har ett gammalt Missionshus från 1896, ett renoveringsobjekt, i Skåne. En dag ska det huset få sådana fina kryssgrindar.

    Tack för fina hälsningen!

    SvaraRadera
  20. Hej Aka!
    Åååh vad fina!!! Förstår att du är nöjd!!

    Kraam Jenny/Hemma på Kråkered

    SvaraRadera
  21. Väldigt fint staket! Jag skulle också vilja ha något sådant men då slinker vovvarna igenom. Det får bli en tätare variant! Kram!

    SvaraRadera
  22. Oj...så fint det blir. Så skulle jag också vilja ha det.

    Har kikat runt här på din fina blogg, återkommer nog igen.
    Ha det bra!! kram Maj-Gun!

    SvaraRadera
  23. Vad fint med staket och grind. :) Kan förstå att det är efterlängtat. Härligt också med fina planteringar. Ha det fint!

    SvaraRadera
  24. Guud va fint det blev...verkligen kanon!
    Det ska bli spännande att följa dina rosor:).

    Tack tack för kommentaren hos mig.
    Jag önskar dig en riktigt bra fortsättning på veckan!
    Kram Clara

    SvaraRadera
  25. Goa finaste Aka, de där orden värmde.Det vill jag att du ska veta..

    Från en lastgammal till en annan då, puss!

    SvaraRadera
  26. Hej Susanna och tack för din kommentar här hos mig, den värmer!!! Kul att du tittar in här! Önskar dig en riktigt fin fortsättning på veckan!!

    Stooooooooooor kraaaaaaam aka

    SvaraRadera