tisdag 6 september 2011

ROSENTRÄDGÅRD







Slingrande gångar




Jag och fina vännen åkte ju på en dagsutflykt till Wij Trädgård i somras och jag vill visa ytterligare några pics ifrån den helt fantastiska trädgården! Där fanns en helt outstanding rosenträdgård som bloggerskan blev heeelt såld på!!!


Överallt ett överdåd av rosor med vackert slingrande grusgångar...







Grrrr, rosen ovan (tyvärr lite taskig bildkvalitet) har jag haft i min trädgård tidigare men den klarade tyvärr inte förra vintern...



Men man är ju inte bara en "trädgårdsbesökare", man är ju en "mamma" också  och måste ju styra upp saker och ting där hemma såklart, haha. 



Vännen Katrin instruerar "dagens lunch" ;)


Ja det var en riktigt fin dag vi hade! Jag har ytterligare ett inlägg att visa från denna vackra trädgård innan jag går in på ett lite mer höstigt tema här på bloggen!


Tjingeling!


16 kommentarer:

  1. Så fint det verkar vara där, jag var där en gång men då var det stängt. Som tur var var inte det huvudsyftet med resan.....då hade man blivit bekymrad.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jag måste åka dit, har sett så mycket fina bilder därifrån. Lite kul med väninnan där..

    kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag måste också åka dit :) Ser ut att vara såå vackert där!! Kul att få se alla dina fina foton!

    Hoppas dagen varit bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga bilder..:) Vill också ha en såå fin trädgård..!

    Stoor kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Nu vågar jag inte gå och lägga mig, för tänk om jag är två meter lång, måste gå barfota och jobbar på fyran, när jag vaknar?!

    kram igen..

    SvaraRadera
  7. Men så fina det ser ut att vara i den trädgården. Vilken perfekt grusgång med rabatter längs vägen. Lite kul gjort med bilderna på vänninan. Mamma är man ju under dygnets alla timmar :-)

    SvaraRadera
  8. Vilket läckert ställe ni bor på. :-) Wij trädgård står på min önskelista också - och nu blev jag ju inte mindre sugen... Ser ju fantastiskt ut! Attans att det är så långt från Skåneland. :-)

    SvaraRadera
  9. Den stora skålen med vatten skulle jag gärna haft i trädgården. Fina bilder!

    SvaraRadera
  10. Tack för den gulliga kommentaren inne hos mig, som jag precis upptäckte =)

    SvaraRadera
  11. Vackert! Rosor skulle jag vilja ha men undra om jag kan sköta dom??
    Jag fyller den 12:e på måndag men vi har kalas på söndag när vi för en gångs skull inte hade några aktiviteter. : )

    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Men vilken TRÄDGÅRD!!!
    Jag VILL ha.....
    Tänk att få gå och strosa en hel dag här och bara njuta av dessa fina varelser....
    Önskar dej en fortsatt skön onsdag..
    Kram Lotta =0)

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga rosor! Underbart!
    Kram Emilia

    SvaraRadera
  14. Haha...det vet i sjutton om det kommer en bild på mig badkaret ;o) Men man ska aldrig säga aldrig!!
    Underbara rosor! Jag har anlagt en rosenrabatt på framsidan med 8 olika gammeldags/engelska rosor i. Längtar till nästa år, då de har växt till sig ytterliggare och står i full prakt :o)
    men först en lååååååååång vinter :o(

    Ha en skön septemberkväll vännen!
    Kramisar
    Ulrika

    SvaraRadera
  15. Hej Aka,

    Hihi matlagning på distans... känner igen det där alltför väl!

    Och du fortsätter "wowa" mig med Wij trädgårdar. Helt makalöst läckert! Tänk den som hade såna välordnade gångar... bara det. I mina drömmar har jag också en helt underbart vacker rosenträdgård. Sen vaknar jag upp och inser att den inte skulle klara sig så värst länge under min omvårdnad - eller brist på sådan ;) Men drömma går ju.

    Stor KRAM till dig!
    Sanna

    SvaraRadera
  16. Åh vad härligt det ser ut, fina bilder. Vi hade hur mycket rosor som helst när vibodde i vårt gamla hus. Längs hela uppfarten, runt 25 meter hade vi en enda lång rosenrabatt. Här blimmar det ju så länge men bäst var det från oktober till december med tjocka buskar med mycket rosor på sedan drog de iväg i värmen. Tänk att bara gå ut och plocka en bukett när man vill. Det kommer jag att sakna i nya huset.
    Kram på dig!
    Anette :-)

    SvaraRadera