måndag 26 september 2011

MYS VID BRASAN



Nu är hösten verkligen här - första brasan för säsongen tändes igår kväll :)


Trivsam kväll...


Helgen har gått i ett flygandes fläng!!! Vi har besökt äldsta dottern som pluggar på annan ort och det var mååååånga timmars resväg fram och tillbaka!!! Det fick därför bli en övernattning och vad mysigt det blev :)) Ingen orkade dock göra mat när vi kom hem igår kväll så det fick bli hämtpizza, kebabtallrik och mys framför en värmande brasa i mormors gamla fåtölj:)) 



Och nu är det dags för en ny vecka, herregud vad tiden flyger iväg!!!!


Tjingeling aka

15 kommentarer:

  1. Mysiga bilder ha en bra vecka varm kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att slappa framför brasan. Och äta köpmat är inte fel heller. Själv önskar jag en kväll som din efter 1 av dom mest röriga dagarna i mitt liv och veckan fortsätter i samma tempo. Så redan längtar jag efter fredag, mys vin och då får det bli en brasa tror jag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Har du besökt dottern, så kul!! Du måste ha längtat massor..ja tiden går så fort nu.
    Tycker dagarna bara rinner iväg..nästan helt mörkt när jag går upp och skymning innan jag hinner hem. Din brasa sewr skön ut, jag har också hunnit med en redan. Men nu ska det bli 'sommar' igen, vi får passa på att njuta av solens strålar ett par dagar till.

    Stor kvällskram!

    SvaraRadera
  4. Härligt med höstmys framför brasan. Det är fördelen med mörkret, att man kan krypa in i stugvärmen och njuta av levande ljus och i bästa fall en värmande brasa. Ha det bra.// Peter

    SvaraRadera
  5. Så roligt att hälsa på dottern!! Gissar att det var väl värt de många timmarnas resväg :)

    Sitter också framför brasan denna måndagkväll och nu är det verkligen höst!!

    Ta hand om dig och ha en bra fortsättning på veckan!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  6. Tut, tut...de är bara jag som kör förbi i rasande fart. Rollsen kom ut ur garaget och privatchauffören kör...*fniss*...Jag sitter där bak i min härliga hatt, nymålade naglar, snygga skor och doftar gott! Fattar du att här är den "en" som njuuuter av hösten...hi,hi.( är på liiite bushumör)
    Men nu ska denna härliga tjej(DU)försöka ta det lite piano denna vecka. Du mååååste vara rädd om Dig!!! Men jag tror mig ana att du vet själv var "gränsen" går...Mys mellan varven! annars kommer jag och drar dig i örat!
    Kram och puss i pannan från mig.

    SvaraRadera
  7. Härligt härligt!

    Ha en trevlig vecka :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  8. Men va härligt att få träffa dottern och sen kunna övernatta då blir det lite mer tid...Hoppas hon trivs!!
    Å va härligt det ser ut att få slå sej ner framför brasan vid den här årstiden!!!

    Ha de gott!!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Härligt! Sambon hade tänt vår första brasa i lördags. Var rätt varmt inne när vi kom hem från bion. : )
    Kul med hästintresse men dyrt!! Både M och A rider och jag funderar på att börja, ska bara komma över min lilla hästskräck. : ) Så farligt är det inte men lite! Men det är jätte kul att M har fått den här chansen att åka med och hjälpa till med hästarna på helgen. Hon som har dom har 4 stycken och hon tävlar tydligen på ganska hög nivå i dressyr på två av dom.

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Ser såå härligt ut:)
    Man kan inte ha det så mycket bättre!

    Låter skoj med en tripp till dottern. Dock är det lite tråkigt när barnen flyttar hemifrån men det positiva är ju då att man får göra lite småresor och hällsa på dom och umgås & mysa..:)

    Ha en härlig tisdag
    Stoor kram Susanne

    SvaraRadera
  11. O ja, jag känner myset ända hit. Och hämtmat är inte fel ibland. Mysigt att hälsa på dottern en sväng. Hoppas du får en fin dag, kram Maria

    SvaraRadera
  12. Så mysigt, hösten är härlig och mysa vid brasan slår allt. kram

    SvaraRadera
  13. Vad skööönt! Längtar tills vi får våran kamin!!! Den e på G :)

    Kram Ida

    SvaraRadera
  14. Va mysigt att få träffa dottern :)

    Härligt med en värmande brasa!!

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  15. Mysigt! Jag älskar att tända en brasa, värmen, knastret och så är det ju så vackert också! så fint din dotter hade gjort! jag kommer ihåg den där känslan när jag och pappa åkte till IKEA och köpte nya möbler till mitt rum för min första lön efter gymnasiet, vilket lycka det var!

    kram Jennie

    SvaraRadera