torsdag 8 september 2011

HÖSTOUTFIT!




Om jag bara fick välja en kofta att bära i höst så - this Is It!!! 



Autumn Design



Ni som följer bloggen vet ju att bloggerskan loooove Cream-design...


Jag gillar den romantiska stilen men dras också åt det klassiska chicka businesswoman-hållet!


Tycker samtidigt om att...



...hotta upp det hela lite, vill ju inte att det ska se "mjäkigt ut"!!

Det är konstigt det där, det finns ju sååå många stilar jag gillar... Jag har ju visat er...


... lite av retrostilen redan. Gillar miljömässigt tänkande - bra med återanvädning, men det är också roligt att ha ett "eget" plagg som inte är dussinvara. 



Det vardagliga står sig över tid, koftan ovan skulle jag kunna använda resten av livet (om den höll så länge:) ) Plagg som inte gör så mycket "väsen av sig" men som är funktionella...


Källa ovan: Cream.


... som används mest varje dag!


Vilken stil gillar ni????


Önskar er en fin torsdag!


Love, peace & all that!

14 kommentarer:

  1. Västen på nedersta bilden stod jag och höll i igår, störde mig lite på den virkade rutan på fickan. Såg lite billig ut..
    Annars så gillar jag den bruna bilden mest, mina färger. Jag har så svårt att ha lila nyanser..men koftan överst är ju to die for. Den påminner om Chill Norway lite, säkert ett mycket bättre pris dessutom. Mycket snyggt!!

    kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Superfina kläder:-)
    Jag bara ääälskar koftan på översta bilden..underbar!
    Känner att jag dra lite åt de romantiska hållet mer & mer. Annars är ju jag en sån tråkig människa som oftast köper svart..;)

    Må så gott
    Kraaam Susanne

    SvaraRadera
  3. Jag är rätt mycket som du! Jag har alltid dragits åt den feminima stilen, mycket businesschict med spets och volanger, när det funnits. Det varierar ju med tiden. Nu ser mitt dagliga liv ut som så att det inte alltid passar, jobbar hemma mycket och då blir man lite mer praktiskt klädd än chic. Men jag älskar att vara chic och har oftast kjol, legging eller strumpbyxor hemma med för att det är bekvämt. och Cream är verkligen en favorit! sneglar mycket på en viss rutig skjort-tunika från Cream.....

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder. Min absoluta favoritfärg är puder. Gärna ihop med svart eller jeans.
    Branting, ChillNorway, OddMolly, Ralph Lauren samsas i min garderob. ViaVai är favoriten när det gäller stövlar som jag samlar på :-)

    /P

    SvaraRadera
  5. Min absoluta favorit är koftan överst. Jag är helt tokig i koftor och tror inte att jag kan få för många :)

    Jag önskar dig en härlig höstdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Hej hej!

    Riktigt fina plagg du visar...förstår att du vill ha!
    Min stil är nog mestadels den klassiska businesswomen som du skrev om ovan.

    Vilken härlig rosenträdgård ni hade varit och kikat på...rosor är verkligen bedårande. Jag önskar mig en rosenträdgård här hemma.

    Hoppas du får en härlig helg!
    Kram Clara

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder och underbara kläder, gillar allt. Annars är jag en Odd Molly tjej men tycker även om klassiska kläder i svart och beige.

    SvaraRadera
  8. VAR har du fått tag på bilderna på mig och mina kläder....grrrk....så fint alltihopa!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  9. Jag är rätt blandad och har nog ingen speciell stil. Fäljer inte modet utan har det jag tycker om. Vill ju inte se ut som alla fjortisar, likadana! : )
    Nä ,men jeans, sköna tröjor/koftor, är inte så mycket för den romantiska stilen med en massa krimskrams. Fast jag kan tycka det är snyggt bara jag slipper ha det på mig.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Hej Vännen!
    ME LIKE!!!
    Titta in hos mig, för jag har något åt sig där :)
    Kramelikraaammmm Hilla

    SvaraRadera
  11. Hejsan!

    Så mycket snyggt du nosat upp nu igen ;) Jag gillar båda koftorna och den där plommonlila färgen är ju så himla snygg! Det där med stil är ju svårt. Hm. Jag klär mig helst i svart och lite lager på lager sådär. Vill inte ha nåt ryschpysch och bylsigt. Klassiskt, stilrent och enkelt är nog jag. Har skitsvårt för färger. De måste vara jordnära, typ höstens färger, om de ska passa mig. Absolut inte skrikigt för då vantrivs jag som sjutton! Låter ju hur tråkigt som helst, men jag vet vad som funkar på mig - oftast.

    Men vad skulle man göra utan alla snygga accessoarer?! Där kan jag gå lite "crazy" istället ;)

    Ha det gott!
    Sanna

    SvaraRadera
  12. Gahhhhh vill ha!!!!!!!!!! kramisar Sofia

    SvaraRadera
  13. Där fanns det många fina creamisar. Har faktiskt gått loss på koftan med hjärtanfickor, me like :D Kul att du vill vara med och tävla om en väska, de passar mycket bra till dessa kläder :) Christina

    SvaraRadera
  14. Det var många fina bilder på kläder men koftan som är överst va ju hur läcker som helst!!
    Jag tycker Odd Mollys kläder är ljuvliga!!!

    Ha nu en skön helg!!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera