måndag 5 september 2011

HORTENSIA I VAS






Blommor i köket



Igår hade jag och maken en utepysslardag i trädgården i ett heeelt ljuuuvligt väder!! Vi hann med en del, bilder kommer! Men det har även pyntats inomhus. Jag har tur som har en svärmor med stor trädgård - jag får ofta med mig något hem att "sätta i vasen" då jag besöker henne :))



Den uppmärksamme ser att bloggerskan börjat med "tavelväggen" i vardagsrummet på väggen upp mot övervåningen :) 





Önskar er en fin vecka!!! 


Kraaaam aka

16 kommentarer:

  1. Syrénhortensia?
    Är urdålig på namn men din blomma är såå fin! Jag har en vanlig vit i vas, räddade dem undan regnet i förra veckan..som tur var.

    Kram o ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Läckert med hortensian i den stora fina vasen och vilket fint smycke du vann, din lilla turgumma!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Har precis hittat hit och minsann har hortensia hamnat också i min vas... Fina! Hälsningar Ulrika

    SvaraRadera
  4. Det är ju så trevligt med blommor inne sådär, speciellt om de är plockade från en trädgård :)

    Hortensian är ju underbar...

    Fint blev det!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Fin blomma och snygg vas till. Visst var det en toppen helg med strålande väder. Så även idag.
    Värst vad du vinner då. Hur gör du??

    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev!!

    Ha en bra dag :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  7. Så fin horentsia i en vacker vas! Köpisblommor i alla ära, men nog är det ju härligt under sommarhalvåret då man får njuta av egenplockad grönska!
    Ska bli spännande att se tavelväggen när den är färdig :).
    Kramis!

    SvaraRadera
  8. Hej Aka,

    Tänk den som hade en sådan "blomsterbutik" ;)Älskar hortensior, de är så fina. Och visst kan jag skymta en tavelvägg där bakom! Har du gått och vunnit nu igen!? Du ÄR ju en riktig turgumma!! Finfina vinster!

    Ha en fin måndag.
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  9. Snyggt med vita blommor mot tegelväggen!
    Ha en fin måndagskväll! Kram.

    SvaraRadera
  10. Syrénhortensian är helt underbar! Här i Danmark är den superpopulär i alla trädgårdar, så nästa sommar satsar jag på en sådan :o)

    Det kommer att bli jättefint med tavelväggen. Ser fram emot att se den i helhet sen ;o)
    Ha en skön kväll!
    Kramis på dig
    Ulrika

    SvaraRadera
  11. Vilken lyx att få med sig fina blommor till vaserna hemma från svärmor :) Hortensian är ljuvligt vacker och du är verkligen duktig på att ta läckra bilder!

    Hoppas tavelväggen blir bra och att du haft en bra start på veckan!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. Det är allt bra med svärmödrar :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  13. Alltid nå fint när man tittar in här.
    Nyfiken på tavelväggen blev man ju...å det var väl meningen..fniss.
    tingkramis till dig!

    SvaraRadera
  14. Åh, vilken snygg vas och vad bra hortensian passar i den!! Jag letar efter en hög vas och kanske hittar en lika fin snart?
    Vill gärna se din tavelvägg snart:)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  15. Men hallå på dej!Tavelväggen såg jag på en gång det kommer att bli så bra och när du lägger händerna på ngt så verkar allt bli bra!!!!
    Älskar hortensian och den är vit dessutom passar jättebra i den höga svarta vasen!!!

    Ha en fortsatt mysig tisdag vännen!!!
    Kram LOtta =0)

    SvaraRadera
  16. Hortensia är så härlig för den "fyller" verkligen vasen bra. Kul med tavelvägg - jag funderar på att göra en i mitt nymålade badrum. Bruna ramar med sepiabruna foton av familjen - har du något särskilt "tema" på dina bilder??? Kram!

    SvaraRadera