fredag 9 september 2011

ABOUT ME!




En happy bloggerska idag :))



Lovely Award :)



Bloggerskan har fått en award av fina Hilla med bloggen My Woodhome!! Åh så himla glad jag blev över den och de rara orden - tusen tack!! Och har ni inte kikat in hos Hilla så gör det, hon bjuder på maaassor i sina inlägg :))

Awarden går ut på att länka till den man fått awarden från, ge awarden vidare till 5 andra bloggare samt svara på 5 frågor;


1) Varför började du att blogga?
Svar: Jag hade följt flera inredningsbloggar långt innan jag själv började att blogga. Tyckte det var superintressant och började fundera över att själv starta en egen blogg. Men tankarna var många, vem skulle intressera sig för min blogg och var jag verkligen en "bloggerska". Efter många "om" och "men" bestämde jag mig för att prova :) Mycket också för att släktingar på annan ort skulle kunna följa oss här hemma och att vi själva skulle kunna använda bloggen som en dagbok över vår renovering. Men trots att jag älskar att blogga, fota och få besök och kommentarer från andra bloggare brottas jag ofta av tankar kring bloggens vara eller icke vara... funderar över mina inlägg och att de nog är ganska ointressanta för "inredningsroade proffs" bland alla bloggare i cyberspace. Har därför verkligen uppskattat de awarder andra bloggare gett mig - tack snälla!!

2) Vilka bloggar följer du?
Svar: Oj det är många. Har funderat över att bli följare och prenumerera på dem, men har inte satt mig in i hur det fungerar än ;) Jag gillar framför allt bloggar som har lite av varje, både inredning, trädgård och kläder - mina egna intressen! Men jag uppskattar också att följa bloggar som förmedlar något extra, en känsla för något särskilt och som har en personlig touch. 

3) Favoritfärg(er)?
Svar: Kan omöjligt svara på det, det beror på om det handlar om kläder, inredning eller textilier, situationen och miljön! Ni minns väl mina illröda kräftor i taket i somras - perfekt för tillfället, men i övrigt - GRÄSLIGT, haha!!

4) Favoritfilm?
Svar: Gillar alla möjliga filmer men extra mycket de som gör mig berörd, som får mig att reflektera över livet, som gör att jag tänker på filmen och människorna i den flera dagar efteråt... Stekta gröna tomater var en sådan film.

5) Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Svar: Jag har hört talas om och skulle gärna vilja besöka tyska Berchtesgaden och se Hitlers Örnnäste som är beläget högt uppe vid alptopparna. Jag har tidigare besökt koncentrationläger och glömmer det aldrig... Jag skulle också gärna vilja se de fina  Schwarzwaldskogarna. Hoppas få komma dit någon gång. 

..................................................................................


Nu till de nominerade :) Väljer som vanligt ett "tema" - denna gång några superfina bloggar jag hittills inte nämnt här på bloggen. Men bara om ni vill förstås - inget krav!! ;

  • Humlebacken. En av de bloggar jag följt läääääänge och som gett mig määängder av inspiration! Helt i bloggerskans smak!!!
  • Casa of Mia. En ny bekantskap som visar fina bilder med en härlig mix av sådant jag gillar :) Snygga kläder och en superchick bloggerska :)
  • Ett septemberbarn. Gah... Lovely photos, ljust, stilrent & fräscht, chickt, sobert ja ni fattar va????
  • Editaflicka. En söt och pysslig tjej som visar personliga inlägg från sin vardag. Om jag hade hälften av hennes begåvning skulle börja en försäljning av suuuperfina kaffefat med en gång!!


Önskar er en fab fredag med häääärligt soffmys!!!


Tjingeling!

14 kommentarer:

  1. Det var en intressant läsning, du har en blogg som roar, glädjer och piggar upp mig Aka!
    Ska kika in till dina bloggtips, det är alltid så kul att lära känna nya bloggisar.

    Önskar dig en trevlig helg, kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin bild på dig! Jag antar så gärna din utmaning, så roligt och smickrande. Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  3. Grattis till din award!
    Inte behöver du oroa dig för vad andra inredningsbloggare tycker, vem säger att de är mer intressanta än dig? Jag älskar din personlighet och den värme som visas i din blogg:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Gratulerar till Awarden och det var kul att läsa lite mer om dig och dina tankar och önskningar.
    Åk till Tyskland nu! Läste just i nån annan blogg att man ska försöka genomföra sina önskningar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till awarden :)! Tycker absolut inte du ska fundera över bloggen vara/ icke-vara. Tänk så mycket härliga inlägg du serverar oss läsare! Och hoppas vi får läsa om din tysklandresa i framtiden nån gång :).
    Ha en riktigt mysig helg!
    Kramis!

    SvaraRadera
  6. Hejsan,
    grattis till awarden! Så roligt att läsa lite mer om dig! Vilken fin blogg du ha! Jag lägger mig som följare så kan jag titta in igen lite senare.
    Ha en fantastisk fredagkväll!
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  7. Grattis!! Va kul!!
    Och kul att se dig på bild! puma.se Hihi!!
    Ha en skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  8. Det där med tankar kring bloggens vara eller icje vara känns igen.

    Ha en fin fredagskväll Aka!

    SvaraRadera
  9. Tack, tack snälla du! Va glad jag blir=).
    Vi hörs snart igen.
    Hoppas du får en finfin helg! Kram Clara

    SvaraRadera
  10. Tack tack tack! Jag blev sååå glad av att läsa din motivering!

    Ha en underbar helg!
    Kram Ida

    SvaraRadera
  11. Hej fina du!!

    Blir så glad av dina ord och stolt, lite generad också...

    Tack, tack, tack...

    Jag antar den gärna :)

    Stor kram till vackra dig!!

    SvaraRadera
  12. Grattis till den!! Och grattis till att du trotsar dina hjärnspöken och bloggar friskt och härligt och bjuder oss andra på en massa inspiration!!! Och tack för nya bloggtips!

    KRAM du goa bloggerska!:)

    SvaraRadera
  13. Grattis till awarden :) Snygg scarves du har...
    Trevlig helg, Kram

    SvaraRadera
  14. Hej vännen....GRATTIS till din AWARD, den är du värd. Kul att läsa lite om dig också.

    Önskar dig också en jätteskön helg. Kramar från Maria

    SvaraRadera