fredag 26 augusti 2011

VÄXTSTÖD & TRÄDGÅRDSDESIGN






Växtstöden bildar frodiga parasoller som skyddar mot solen!



Ljuvlig design


Har ju lovat att visa lite mer foton från min och vännens utflykt till Wijks Trädgård och såklart håller jag vad jag lovar :)

Det fanns ju såååå himla mycket ögongodis överallt, en hel del... 



...trädgårdsdesign som ju är det bästa bloggerskan vet!!!


Något vackert jag suktat efter läääänge är...


... är sådana här frodiga humlestörar - gah... så himla läckert!!!  Och det vore inte helt fel med lite fina Grythyttan-möbler heller för den delen :))


Någon som vet vad växten ovan heter??

Vilken hääärlig trädgård - väl värt ett besök!!! 


Önskar er en riktigt fin helg!!!


Tjingeling!

16 kommentarer:

  1. Vilken liten turtjej du är:)
    Fina bilder, ha en skön fredagkväll!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Mina ord när jag såg på dina bilder åhh åhh åhh;) så mycket fint. Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Min morfar, som var trädgårdsmästare redan 1925, kallade alltid denna blomma för sitt latinska namn - Doronicum. Jag har inte en susning om vad den kallas mer vardagligt; för mig har den alltid hetat Doronicum.

    Superfina bilder - du är helt otrolig! Kramar!

    SvaraRadera
  4. Helt klart ögongodis. Vad mycket fint det fanns där. Vilket ställe att besöka!

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  5. Beautiful blog, I've just popped over from Tina's.

    Grattis till din fina vinst ...

    Kram Rosemary ...

    SvaraRadera
  6. Härlig trädgård. Gillar växtstöden som kan skapa ett solskydd när de växer/klättrar upp. Smart grej!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  7. Jag måste åka dit. Det bara är så....
    Efter ha sett alla dina bilder kan jag inget annat.
    Letar just nu efter ett snyggt dekorationsträd som ska bli 3-4 m. Så trött på att tomten är så platt hos mig.

    Önskar dig en skön lördag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Hej Aka,

    Inte klokt vad inspirerad man blir av denna trädgård! Växtstöden är sååå snygga! Humlestörar tror jag är relativt enkla att göra och de verkar växa snabbt också (säger en som har tummen mitt i handen vad gäller trädgård..)

    Har haft en helcrazy vecka och bara inte orkat besöka mina bloggvänner. Energin tog tvärt slut! Men nu är det helg och man känner sig genast piggare igen. Fint väder har vi också, så inga höstkänslor här än.

    Önksar dig en trevlig helg!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  9. Ja jättefina bilder på trädgården. Förstår vad du menar med Humlen som slingrar sig uppåt. Såå läckert. Ha en fortsatt fin kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Tjing vännen!

    Du...det märks att ni är släkt du och din kusin!!
    Båda har ögat för charm, stil och inredning.
    Nu du...har jag fått ut min utmaning efter mycket pyssel, om och men.
    Kram och ha en fortsatt härlig helg!
    kjamelikjam

    SvaraRadera
  11. AND I LOVE IT !!!:)
    Jag vill ha,... jag vill ha,... och jag vill ha allt du visar...!:)
    För du visar, underbara inspirerande bilder att njuta av, som alltid !:)

    KRAAAMARA tilldig, Cia:)

    SvaraRadera
  12. Förlåt...KRAAAMAR till dig, skulle det ju vara...hihi Cia:)

    SvaraRadera
  13. Var dit en gång och då var det stängt, dålig research innan, alltså. Bara snyggsaker ser jag, hmmmmm, lite Grythyttan hade inte suttit fel, dom vi har är från första början och baske mig att dom håller på att ge vika, det gör dom....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra och fantasifulla växtstöd. Vad underbart ni måste ha haft att gå där och njuta av trädgårdsdesign :).
    Hoppas du har en bra helg!
    Kram :)

    SvaraRadera
  15. Hur jag gör? Ja, de två största motståndarna hade ju gett sig av till skolan, så det var inte särskilt svårt alls. Det är idag den största utmaningen kommer. Har nämligen bestämt att söndagen ska bli "familjejoggingdag":o Men än så länge har jag inte ens fått upp de två motståndarna ur sängen...

    Härliga bilder du visar! Här skulle verkligen behövas någon form av trädgårdsdesign i det vi kallar trädgård...

    ha en skön söndag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  16. Måste ju verkligen åka dit efter att ha sett dina fina foton :) Vacker plast, väl värd ett besök!!

    Hoppas du haft en toppenhelg!

    Kramar Bella

    SvaraRadera