torsdag 11 augusti 2011

UTHUS






Bredvid huset...


När vi flyttade till vårt hus var både huset och trädgården i stoooort behov av renovering. Tomten var knappt planerad! Och de växter som fanns hade planterats några ynka centimeter från husgrunden!!?? Det känns som att vi fått börja från grunden med ALLT i vårt hus och på gården! Nu efter några år har vi successivt börjat få lite ordning, men än återstååår massor!!!


Från början var uthuset en sorgsen syn... satt på undantaget, stora slyträn fanns framför uthuset för att det inte skulle skymtas från boningshuset, men så ville INTE jag ha det, jag tycker att uthus är charmiga...


Efter målade väggar, svartmålade dörrar, ett plank med snickarglädje, en...


... vägglampa och grus med...





 ... utsmyckning och perenner invid, är uthuset numera med i matchen igen...



 ...där det hör hemma!!


Önskar er en riktigt fin torsdag!

Tjingeling!

17 kommentarer:

  1. Så charmigt och fint!
    Allt passar så bra ihop, dalahästen är så läcker, har du gjort den själv?
    Här har ni gjort ett dunderbra jobb!

    kramen!

    SvaraRadera
  2. Ja, uthus ska man vara rädd om, dom är både praktiska och så kan dom bli fina, som ditt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint ni gjort det. Man kan inte tro att det var behov av renovering innan ni kom. Ser underbart ut men så har jag sagt förut om dina bilder :-)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hi There!

    Ja, nog har ni fått stå i allt verkar det som.
    Det är SÅÅÅÅ fina bilder och det syns att ni tänkt till för det är SÅÅÅÅ smakfullt, vackert och lantligt!

    Att ha en trädgård som inte är planerad för fem öre och som man får göra från skratch är ju på 2 sätt.
    Så var det här...bara en massa gräs och småblomster och som är way to far from me.
    Det jag saknar mest är härliga uppväxta äppelträd.
    Men man kan ju inte få allt!
    Önskar jag hade ett uthus som ditt!
    Gillar det lilla extra, och ursöt dalahäst! Egengjord??

    Kramen!!!Hilla

    SvaraRadera
  5. En fröjd för ögat...:)
    Och bilderna på ert fina utehus kan jag nu så härligt njuuuta av....!!!:)

    KRAAAAMAR till dig,Cia:)

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Sååå fint och mysigt ni gjort. Klart uthuset ska ha sin plats. Otroligt fin detalj med hästen på trampstenen, i love it!
    Stor kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Tänk vilket drömställe ni har! Som ni vårdar så ömt! Njuuuut av livet och var rädd om Dig & de dina.
    Kramen från mig.

    SvaraRadera
  8. Charimigt uthus! Gillar hur det ser ut. Tänk vilken tid det tar att få igång en trädgård. Vi har tittat på bilder från vårt gamla ställe och sett vad vi åstadkommit där i trädgården och känner lite sorg inför att vi nu ska starta om igen. Men också stor glädje för att få det exakt som vi vill. Synd bara att flickorna förlorade sitt klätterträd. Det tar ju sådan förbaskad tid för träd att växa till sig så de lär väll vara tonåringar innan träden blir stora nog.
    Tjintjing!
    Anette :-)

    SvaraRadera
  9. Så fint & mysigt det ser ut. :-)

    SvaraRadera
  10. dalahästen är en superläcker detalj! Har du gjort den själv? Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Hej Aka!
    Åh vad fint ni gjort det, blev speciellt förtjust i planket med snickargläje o dalahästen..suck vad vackert!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. Wow så fint känner igen mig i att det inte är klart än ; ) kramar Sofia

    SvaraRadera
  13. Jättefint. Dalahästen är så fin!

    Ha det gott

    SvaraRadera
  14. Vilken fin blogg du har! Tack vare att du gick in på min blogg och skrev en gullig kommentar hittade jag till dig. Hit kommer jag igen!

    Kram Josefine

    SvaraRadera
  15. Hur fint som helst! Men jag förstår att ni har jobbat. Och frågan är - blir man nånsin klar..? Men så länge man tycker det är roligt är det ju ok!:)

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  16. Gud va snyggt, gillade lampan en sån vill jag också ha utanför mitt förråd där det alltid är becksvart och stenplattorna var så söta har ni gjort de själva eller kan man köpa färdiga med målade "dalahästar"?

    Kram F

    SvaraRadera
  17. Jag igen!
    Du kan säkert har en hortensia mot husväggen. Schersminen blir ju väldigt stor, vanligtvis, om jag inte har helt fel.....men den doftar ju så gott, speciellt smultronschersmin och E-planta av vanlig schersmin. Har jag hört!
    Agneta kram

    SvaraRadera