onsdag 17 augusti 2011

TRÄDGÅRDSDESIGN



När jag hämtade vännen utanför hennes hus i somras möttes jag av den här vackra verandan - drop dead gorgeous!!!!!



Ljuvlig trädgård


Varje sommar åker bloggerskan och fina vännen katrin iväg på en mysdag:) Vi åker till något trevligt ställe, där det går att se fina ting, en ljuvlig trädgård, eller till en plats som har en historia att berätta. I år gick resan till en superfin trädgård som hade ALLT - Wij Trädgård!  Gah, vilken inspiration!! 


Vi hamnade först i en helt uuunderbar butik där vännen provade den här...


... suuuuperfina sjalen!!! Visst sitter den som en smäck på henne!!!??


Jag tog en hel del bilder så jag har tänkt att visa lite foton från trädgården då och då framöver. Först ut blir några bilder från "skogsträdgården"!


Någon som vet vad växten ovan heter??




Checka in den supervackra färgsättningen av perenner i rabatten mot den gråa timmerväggen, sååå himla fint!!!




Myyyycket Ernst över ljuskronan ovan - and I like It!!!

Foton: Aka privat.

Jag säger bara - välkommen hem till mig du underbara trädgårdsdesigner som fått till allt detta fina!!!!


Önskar er en riktigt fin dag!!

Tjingeling 

19 kommentarer:

  1. Min kusin har varit där och blev också helt betagen! Den ska vara något utöver det vanliga, kan ju bara se på dina bilder och övertygas..jag skulle verkligen behöva en kunnig trägårdsnisse som kan hjälpa mig hemma!

    kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Älskar också Wij trädgårdar! Växten du undrar över är Kransveronika, en superbra perenn! Rekommenderas varmt.

    Ha en bra dag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Där har jag aldrig varit, men jag ser att jag skulle triva smycket bra där. Tänk så roligt det är med trädgårdsdesign.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  4. Jag måste bara besöka den trädgården. Ser heeeeeelt underbar ut!
    Har precis kommit hem från en fantastisk plantskola i närheten av Kph. Snacka om inspiration och så mycket fint som fick följa med hem. Så nu ska det planteras ;o)

    Ha en fin dag kära du!
    Kramen
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Åhh dit skulle jag älska att åka....måste bli någon gång.Så fina bilder. En dröm att få ha det så där en dag. Kram johanna

    SvaraRadera
  6. Fina bilder och den där träbänken kan få flytta hem till mig!

    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder!
    Stor kram från mig.:-) Stina

    SvaraRadera
  8. Nu måste jag få säga som bloggerskan: gah...så ljuvlig trädgård! Skulle mycket gärna vilja besöka den själv, där får alla sinnen sin "dos".....
    Sv: jag försöker leva med mindfulness i "bakhuvudet". Har så gjort i många år, är vän med O.S. som jag tror var en av de första som började med det i Sverige! Vet du vem jag menar?
    Ha en fortsatt bra vecka.
    Kramen från mig.

    SvaraRadera
  9. Jisses, vilken vacker trädgård!! Så underbart att strosa runt där och titta på allt fint! Perfekt utflyktsmål med en god vän!

    Du är verkligen duktig på att fotografera vännen :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  10. Oh så mycket snyggt! Kan komma hit också!!! :) Här behövs både handkraft och hjärna om vi ska få till någon trädgård! Haha! KRAM!!

    SvaraRadera
  11. Wij vill jag med åka till och ännu mer när jag sett dina bilder.
    Vilken dag ni verkar haft. Jag blir så avundsjuk :-)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. Wij trädgårdar har jag läst mycket om. Skulle vara kul att åka dit! Ser ut att vara jättefint! Huahua, vad dagarna går, hinner inte med att kika in varje dag även om jag önskar. Får bli lite då och då. Ha en fortsatt fin kväll. KRAM Anna

    SvaraRadera
  13. Hej Aka,

    Ja den trädgården har man hört om. Kul att ni var där! Gillar också timmerväggen och rabatten. Fontänerna tycker jag var "söta" om man nu kan kalla en fyrkantig sten för söt ;)

    Sjalen passade Katrin superbra! Hoppas hon slog till och köpte den :)

    KRAM Sanna

    SvaraRadera
  14. Kransveronikan vill ha sol till halvskugga och trivs i de flesta jordar. Inte helskugga alltså. Jag har vit, rosa och blå varav den rosa och vita är vackrast här hos mig, zon 5, som ju du också har tror jag. Lycka till!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  15. Goodmorgon!

    Hoppas allt är bra?!

    Har du/ni haft en härlig sommar?

    Jag ser att jag har en hel del inlägg att ta igen här :)
    Jag har ju inte varit så närvarande i bloggvärlden under sommaren. Men nu är jag tillbaka :)

    Kram kram Maria

    SvaraRadera
  16. Hej
    JAg förstår att ni njöt när ni var där, verkligen en helt fantastisk trädgård..
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  17. Gaaaahhh....Så underbart !:)
    Sådana dagar ger en stunder att minnas, inspireras av, avkopplingen som man behöver, samt hämta kraft till det vardagliga...:)
    Förstår att du haft en... Minnesrik,inspirerande,avkopplande, och helt underbar dag,med din härliga vän...:)

    KRAAAAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  18. Vilken utflykt...så underbar. Mycket inspiration. Önskar dig en härlig eftermiddag. Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Superfint! Och vilket härligt väder ni fick! Kram!

    SvaraRadera