torsdag 25 augusti 2011

POJKRUM




Jag hälsade på min supersöta kusin Catrin för en par veckor sedan och imponerades över hur långt de kommit med renoveringen i sitt hem!!! 



Busigt pojkrum



Gah så mycket fint det finns att vila ögonen på hos kusin vitamin :) Hennes filosofi är att ta vara på gamla möbler och att finna egna lösningar för att få det mysigt i hemmet. Här slängs INGET i onödan - bra för miljön!! Men det är en konst att få till det tufft, mysigt och ombonat -  för det krävs kreativitet och en konstnärlig ådra och Katrin har allt det! Och för er som funderar på att göra om ett grabbrum så kommer här lite häärlig inspiration...



Finurlig lösning - inbyggd säng!




I ena hörnet av rummet finns plats för lek & mys! Ett skåp har monterats på väggen vars luckor målats med tavelfärg! Sååå coolt grabbrum!!!

Visst har hon lyckats!!! 


Återkommer med fler pics från Catrins fina hem :)


Kraaaam

10 kommentarer:

  1. Ett mycket kreativt pojkrum, läckert med de riktigt grabbiga detaljerna. Har en burk tavelfärg ståendes och borde kanske hitta på något med den..
    Tofsen har jag köpt i England, köpte några stycken när jag tänker efter. Alltid lite kul med lite extra piff..

    kram!

    SvaraRadera
  2. Tufft, jag skulle verkligen behöva inspiration till att göra om min sons rum nu är han lite äldre så jag kan nog inte köra det här stuket, kanske ska göra ett inlägg på min blogg och be om hjälp. Kul att få se mer bilder från deras hem sen din kusin verkar verkligen duktig ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  3. Häftigt pojkrum!
    *inspiration*

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  4. Något grabbrum har vi inte här med 3 tjejer men deras rum är inte speciellt tjejiga heller. Konstigt att jag får 3 tjejer när jag inte är lagd åt det tjejiga/pimpinetta hållet. Gillar inte rysch och pysch och ROSA. : )

    Kram

    SvaraRadera
  5. Va go du ä!! Ja gör så gott ja kan:)Ludwig sken upp som en sol när han såg bilderna!!Kram!!!!

    SvaraRadera
  6. Vad snyggt hon fixat! Gillar idén med att använda gamla möbler, det mesta går ju faktiskt att få till riktigt fint om man bara byter lite färg eller beslag :).
    Ser fram emot fler bilder från hennes hem!
    Kramis/Annie :)

    SvaraRadera
  7. Älskar sådana inbyggda sittbänkar som hon har på översta bilden! Snyggt och praktiskt.
    Och vilka sanslöst vackra badbilder i förra inlägget!!! Helt fantastiska, du e duktig på att fota du.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  8. Härligt kreativ hon är!!! gillar dina bilder. Kram

    SvaraRadera
  9. Gillar att ta tillvara det gamla. Bra idé med tavelfärg på skåpluckorna!

    Må så gott!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera