söndag 7 augusti 2011

KRÄFTSKIVA




Hmmm... jag brukar hålla i dörrhandtaget... men det där verkar ju gå lika bra :)) Maken inväntar gästerna!



Kräfttider! 


Aj aj aj, bloggerskans huvud har gjort sig påmint heeela dagen idag... Och det beror inte bara på det goda vinet igår kväll utan på att jag fiskat kräftor två kvällar i rad och det gillas inte av kroppen som fått taskigt med sömn... Men roligt har vi haft :)))

Dottern har längtat efter den här helgen och igår både åt vi gott och fiskade mellan varven...


... och nog fick vi fångst :))

Och är det kräftskiva så är det, inget ska lämnas åt slumpen...


... det ska pyntas och självklart måste...


... klädseln vara den rätta ;)

Bloggerskan hamnade inte helt oväntat...


... på den här platsen någon timme innan gästerna kom, vaaa hur kommer det sig att det ALLTID är jag som ska fixa käket, hmmmmm....grrr...

Och ni som följer bloggen vet ju att är det fest hos oss så är det PYNTAT :))


Girlanger i heeela taket! 


Småtjejerna var söta och plockade...

Bloggerskan.

... blommor till bordet - sååå fint med enkla sommarblommor!


Äldsta dottern var sååå fin...

By Veromoda.

... i sitt nya röda linne!


Och såklart blev det fiske av...



Syster Carina & Svärmor.


Kvällen avslutades med...

Syster yster.


... brygghäng för vissa, medan andra...

Foton: Aka privat.


... tog sig ett kvällsdopp:)

Men nu dags för en sen middag här! Önskar er en riktigt fin vecka!


Kramkram

21 kommentarer:

  1. Underbara bilder!!!!!!!!! Så gott med kräftor, jag ska äta nästa helg och det vattnar sig redan i min mun;) Lite huvudbry får man ta;) hihi. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Kul med kräftskiva! Vi brukar ha en årlig hemma hos oss för att samla ihop gamla vänner och nya som man inte hinner träffa. Jag har faktiskt en kräftlåda där pynt och sånger ligger och väntar. Hakklappar är obligatoriskt!

    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Så mysigt ni har det med kräftfest och fiske. Kräftor är ju mycket godare än krabba också, lyckosar, fniss. Vi lyckades bara få 1 kräfta när vi åkte ut långt på havet för att fiska, och bloggerskan blev sjösjuk på kuppen...Nu har vi gett upp och får nöja oss med egenfiskad krabba.
    Ha en fin start på jobbveckan vännen!
    Stor kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Vad gör det med lite ont i huvudet när det är kräftorna som gör det :-)

    Så mysigt ni verkar haft det. Jag blir nästan avundsjuk på dig med hela familjen samlad sådär. Vi har så långt mellan varandra så att det är svårt och få ihop det tyvärr.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. En sån festklänning!
    Skitsnygg, den passade du dunderbra i.
    De övriga bilderna är så kul, feststämningen lyser igenom så jag blev sugen på kräftor nu...
    Katten var extra gullig dagen till ära!

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  6. Vilken dag ni hade, det ser underbart härligt och mysigt ut med hela familjen med och massor av kräftor. Och bad ovanpå det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att ni fiskar kräftorna själva, ni har det ju jättemysigt. Hoppas det blir kräftskiva här också snart, min kompis pappa fiskar & kokar själv så det ser man verkligen fram emot. Visst är det roligt att pynta, det är ju liksom halva nöjet inför en fest. Jättefina tjejer ni har & söt katt.

    Kram Kram Ninna

    SvaraRadera
  8. Vad fint du/ni pyntat!
    ...det ska synas att det är fest :)

    Ha en god natt - och en härlig vecka!

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  9. Sager som sist...Kraftor ar sa gott! Ser sa mysigt ut att jag vill ocksa ha kraftfest...NU!
    Kram Anette :)

    SvaraRadera
  10. Som liten har jag fångat kräfor med händer och ficklampa. Vilka minnen som poppade upp efter att ha läst detta inlägg.

    Kräftor är så gott och skiva desto trevligare.

    Ha det fint trots huvudvärk :-)

    SvaraRadera
  11. Oj vad mysigt det ser ut och underbara bilder!
    Jag gillar inte kräftor, men jag gillar kräftfester...ler. Ha en fin start på nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Men vilken underbar kräftskiva ni måste haft :) Och så snygga ni är, du och dottern!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Hej o hå vilket kräftkalas! Ååååh vad jag längtar efter kräftor, lyckans er som kan fiska dem själva ;o)
    Och fina bilder på familjen din ;o)))

    Kramelikram
    Ulrika

    SvaraRadera
  14. Mmmm, hemfiskade kräftor! Fina grejer! I Göteborg äter vi bara havskräftor - jag kommer nästan inte ihåg hur de andra smakar. Men dyrt har det blivit. Fint pyntat och fina bilder som alltid! Kram!

    SvaraRadera
  15. Härligt Inlägg bilder/ord = 10 poäng!
    "slänger" med ett litet tänk: Familjens ansikten är som förtrollande speglar. När vi ser på de våra, ser vi det förflutna, nuet och framtiden.
    Var rädd om Dig & en varm kram från mig.

    SvaraRadera
  16. UNDERBARA bilder åhhhh blev sugen på kräftskiva : ) Du var superfin som alltid : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder!
    Kräftskiva... Mmmmm!

    SvaraRadera
  18. Det här med följare har inte jag heller fattat, därför får det vara upp till var och en..
    Jag har ju min lista, är inte det samma sak egentligen?!
    Jaha, det var SÅ kul på festen, apropå snurrig!

    KRAMEN!

    SvaraRadera
  19. Det ser ut som ni hade en helt underbar dag och kväll....så mysigt att ro ut och fiska kräftor själva ;))
    kram susanne

    SvaraRadera
  20. Hej Aka,

    Ni är så söta allihopa. Fisket och skivan blev lyckat hör jag och visst måste det piffas inför festerna!! Är ju halva nöjet ;)

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  21. Hej.
    Tack för ditt bidrag till Ordlös Onsdag, men ett litet förtydligande. Som alltid är det en (1) bild i ett (1) inlägg och utan text i inlägget som är Ordlös Onsdag.

    SvaraRadera