tisdag 2 augusti 2011

KANTARELLMIDDAG






Gott till middag!!



Vilken överraskning!!! När bloggerskan kom hem från jobbet (jaaaa, herregud... semestern är redan över, buhu!!!) så fanns där ett heeeelt fat med häääärliga kantareller...






Dotterns arbetskamrat hade helt oväntat gett bloggerskan en hel påse kantareller - vilken lycka!! Tack snälla Carina!! 

Och självklart fick det bli kantareller till middag...


Skalade och urgröpta zucchini, fyllda med bonjour mjukost med kantarellsmak, toppade med  knaperstekt bacon och tapenade. Över det smörstekta kantareller med lite riven ost på och in i ugnen - sååå gott!!!!


Kraaaam

17 kommentarer:

  1. Om din dotters arbetskamrat känner för att skänka bort mer svamp en annan dag, så kunde hon ju få lägga ett par i ett kuvert och skicka dem till mig på andra sidan jorden;)Vet inte när jag åt kantareller sist, minst 8 år skulle jag tro!
    Njut det goda!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  2. Härliga kantarellbilder!!

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  3. Det där låter gott och ser gott ut också!

    kram o ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Åååå vad gott det ser ut. Det vore inte dumt alls.
    Kram Lnda

    SvaraRadera
  5. Gott!
    JAg har en kompis som gav mig en massa skogskantareller eller nått förra året. Hon gillar plocka svamp men äter inte lika mycket.
    TAck, tack, säger vi !!

    Ha en toppen dag.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Vilken lycka att få kantareller....och vilken god mat du fixade till. Önskar dig en fin dag Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Men så snällt, och så gott det ser ut.

    Bilden på dig i spegeln var väldigt fin.

    Ha en fin dag, trots att semestern är slut.

    SvaraRadera
  8. Hej Aka,

    Åh så gott med kantareller! Lyckost vilken lyx!
    Generös arbetskompis din dotter har!! Middagen ser underbart god ut. Hur ofta använder jag zucchini i maten..?? Inte alls! Urdålig på att använda den typen av grönsaker. En liten fråga bara, vad gör du med det urgröpta?

    Många solvarma kramar till dig!
    Sanna

    SvaraRadera
  9. Åh vad gulligt gjort!
    Det är ju sååå gott! Mums!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Gissa vad vi åt till middag igår! Kantareller i squash......och så gott det var!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  11. Mmmmm vad gott det lät. Hungrig nu!!!

    Hihi tack så mycket för din fina kommentar! :)
    KRAM

    SvaraRadera
  12. Åh vad jag blir hungrig hos dig i dag! Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Mums, ser fantastiskt gott ut!
    Ha en fortsatt fin vecka trots jobb vännen.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  14. Åh, så lyxigt!! VARFÖR är jag ingen svampplockare!?

    Kul att du gillar fotoinläggen:) jag blir så glad av dina kommentarer hos mig!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Sommaren är kort, inte ett moln så långt ögat kan nå....tralla la...Har du redan börjat arbeta? ( tycker liite synd om Dig) så du bara vet.
    Men vad ni har jobbat med ert hus, blir svettig av att läsa. Så fint ni kommer att få det!
    Önskar Dig nu allt gott och var rädd om dig!
    Kram från mig som "lallar" runt lite här och där...

    SvaraRadera
  16. Oooha va smaskigt!! Det borde hända oftare hos alla!!! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Mmm, vad smarrigt det ser ut!!

    Ha en fortsatt bra dag Aka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera