fredag 19 augusti 2011

GAMMAL FÅTÖLJ & POTTSKÅP






Jag fick en utmaning... 



...av söta Johanna med fina bloggen Njutbara Ting. Den går ut på att beskriva en betydelsefull person i ens liv. Tusen tack för det, så kul att du tänkte på mig!!! 

Det finns många betydelsefulla personer i mitt liv, som påverkat mig på olika sätt... Jag har min man och mina barn som betyder allt, samtidigt som jag har släktingar som på olika sätt ger så mycket av sig själva vilket jag uppskattar mycket. Vissa kollegor som funnits på mina arbeten och utbildningar genom åren har lämnat avtryck som jag alltid kommer att minnas... Sen, icke att förglömma, har jag nog de finaste av vänner någon kan ha - som står ut med mig trots alla mina brister och inte tröttnar (eller????, haha)!!! 


Men om jag måste nämna en person, vilket utmaningen går ut på, så blir det min mormor som har betytt enormt mycket. Några bra bilder på Svea har jag tyvärr inte, men väl på några av hennes möbler som finns i min ägo och som gör att jag ofta påminns om henne...




Den gamla fåtöljen fann jag på mormors vind. Efter lite stoppning och lite nytt tyg blev den charmig tycker jag! 


Fåtölj IKEA, kuddar Tine K Home & Åhléns, lampfot Åhléns, lampskärm Olsson & Jensen Inredning.


Pottskåpet stod i ett uthus! Numera pryder den sin plats under trappen upp till övervåningen hos mig :)


Och såklart vill jag skicka utmaningen vidare till fem andra bloggare;

Ulrika med bloggen Norr om Köpenhamn
Tina med bloggen The Shed
Hilla med bloggen My Woodhome
Jenny med bloggen Hemma på Kråkered
Lotta med bloggen Vi i Villa villekulla

Men bara om ni vill förstås :)

Helst hade jag ju velat veta vad aaaaalla ni som tittar in här har för betydelsefull person i just era liv!!!! Snälla skriv gärna!!! 


Kraaam



17 kommentarer:

  1. Hej söta du, så fint inlägg! Underbart att ha möbler kvar efter henne! Passar jättefint in där hos dig. ha en underbar FREDAG!!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Den fotöljen gillar jag, färgen är jättesnygg! Bryter av mot det vita. Vasen med gula blomman i är också väldigt snygg.
    Kramis på dig!
    Anette

    SvaraRadera
  3. Så fint du beskriver din mormor, kärleken till henne lyser igenom orden du skriver. Möbler och minnen är fint, att förvalta och renovera ligger mig varmt om hjärtat.
    Tack för utmaningen, ska se vad jag kan göra utav den...

    Ha en trevlig helg! Kramelikram

    SvaraRadera
  4. Urläckert med den varmröda fåtöljen och kudden, bara så läckert!!! Mari.

    SvaraRadera
  5. Iiiiii....vad du är söt :o) Tusen tack för utmaningen! Så får jag allt tänka till ordentligt nu ;o)

    Så fina möbler du har från din mormor. Med tanke på fåtölj, så fann jag en gammal grön sammetsfåtölj häromdagen. Någon som bara hade ställt ut den, dömt den till ett liv bland sopor. Men som kom hon loppelisan förbi och vips får den ett nytt liv ;o) Fast det krävs en hel del arbete innan jag kan placera min rumpa i den ;o)

    Önskar dig en underbar helg gulliga du!
    Stoooooor kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  6. Jag är lyckligt lottad jag också med att ha haft en betydelsefull mormor i mitt liv.

    Så fint ni har det hemma, med mormors möbler.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Aka!
    Vilken trevlig utmaning! Tack för att du skickade den vidare till mig, ska fundera lite på vem jag ska välja och gör ett inlägg under helgen:)

    Vad fint du skriver om din mormor Svea det märks att hon betydde mycket för dig. Jättefin gammal fåtölj du har efter henne oxå.

    Ha en trevlig helg gulligaste du!

    Kraaam Jenny

    SvaraRadera
  8. Vilket fint/berörande Inlägg!!! Riktigt njuter av att sitta och läsa. Kan "nästan" se mormor Svea framför mig. Tänk vad "ömt" och vackert du gjort renoveringen av hennes saker. Ljuvligt!
    Önskar dig nu en riktigt skön Helg!
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  9. Hej! Vad härligt att ha kvar så fina möbler från en betydelsefull person! Fåtöljen är jättehärlig med sitt nya röda tyg och pottskåp som är så härliga! Jag har sökt ett lääänge och förra veckan hittade jag ett på findit (motsvarighet till blocket) :).
    Ha en mysig helg!
    Kramis :)

    SvaraRadera
  10. Att ha en mormor som förebild är fint, det har jag också haft och det är jag väldigt tacksam för!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Tack desamma!!
    Kul att du vill vara med i min utlottning!
    Nu måste jag kika runt lite till här hos dig!

    Trevlig kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  12. Underbar text och bilder fina möbler : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Tjingeling vännen!
    Men åhh vad GLAD jag blev!
    Klart att jag tackar JA till utmaningen!!!

    Fåtöljen är så fin!
    Ser att det är en sån där "bullfåtölj" som man sjunker ner i och är så jättesköna.
    Vilket pottskåp! Charm på hög nivå!
    Och de blir ju finare när man vet att det finns kära minnen bakom!

    Då ska jag knåpa ihop ett inlägg i helgen!

    Ha nu en superbäst helg!
    Kokroramom!

    SvaraRadera
  14. Kul att läsa om din utmaning. Underbart pottskåp liksom mycket annat i ditt hem :) Tur att du inte utmanade mig för det hade inte gått så bra. Tiden är knapp nu. Jag har inte haft tiden att blogga runt så mycket. Usel på att skriva kommentarer. Annat var det förr :) Snart flyttar vi in i vårt efterlängtade hus och snart kanske det kommer lite fler bilder från huset också. Vi får väl ändå hoppas på det.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  15. Så fint du skriver om din mormor, härligt! Jag fick samma utmaning av Room of Karma så gå gärna in på min sida om du vill läsa min utmaning. kram

    SvaraRadera
  16. Vilken bra utmaning! Alltid bra att uppmärksamma de käraste vi har i vårt liv. Så fin bygdegård ni verkar ha! Underbart! Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Hej! Tack för besöket och kommentaren inne hos mig. Och nu hittade jag hit :-)

    ha en fin kväll!
    Elina

    SvaraRadera