fredag 12 augusti 2011

FÖRÄNDRINGENS TID...




... för nu är det dags för ännu en flyttfågel...



Hektisk morgondag...


Jaaaaaaa, dottern blev antagen till den högskoleutbildning hon sökt till och i morgon går flyttlasset!!! Och det gör bloggerskan sååå himla glad, gammal och skräckslagen, herregud jag minns ju dagen hon föddes och det var ju nästan igår!!!!! Men det är bara att konstatera att tiden flyr och det påminner mig om att verkligen ta vara på VARJE ÖGONBLICK för vem vet hur länge man har hälsan i behåll och familj och vänner att värna om...


Ikväll har det varit hektisk hos oss... bära, bära, bära... lika bra att ställa upp pardörrarna på vid gavel så det blir lite enklare passage! Så här såg det ut hos oss ikväll...



Maken in action med en lastbil med bakgavel-lyft!

Jag fick ett tänkvärt "dagens" från den här kloka bloggerskan.... citat " Familjens ansikten är som förtrollande speglar. När vi ser på de våra, ser vi det förflutna, nuet och framtiden".Och visst ligger det mycket i det!!? Buhu........


Men.... nu är det hög tid att hoppa i säng för i morgon bär det av tiiiidigt!!!!


Kramkram


15 kommentarer:

  1. Ååå, så många känslor som blandas :)

    Jag känner mig skräckslagen bara jag tänker på att sonen ska börja skolan i slutet på januari, pre prep - liknande förskola! ...och kommer att vara borta från mig varje dag mellan ca 8-15.

    Kommer förmodligen att gråta floder när det är dags för university hihi ;)

    Kramar från Australien♥ ... och tack för alla söta små kommentarer som du lämnar :)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Förstår dina blandade känslor, dagen den första ska flytta vet jag inte hur jag ska klara...men det ordnar sig nog.
    Det måste bli tyst och tomt i ert stora hus, men sååå spännande för barnen att börja stå på egna ben i världen.
    Lycka till med flytten!
    Stor kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Ett nytt kapitel i familjens liv! Förstår dina blandade känslor. Min systerdotters flyttlass går också till ny studieort i dag, så det där känns bekant... Lycka till!

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Underbart att komma in på den utbildning man vill! Bråda tider för alla i familjen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Hej Aka,

    Ååh så vemodigt.. sötsurt på något sätt. Tiden går så himlans fort, det är ett som är säkert! Citatet är verkligen tänkvärt. Hoppas allt går bra med flytten och installationen på nya stället. Grattis till dottern! Kram till mamma :)

    Sanna

    SvaraRadera
  6. Ja, fy vad tiden går fort! Min stora flicka blir tonåring om ett par månader....så går tiden, och vips så flyttar hon också ut. Iiiiii, vill inte tänka på det.
    Men skoj att din dotter kom in på skolan i alla fall. Så får ni ett nytt ställe att besöka :o)

    Lycka till med flytten och glöm inte att njut av helgen också!
    Stooooooor kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att komma in på den utbildning man vill. Tror att du säkert vänjer dig snart.
    Tack för påhälsningen, uppmuntran coh idèn! Det där glaset med rött ska jag ha som en "morot" att tänka på. Ser migsjälv sittandes på vår nya utealtan och dricker mitt röda i den ljumna sommarkvällen ;) Vad tror du om den?
    Nej då jag är tvättäkta Stockholmare. Bodde i Västeråstrakten som liten men kom till huvudstaden som 5-åring. Men jag vet att jag har lite uttryck för mig som jag snappat upp och slänger mig med. Men jag tror att man säger "så dant" lite överallt. Kul att du gissa ändå.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Åh spännande! Många vänners barn och kompisar till min dotter är med om liknande nu, så ofta kan man få lite stöd av varandra när man blir allena. En milstolpe är det allt! Min goa dotter har ju (redan!) varit i USA i 9 månader, och man har vant sig väldigt bra med tyst hus och bara ett barn hemma... och snart innan årets slut ska hon komma hem igen! DET om något blir jättekonstigt, den damen tar sin plats om man så säger ;=) och är ju van att numera bo i en familj med 4 barn!
    Hoppas din dotter inte kommer bo allt för långt bort, och att det ordnat sig med bostad dessutom! kram Milla

    SvaraRadera
  9. coolt inlägg :)
    å spännande framtid :)
    nu startar partysäsongen på nytt....
    så missa inte..

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  10. Hej Aka!
    Era pardörrar är så vackra, gillar färgen oxå!
    Grattis till dottern som kom in på sin utbildning!

    Ja, vart tar tiden vägen?? Nästa vår fyller jag 40..fast det känns som igår jag var 16 och tyckte 25-åringar var gamla,hihi;)

    Kraaam Jenny

    SvaraRadera
  11. GRATTIS till dottern vad roligt och spännande!!!

    Jadu...man fattar inte hur snabbt tiden går!
    När jag säger att jag har barn som är 1 och 2 år till folk som inte känner mej så säger de typ inget. Men när jag berättar att jag också har 2 pojkar på 15 och 18 så spärrar de upp ögonen och vissa frågar hur gammal jag är. Hahaha.

    FINA bilder.
    KRAM

    SvaraRadera
  12. Åh, förstår verkligen att det är blandade känslor inför något sånt. Men så kul för henne! Livet måste ju gå vidare fast det känns som man allra helst skulle vilja stanna tiden ibland!!

    Ha det bra!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Hej Aka :)!
    Nu är jag äntligen tillbaka här i Blogglandia. Jag mår prima igen och blodprovssvaren är bättre, inte perfekt ännu, men bättre :).
    Sommaren har varit full av bygge och solsken. Huset är inte färdigt ännu, men vi börjar äntligen se någon ända på "eländet" :).
    Jag har nog tittat in till dig under sommaren men inte loggat in o kommenterat, men nu ska de blir ändring på den fronten!
    Vad "kul-sorgset" med en dotter som flyttar hemifrån. Spännande tider!
    Och vilken kräftskiva ni bjöd på, såå snällt av dig att dela med dig på bloggen av festen, för oss som inte äter kräftor (i finland är det inte speciellt vanligt med kräfskivor, fast det är nog en trend som är på kommande här med :)).
    Ha det toppen!
    Kramis/Annie

    SvaraRadera
  14. Hej igen! Har inte varit i cybervärlden ett tag, så nu ska här läsas ikapp igen.
    Förstå att det är många känslor i luften nu... Jättekul för dottern, men visst är det en stor förändring. Naturlig, javisst, men oj vad det måste kännas ändå.
    Vackra era dörrar är.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  15. Usch jag börjar nästan gråta när jag läser ditt inlägg, kanske för att jag nyss läste en artikel om de fattiga barnen i Kenya och blev berörd men säkert mest för att jag också har stora barn som snart kommer att lämna mig. Hoppas den tid vi har kvar med dem hemmaboende ska få hela processen att mogna lite till så jag känner mig redo att släppa taget ;)

    Kram F

    SvaraRadera