måndag 29 augusti 2011

EGEN LYA




Livet går vidare med nya utmaningar för äldsta dottern...




Två rum & kök


Puh vilken helg!! Bloggerskan, maken och yngsta dottern har hjälpt vår stooora tjej att flytta till en egen två-rummare på annan ort :) Och sååå himla fint det blev!! Men oj oj vilket jobb att skruva ihop alla möbler som hade inhandlats från diverse möbelaffärer!!! 


Efter ett tag var det en liten tjej som höll på att...


... om hon inte fick mat och det kunde jag naturligtvis iiiinte medverka till ;) Så det blev en myyyysig första middag i dotterns lägenhet :))


Checka in den superhäftiga tapeten!! Blev perfekt till ett modernt bord med metallben från Mio (modell Plain) och med lika moderna köksstolar från Bolagret matchat med turkost porslin!!!





Min stora tjej står nu inför studier i några år och det första egna boendet - wow!! En så himla duktig tjej med skinn på näsan, med sååå mycket begåvning och framåtanda - som är så go...


Strike a pose!


... det gör en mammas hjärta riktigt stolt!!!


Kraaaaaaam aka

19 kommentarer:

  1. Jag läste ditt mejl med ett stort leende, kan tänka mig att ni hade mycket runt er i helgen.
    Men så fint hon har det, tallrikarna är helt ljuvliga i färgen. Tänk när man fick sin första lya, det var tider det!
    Förstår att du är stolt, hon ser så gullig och snäll ut!

    Kram o ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Här kommer dottern stortrivas va fint ni fick till det!!Tallrikarna är ju jättefina!!!
    det känns bara så himla tomt när dom flyttar jag har inga hemma i huset men jag har dom i stan så jag kan va lycklig över det!

    Ha en fortsatt skön måndag

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vad spännande och snyggt hon har det. Vad ska hon studera för något?

    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Tänk när mina barn är så stora så att de ska flytta hemifrån! Först den ena om ca 6 år, sen blir det ett glapp på 18 år (?) Himmel, hur gammal är jag då?!? :o)))))
    Förstår att det känns lite speciellt. Men åååååååh så fint hon har fått det! Tapeten är jätteläcker!

    Ja du....här i Danmark kan man loppa av sig ordentligt. Du får väl ta dig en vända hit, så får vi loppa ihop ;o)
    Ha en fortsatt mysig måndag vännen!
    Kram kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Jag säger samma; Tänk när mina barn är så stora att de flyttar hemifrån! Då är jag väll redan pensionär!!!! Här i Oz verkar de stanna hemma lite väl länge i min smak då man ofta bor hemma medan man går på universitetet då det är en dyr historia. Fast jag funderar på att "skicka" barnen till Svedala för att gå på universitetet där hos sin moster när så blir dags. Ännu så länge vet ingen om dessa planer haha.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  6. Ja det hörs att det är en stolt mamma! ;) Och det ska du ABSOLUT vara. Att uppfostra sina små till stora vuxna individer med skinn på näsan och ett gott hjärta är en stor uppgift.
    Så fint det blev!

    Emelie

    SvaraRadera
  7. Va härligt du beskriver, jag blir också alldeles varm i hjärtegropen. Kan inte låta bli att blicka fram och undra hur det blir när vi är där, men det är lååångt dit!!


    Kram

    SvaraRadera
  8. Ingen "vanlig" studentlya hon fått :-)! Ser att mamma varit framme med inredningsblicken!

    Kram, kram

    SvaraRadera
  9. Vad roligt!! Minns spänningen med att ha min första egna lägenhet! :)

    Kram Ida

    SvaraRadera
  10. Snyggt! Så fin hon är - man kan ju se vem hon brås på, blink blink!

    OM ett par veckor ska jag hjälpa äldsta dottern att inreda sin nästa lägenhet. Hon har äntligen flyttat hem efter flera år utomlands, så jag tycker att Hallsberg där hon nu ska bo, nästan ligger granne med Göteborg...
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt inlägg. Man blir så glad när barnen tar steg framåt, precis som det ska vara.

    Den första lägenheten, den minns man. Min var på 40,5 kvadrat och jag flyttade in 17 år gammal :-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  12. Åhh du är så fin, blir helt varm när jag läser ditt inlägg! Kram fina du

    SvaraRadera
  13. Åhhh underbart skrivet och vad fint hon har det i lgh kram Sofia

    SvaraRadera
  14. Så spännande...och vad mysigt hon har fått det..hälsa henne det :)
    Idag är det ett riktigt höstrusk här hemma. Vill inte gå ut...Må så gott från Maria

    SvaraRadera
  15. Så roligt på alla sätt och vis! Och snyggt fick ni det på en gång, så där! Underbart!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Så himla häftigt med första lyan! Jag minns ju själv - det var stort! :)

    Fina bilder!

    Jag önskar dig en fortsatt härlig tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  17. Ååå va fint hon fick det!! Verkligen värt de långa bilreserna kan ja tänka:)) Hälsa henne all lycka till med studierna! Kram kusin vitamin:)

    SvaraRadera
  18. Wow, vilken läcker lägenhet hon har fått tag på din dotter och så snyggt inredd den ser ut att vara. Där kan hon ju inte göra annat än att trivas :) Önskar henne all lycka med studierna också och hoppas på att du haft en bra start på veckan!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  19. Hej vännen!
    Dina barn är så fina, och så stora. Får inte ihop det, ni som ser så unga ut, ler.
    Måste vara jobbigt när de flyttar ut...
    Tur för mig att jag har en sladdis som blir kvar hemma i många år till, fniss.
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Lotta

    SvaraRadera