söndag 31 juli 2011

TRÄDGÅRDSPROJEKT




En liten nykomling i mormorsrabatten - plantan jag fick av vännen Katrin har funnit sin plats på framsidan :)



Grävning pågår!



Jag fick en fråga om vad jag pysslar med i trädgården och det har jag ju faktiskt inte visat er! Tanken med sommarens projekt var att bloggerskan skulle renovera tre fönster medan maken skulle fixa med bryggan - men så blev det inte på låååååånga vägar. Om det funnit någon "arga trädgårdsmästaren" liksom det finns "arga snickaren" på TV så skulle han fullständigt ha gått i taket över oss denna sommar, haha :)) 


Vi började på framsidan...

Hmmmm.... undrar vart vi ska placera den fina grinden till infarten, blir det bra här??? Bäst att tänka både en och två gånger... (och nääää, vi sitter inte och solar under parasollet vid garageporten, haha, den råkar bara stå där tillfälligt.)

Först ned med två plintar som ska hålla...


... grindstolparna!


Sedan ned med alla...



... plintar som ska hålla det kommande staketet! Därefter mätning, mätning och åter mätning... Plintarna måste stå rakt och fint innan hålen fylls igen...



...vilket bloggerskan och maken gjorde själva eftersom grävmaskinisten åkte hem, puh puh puh!!!!!!

Ja, detta var några foton från ett av våra påbörjade projekt denna sommar!



To be continued :)


18 kommentarer:

  1. Ett projekt i taget är väl lagom tänker jag. Speciellt när dte är ett mastodont projekt.

    Semestertid är tid för återhämtning också:-)

    Ha det fint Aka

    SvaraRadera
  2. Ser ut att bli bra det där. Ja, vilka projekt man tar sig före med. Pust och stön. Snart vill jag inte se en målarpensel igen. Men snart snart är det klart så vi kan börja med insidan och inreda uterummet, jippie!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, ser ut att bli bra det där. Att man alltid ska dra igång för många projekt på en gång. Det gör i alla fall jag... Ska verkligen försöka ta det lite lugnt nu, mina två sista lediga veckor!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hej och Tack för the comment!
    Hahaha...å guuu vad jag känner igen mig...projekt hit och dit...börja här, börja där...resultat = kaos! Men vem har sagt att det ska gå fort?

    Men det ser ju ut att bli JÄTTEBRA!
    Oj vad spännande det ska bli att se resultatet:)
    Å jag har nog blivit lite kär i er lilla hönsgård...(längst ner med staket?)
    Ska ju bli med höns nästa sommar, så man suger in allt om det nu!

    ha en jättefin söndag!
    Kraaaaaaam Hilla

    SvaraRadera
  5. Oj, oj det var inte ett lite projekt precis, ser fram emot att få se det färdiga resultatet senare! Ha det så bra & kramar i massor!!//Åsa

    SvaraRadera
  6. Halloj vännen!
    Vilket jobb ni gjort, duktigt.
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Ojojoj din hårt arbetande kvinna- sicket projekt....så flitiga ni är. Lova att njuta lita av sommaren mellan varven. Kram J

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Tack för kommentaren hos mig. Känner igen mig med massa projekt på gång. Duktiga ni är, det kommer bli jättefint när det är färdigt. Ha en fin fortsättning på söndagen.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Tack för din kommentar på min blogg, alltid roligt när det tittar in nya läsare:)) Vilken jättefin blogg du har och vilket arbete med att gräva ner och räta alla plintar:) Ser med spänning fram emot fortsättningen:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  10. Ni har ju börjat i alla fall. Kan säga att på vår vänstra sida har vi ett staket och på vår högra sida har vi bara plintar. Men staketet är inte fastsatt ordentligt än i plintarna och det var väl bara 2 eller kanske 3 år sen vi gjorde det. : )

    Kram Kia

    Ps. Jag har inte hållt i pinnarna. Tycker de ser lite sådär ut!

    SvaraRadera
  11. Vad roligt! Ja kanske inte själva jobbet, men det kommer ju att bli kanonfint! :)
    Ha det så bra! KRAM

    SvaraRadera
  12. WOW; stort projekt! glöm inte att njuta av sommaren ockås:)

    kram CC

    SvaraRadera
  13. o my, det ser ut som om ni har mycket fint på gång..Stora projekt ger stora förändringar lite snabbare, tycker jag. Känns som om jag inte gör annat än målar korta plank just nu och de syns knappt!

    kram!

    SvaraRadera
  14. Hej Aka,

    Nähä? Brukar ni inte sitta framför garaget och sola?? Fniss.

    Ert staketprojekt går verkligen inte av för hackor, det är ju ett JÄTTEJOBB!! Ska bli spännande att se det färdiga resultatet så småningom. Men ta det lugnt! Njut av sommaren.

    Känner igen mig i de där planeringarna man har. Blir inte alls som man tänkt! Oftast tränger sig något annat före och man halkar in på några sidoprojekt istället - som också är myyycket viktiga förstås! Eller roligare. Hehe. Men, det är rätt skönt att höra att det är fler än vi som liksom kommer på "avvägar" eller ger blanka f***n i alla måsten man bygger upp!

    Ha en fin dag - kram Sanna

    SvaraRadera
  15. Hej vännen jisses vad ni fixar och grejar, det blir jättefint!! Ha det så gott stor kram från Maria

    SvaraRadera
  16. Ja verkligen, det här ser fint ut, åå va spännande..ajagfullkomligt älskar att läsaom husbyggar projekt med tillbehör...spännande med fortsättningen :))

    SvaraRadera
  17. Oj, vilket projekt! Ser fram emot fortsättningen. (Kan ju kolla live... ska snart besöka dotter Å).

    Må så gott i sköna sommarvärmen.

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  18. Oj vilket dynamiskt projektande och jag gissar att det kommer att bli urfint, jag känner väl dig vid det här laget!
    Agneta kram

    SvaraRadera