onsdag 27 juli 2011

TAVELVÄGG



Källa: Sköna Hem.

Kanonfin soffhörna, tavelväggen gör hela rummet!!!


Tavlor


Godmorgon alla! Här har ni en bloggerska som är uppe med tuppen idag :) Men det är inte självvalt, grrr... En viss person i hushållet har nämligen stört den goda morgonsömnen med sitt snarkande!! Är i stoooort behov av ett gästrum/antisnark-rum, som i och för sig finns i huset men som inte är inrett ännu - flera projekt är att vänta alltså, haha. 

Något som inspirerar mig just nu är tavelväggar! Det kan verkligen lyfta ett helt rum, göra det levande och personligt, ombonat och mysigt. Men det är samtidigt extremt viktigt att hänga tavlorna rätt och är jag allt annat än säker på att lyckas med det...

Källa: Potter Barn

 Källa: Eilersen.


Golvlampan ovan finns hemma hos mig med :) Snygg i sin enkelhet tycker jag!

Källa: Alvhem.

Snyggt med färgklickar i motiven som bryter av en för övrigt ljus inredning! 

Det är också spännande med personliga motiv! Den här bilden...


... tog jag vid sommarstugan förra sommaren, den skulle jag gärna vilja ha som ett motiv i ram på min kommande tavelvägg.

Men nu - frukost framför morgon TV:n :)) Önskar er alla en riktigt fin dag!!


Kraaaam


17 kommentarer:

  1. Tavel/minnesväggar är så härliga - har själv gjort en...
    Se här;
    http://www.qreate.se/blogg/http:/www.qreate.se/blogg/tavelvaggen-lever

    Ha det fint!


    Maliin

    SvaraRadera
  2. Detsamma kära du ha en bra dag kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Visst är tavleväggar superläckra men det är som du säger: Fantastiska om man får dem rätt men mindre kul om de inte sitter som de ska, då kan de tom förstöra ett rum. Jag ska försöka i mitt nya hus med ett "galleri" har jag tänkt. Har velat haft ett länge men det blev aldrig av.
    Nu så...:-)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Kör ut den som snarkar, den som snarkar får gå.....säger jag som sover ute under sommaren, fast det beror inte på snarkande.....
    Tavleväggarn är jättefina och härligt komponerade och jag tror att om du börjar med sommarhuset, fantastiskt härlig bild förresten, så kommer resten av sig själv sedan!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Har också en som snarkar här...hum ve o fasa.
    Färgen på väggen på den andra bilden gillar jag. Tavelvägg är så svårt, mina blir alltid så röriga. Vill också ha det så där snyggt!
    Bryggbilden är så himla fin.

    kram!

    SvaraRadera
  6. Jag bara älskar tavelväggar, och de du visar är helt underbara !!!:)
    Här är en som kämpar med sin tavelvägg, tycks aldrig bli riktigt klar...hihi
    Jag bygger på efter hand, och nu har vi en ny liten konstnär i familjen ( Aurora ), så några av hennes alster skall snart upp här på väggen...:)
    Jag tror din framtida vägg med tavlor kommer att bli fantastisk, och med början då på den härliga bilden vid sommarstugan...:)
    KRAAAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  7. Jag har gjort en liten uppe i min hall. Men det är inte bara tavlor utan också en hängande gammal handväska mm. Vilken härlig dag det varit, jag har fotat månadens dukning. Ha en fin kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. När vi bodde i radhuset hade vi en tavelvägg precis innanför dörren. Var en massa ramar 10x15 med kort på nära och kära från förr och nu. Där fastna många och stod och titta, kanske hitta ett gammalt kort på sig själv. : )
    Nu däremot har jag knappt fått upp nått på väggarna sen vi byggde om.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. ja en tavelvägg är verkligen dekorativt, vi håller oxå på och spanar här hemma....kram J

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Kikade in för att säga att du är vinnaren av stockrosfröna i min lilla sommartävling! Stort grattis!
    Kontakta mig på mail anna@aguesthousegotland.com med din adress så skivkar jag vinsten!

    SvaraRadera
  11. Hej på dej söta du och tack så mycket för din fina kommentar hos mej!!!
    Ja hahaha hela familjen på 7 pers magsjuk samtidigt skulle inte vara någon dröm direkt. Jo mardröm. :)

    Vilken underbar bild som du har tagit. :) Den var både vacker och lite mystisk på nåt vis. Den vill jag också ha som tavla.
    KRAM

    SvaraRadera
  12. Halloj!
    Så fina och inspireraden bilder.
    Är också lite sugen på en tavelvägg, men får aldrig liksom till det...
    Sista motivet är underbart, blir absolut en kanonvacker tavla.
    Här finns också en snarkare, suck...
    Kram på dig

    SvaraRadera
  13. Hej Aka!

    Så snygg bild du har tagit. Den måste du förstora och sätta upp på väggen - absolut!!

    Jag har också en tavelvägg, men den är bara påbörjad. Tänker att det ger sig, det där med symmetri osv med tiden. Försöker hålla mig till svart, vitt och krom på ramarna och motiven får helst vara svartvita. Jag har även ramat in väggord/citat som jag tycker om och som man kan gå och fundera på lite.

    Bilden från Pottery Barn gillar jag. Det är nog hela kombinationen som tilltalar mig mest.

    Ha en fin kväll!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  14. Ha ha ja då har du ett nytt projekt på g. Inte kul att bli väckt av snarkningar ;o) Jättefina inspirationsbilder på tavelväggar. Håller med om att det är nog inte det lättaste att få det att se bra ut, men det är bara att testa. Ha en fortsatt fin kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig blogg du har, en kul blandning mellan mode och inredning. Gillar! Tittar in igen. Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Den sista bilden är bara så jättefin. Ta och rama in den och skapa dig en fin tavelvägg. Det ser väldigt trevligt ut med en tavelvägg.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  17. Visst är det fint med tavelväggar...gjorde en vägg med barnens gamla teckningar...blev jättefin tycker jag ;))
    kram susanne

    SvaraRadera